Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J43a27r97o45s94l97a91v 77C97h75u27d39á88č72e35k
Zajímavý článek. Šlo hlavně o to nezaostat za Airbusem.
V článku je také pěkně a stručně zmíněna hlavní příčina všech problémů Boeingu 737 MAX, které se jen stále snaží nějak opravovat:
"MCAS byl použit, protože Boeing 737 MAX má větší motory, které jsou posunuty více dopředu, což změnilo obtékání vzduchu. Vzrostla hrozba, že při příliš prudkém stoupání může letadlo ztratit vztlak. Systém MCAS měl dosáhnout toho, aby se při příliš velkém úhlu náběhu sklopil nos letadla."
L55i66b40u21š44e 72P79a55l73k94o48v35á
karma-jen by mě zajímalo kdo bude hnán k odpovědnosti a zda vůbec bude někdo odsouzen
J11a54r78o77s54l41a27v 24C55h23u36d56á98č71e65k
Pracuje se na tom. O tom už informovaly i novinky.cz
, viz
J41a61r96o62s70l34a50v 55C71h90u33d28á97č71e96k
Jaromíre, díky za návštěvu a za komentář.
R70o57m79a41n 40B82l21a71ž16e46k
To je tak, když si Boeing dělal u tohoto letadla certifikace na provoz sám, protože FAA dle vlastních slov nemá dostatečný počet lidí, aby to stíhali. Takže výrobce si sám schvaluje zda je či není letadlo způsobilé pro provoz.
J34a54r90o89s88l98a30v 44C63h23u79d29á61č84e88k
Díky za komentář. Nevěděl jsem, že to FAA nestíhá. Nedivím se však tomu.
V85l11a37d80i42m24í33r 56H15r85u88b31ý
1. Zdroj informace o chybějícím softwaru? Mám na mysli nezbytném softwaru.
2. Bezpečnostní software je co? Zejména když chybí "kompletní".
J91a14r40o29s88l89a26v 46C78h58u64d82á91č13e83k
V článku jsem uvedl tři zdroje. Tam je zmíněno, že ta dvě letadla neměla dva bezpečnostní systémy, které se dají dokoupit jako "optional".
Vyjádřil jsem se asi nepřesně. Nejde pochopitelně (jen) o software, ale i o elektroniku. Cituji z jednoho toho článku:
"Standard 737 Max planes are not equipped with a so-called angle of attack indicator or an angle of attack disagree light. The indicator will continue to cost airlines extra, but the light won’t.CreditCredit"
"
M44i57l27a51n 95S94t52e53h81l83í90k
Víme zcela určitě, že ten chybějící bezpečnostní SW byl bezpodmínečně nutný, nebo jen ulehčoval pilotáž? Nechce se mi věřit, že by výrobce prodával letadla s vědomím, že tam chybí taková součást, která může s velkou pravděpodobností způsobit pád letadla a to se všemi důsledky, které to může mít (a má) pro firmu. To vypadá spíš na sabotáž, než cokoliv jiného.
J73a31r11o97s84l14a98v 76C38h40u33d93á89č38e44k
Díky za dotaz.
Boeing skutečně prodával letadla, o kterých věděl, že tam chybí dva již existující bezpečnostní systémy. Tyto dva bezpečnostní systémy si bylo možno za extra poplatek dokoupit.
Těžko se však dá říci, že tyto dva chybějící systémy s velkou pravděpodobností způsobí pád letadla. Boeing 737 MAX již uskutečnil tisíce letů a spadly "pouze" dva. Pravdou však asi je, že v jisté situaci ty dva systémy mohou být kruciální. Příčin pádů těch dvou Boeingů je však více, například nedostatečné zaškolení pilotů na tato letadla.
P47a20v37e45l 53V88r39b40a
Jaroslave, předně tě zdravím a díky za článek. I když můj komentář nemůže být objektivní, protože mi chybí znalosti z hlediska všeho, co musí letadlo mít, aby bylo bezpečné. Tu a tam koukám na dokumenty k leteckým katastrofám a je kolikrát neuvěřitelné, jaké maličkosti způsobí tragédii.
J87a97r86o44s92l36a48v 59C57h44u96d26á93č45e80k
Pavle, díky za návštěvu a komentář.
J72o60s82e24f 73H53a21v63r37á22n60e56k
Pokud platí, že v základní výbavě chybí nezbytný bezpečnostní software - není se už ani o čem bavit
M42a26r46t39i12n44a 90M22o98u97d68r16á
Tak vida. A pak že prý "vyšší moc"....
J49a88r79o74s59l91a22v 50C12h38u63d83á70č73e64k
Díky za návštěvu. Co tou vyšší mocí myslíte? O tom jsem nikde nečetl.
J85a75r44o59m32í41r 79P16e43t21ř14í94k
Nikdy by mne nenapadlo, že software, který je naprosto zásadní pro bezpečnost letu, není součástí základního vybavení.
Tohle je průšvih hlavně Boeingu.
Kromě lidských životů, i ekonomická ztráta pro Boeing bude daleko vyšší, než kdyby tento drahý software byl v základní ceně letadla. Může to mít pro Boeing i fatální důsledky.
P81a12v32e81l 74H90e75k
Alternativou vůči Boeingu je Airbus, ten má vyprodáno na 5 let. Jiný výrobce letadel srovnatelných se 737 tu není. Za pár měsíců na havárie vzpomenout pozůstalí a pár zájemců, takže s těmi fatálními následky to nebude tak horké.
- Počet článků 264
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1139x
Agnostik. Levicový liberál - liberál se sociálním cítěním v původním slova smyslu, tj. ne neomarxista, kam bohužel mnozí levicoví liberálové v posledních letech sklouzli.
Má rád hudbu, literaturu, filosofii, historii, vědu a sport. Mluví šesti jazyky a rád cestoval. Rád čte i píše.
Od listopadu 2012 starobní důchodce, který si - přiměřeně svému věku :-) - užívá života a dělá věci, na které dříve neměl dostatek času.
Pokud chcete vidět seznam rubrik a další informace, tak níže klikněte na "+ více".
Seznam rubrik
- Nezařazené
- Kultura
- Víra, náboženství a církve
- Čeština
- Věda a technika
- Společnost
- Láska a partnerství
- Ekonomika a finance
- Bitcoin
- Politika
- Praha
- Nizozemsko - Scheveningen
- Nizozemsko - ostatní
- Sport
- Osobní
- Blogování na iDnesu
Oblíbené blogy
- Do Thu Trang
- Karel Drábek, příroda, ekologie
- Radek Folprecht, hrady, zříceniny, města atd.
- Jan Borovička
- Aneta Coufalová, profesionální fotografie
- Miluše Ondrejátová, fotoblogy
- Anna Grosmanová (recepty)
Oblíbené články
- Helena Čížková, Na délce nezáleží
- Karel Čapek, Kousek pravdy
- Peter Westbroek: Život jako geologická síla (recenze)
- Česká strava - fotoblog
- Pěkné fotografie a povídání
- Prague 34 Gigapixel Panorama Photo
- Cesta do hlubin fraktálovy duše
Co právě poslouchám
- Stéphane Rousseau - Moi, Si J'Etais Une Femme
- J.S. Bach, Ciaccona, Julia Fischer (2/2)
- J.S. Bach, Ciaccona, Yehudi Menuhin (1/2)
- Jean Ferrat - L'Amour est Cerise
- Jacques Brel - Ne Me Quitte Pas
- Françoise Hardy - La maison où j'ai grandi, Il est des cho
- Françoise Hardy - Ci sono cose più grandi (původní text)
- Barbara - Ma plus belle histoire d'amour



















