Brand, best branding, brand identity,….

Punc kvality zboží i lidí? Hlavně abychom tu lež v mnoha marketingových a PR myšlenkách politiků i firem přežili. A to nejen ekonomicky, ale i ve zdraví.

Říkám si o malér - kdy se tu do mě pustí spousta nadšených brand manažerů, PR bossů a novodobých reklamních guru, na jejichž rtech, e-workshopech a prezentacích visí spousta lidí, kterým na bedrech firemní reklama a PR leží.

ALE já prostě musím.

A dal jsem si na to dokonce časový odstup. Odstup od doby, kdy všude kolem nás doma i ve světě se začal v mnoha podobách, verzích a označeních řešit korona virus, tedy od začátku roku 2020. Ve stejné době se začalo také stupňovat na odborných webech, Linkedinu, apod. horečné presentování a diskutování na témaBrand“ /značka/, protože v dubnu proběhla Brand Management conference 2020. A to téma je stále hodně frekventované a chápané jako existenčně důležité.

Upřímně, už jsem byl v té době začátku roku nějak „ubrandovaný“, vlastně stále jsem, a to především proto, že po mnoha letech kontaktu s firmami a společnostmi všeho možného zaměření, velikostí, postavení, mám myslím přehled o realitách, zákulisí, přístupech, serióznosti,… A taky jsem dlouholetý zákazník a spotřebitel.

A tak mám za sebou nejen poznání, že platí, a nějak mi připadá čím dál více, ono známé, „na povrchu huj a uvnitř fuj“, stejně jako zkušenosti s tím, jak drahý šmejd si člověk pořídí u světových a vychvalovaných značek. Ale také člověk poznal jaký je skutečný stav uvnitř mnohých firem, jak hodně se rozchází veřejně prezentované firemní zásady, hodnoty, desatera, od reality.

Ale takový je svět! To patří k současnosti! To je business! Tak čemu se divím?

Vlastně se tomu ani nedivím, ale jedno mi to není. Proč?

A jsem zpět u druhého velkého tématu začátku roku a tím je svět a život s Covid-19. Protože se stalo v současné moderní době běžným, že politiku dělají neznalí, neschopní, inteligenčně podprůměrní, nemorální, bezcharakterní a především moci chtiví, tak utrácí neskutečné peníze na marketéry a PR týmy, kteří za ně mluví.

Very good job! To bez diskusí. Jak pro samotné marketéry, tak i pro ty politiky. ALE naše zem, stejně jako skoro celý svět, silně pociťuje, jak ve skutečnosti je ten brand hodnotný a jaké jsou a budou následky.

A na zmíněné konferenci mnozí tito guru vystupovali, radili a učili. S jakou zodpovědností přistupují k tomu, že přetírají černé na bílé? Já vím, moralizuji, ale skutečnost je taková, že se podílejí, a budou se podílet, na tom, že mnohé firmy, mnozí živnostníci, rodiny i samotní lidé si sáhnou na dno, možná zkrachují, možná se již nikdy nezvednou. Protože za vloženými slovy do úst politiků, prohlášeními, facobookovými tyátry je realita strachu, omezování, ztráty svobody, zakleknutí, rozkrádání státního majetku a financí,…  Tedy pořádné fuj!

Very good job? Very good business?  Ať si každý odpoví sám. Oni mi marketéři říkávají, že jednoduše dělají svou práci. Ostatně podobné odpovědi zaznívaly i u Norimberského procesu.

Značka/brand – to jsou slogany, symboly, loga, aj. –  stále si ale myslím, že nejvíce má jít o reálnou, pozitivní identitu a pověst.  Tedy pokud jde o budování dlouhodobé budoucnosti značky.

Nebo už s dlouhodobým úspěchem, růstem a dobrou pověstí, nepočítáme? Třeba to za nás markeťáci vždy nějak okecají.

Dobré zboží se chválí samo. Toto rčení platilo a považoval jsem jej za základ obchodu, a budu požadovat dál. A představte si, že dnes slýchám, že to již dávno není pravda, protože prostě hlavní slovo musí mít reklama.

No, tak hlavně abychom to přežili.  Až nás doba koronavirového šílenství opustí, možná zůstanou jen silné firmy, které nás dál budou válcovat svou reklamou, a nám nezůstane nic jiného, nežli kupovat dál pozlacené šmejdy.

Možná bychom však mohli začít alespoň tím, že nebudeme věřit těm PR politickým žvástům vloženým do úst mocipánů. A pokud si v budoucnu zasloužíme znalé, moudré a charakterní osobnosti v politice a řízení státu, tak lživý marketingoví poradci se svými týmy, přijdou o kšefty.

Ne, nemám nic proti reklamě a PR. Naopak jsem vždy uznával a miluji i oceňuji vtip a sílu v jednoduché myšlence sloganu. Mám upřímnou radost, když jedu z firmy, která i v dnešní době nepotřebuje ani masivní reklamu, natož ve své prezentaci lhát a mlžit. A ony takové firmy stále jsou.

Jen mi nějak v současnosti bere radost to, že je normální klamat a lidem je to jedno.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Libor Chrášťanský | úterý 3.11.2020 10:07 | karma článku: 21,00 | přečteno: 308x