- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za daleko důležitější problém považuji to, že vědomostní úroveň českých žáků a studentů se neustále snižuje. A není to jen vědomostní úroveň, čeští žáci a studenti neumí aplikovat získané znalosti.
Školství je dlouhodobě podfinancované, ale to českým politikům nebrání v tom, aby utápěli peníze v zoufale neefektivní přípravě státních maturit. Možná by nebylo špatné, kdybychom přestali stavět předražené dálnice, a ušetřené peníze investovali do vzdělávání.
Když budeme mít dobré pedagogy, jsme na půli cesty k vzdělanějšímu národu. Inspirující, charismatický pedagog má na svoje žáky velký vliv. Jak získat dobré pedagogy? Motivovat je, vytvořit jim dobré zázemí. A není to jen o platu, ale i o pracovních podmínkách, o studijních pomůckách. Když se povolání učitele podaří zatraktivnit, na pedagogických fakultách vznikne větší převis, vyberou se ti nejlepší.
Není to utopie. Dobří učitelé jsou a je jich více, než si myslíme. Na gymnáziu, kde studuji, máme několik výborných učitelů. Například mladá profesorka dějepisu. Možná nemá tolik zkušeností, ale vše dohání svým nadšením a zápalem pro práci. Vedle dějepisu učí češtinu, vede kroužek tvůrčího psaní (a není to žádná amatérka, vydala poměrně povedenou knížku) - jenže jak dlouho jí to vydrží? Dalších třicet let? Pevně v to doufám, ale jestli si své nadšení pro práci udrží dalších deset let, bude to zázrak.
Pokud budou učitelé mít pro svoji práci dobré podmínky, možná svým žákům předají více, než jen stovky pouček a poznatků. Nechme tedy písmo písmem a pokusme se pozvednout české školství z bezedných hlubin na denní světlo.
Pokud se vám článek líbil, navštivte také můj blog "Pár slov".
Další články autora |
Kunčice nad Labem, okres Trutnov
4 950 000 Kč