Jak se dělá reklama, aneb, jak to v Chomutově umí a v Bolce zase ne
O semifinálovém postupu Bruslařského klubu Mladé Boleslavi na úkor brněnské Komety, o zklamání z boleslavské hry i blamáži s lístky, stejně jako o finálové dvojici Boleslav – Chomutov, si můžete přečíst v posledním příspěvku. Dnes bych se chtěl v úvaze dotknout především situace posledních dnů, ve kterých, jednoduše řečeno, Boleslav opět nepřekvapila, za to v Chomutově mají pod čepicí. K hokeji bych snad jen zopakoval ono otřepané „Ať vyhraje ten lepší. A to je Chomutov“ :-) Zaměřím se však na to, jak vedení obou finálových soupeřů nakládají se jménem a reklamou klubu.
Mladoboleslavský, stejně jako chomutovský tým, jsou celky, které již během sezóny neskrývaly své ambice postoupit ve vyřazovacích bojích play-off co nejdál, s konečným cílem vyzvat v baráži nejslabší tým extraligy. Teď jsem to vyjádřil dost oficiálně. Pro ty z vás, pro které bylo minulé souvětí příliš rozvláčné, bych ambice obou týmů vyjádřil jako: „Chceme extraligu!“ To mají oba týmy nepochybně společné. Co mají dále společné je dobrý zvuk jejich týmu, přece jen jsou to bodově nejlepší týmy první ligy, i kvalitní hráčský kádr a zázemí ( ponechám stranou kapacitně skromnou boleslavskou Zlatopramen arénu). Během play-off a zvlášť posledních dnů se ukázalo, že největší rozdíl mezi oběma týmy se nachází především v oblasti vedení a zvláště pak nápadů, které se na této úrovni rodí.
Boleslav provází „smůla“ již od čtvrtfinále, ve kterém se střetla s týmem Havlíčkova Brodu. O druhém zápase série v Boleslavi slyšel asi každý prvoligový fanoušek (a snad nejen ten). Těžko lze totiž přeslechnout o chybě čárových rozhodčí, kteří odpískají havlíčkobrodským hokejistům zakázané uvolnění při oslabení a útoku na soupeřovu prázdnou bránu, těžko lze přeslechnout odpískané trestné střílení v čase 59:34 za údajné úmyslné posunutí brány. Já vím, řeknete, jaké údajné, rozhodčí tam byl a pískl to. To „údajné" k "úmyslnému" jsem si prostě po zhlédnutí videa na internetu nemohl odpustit. Boleslav tak půl minuty před koncem srovnává na 5:5 a gólem v prodloužení vítězí. Je ale proč se z takového vítězství radovat ? Já myslím, že tolik ne. Ty úvahy o „kapřících“, nyní pojatých jako "Škodovky", se těm přímočařeji myslícím jedincům přímo nabízí. Reakce Mladé Boleslavi přišla záhy po skončení série, které Bruslařský klub dominoval 4:0 na zápasy. Snahu o mediální výstup je třeba ocenit, nějak reagovat to opravdu chtělo, ale způsob, zdá se mi z hlediska reklamy velmi nevhodný. Myslím, že v takové situaci by bylo nejlepší říct „podívejte, opravdu se stala chyba, ten zápas rozhodčí ovlivnili a nám je to líto, bojovali jste, pro nás je to vítězství, které je strašně důležité, ale zápasem se chlubit nebudeme.“ V reakci ředitele společnosti se ale dozvídáme, že to tak zlé nebylo, rozhodčí pískali blbě na obě strany, hlavní sudí rozhodl vše v souladu s pravidly a reportáž v TV Nova byla tendenční. ( Že je Nova „tendenční“ víme, proč to tu zmiňuji pochopíte dál).
Přichází semifinále s Kometou a ve vedení Bruslařského klubu se rodí ďábelský plán. Na rozhodující sedmý zápas „vyprodáme halu“ našimi fanoušky a hráči Brna zůstanou bez podpory, která by mohla mít také svůj vliv. Vyprodáno je během několika hodin od zahájení prodeje (večer lístky jsou, ráno ne), z webu se dozvídáme, že lístky nejsou a nebudou, reportér zjišťuje, že lístky budou, objevují se zvěsti o prodeji lístků oproti občance, bez lístků zůstává i vedení brněnského klubu a hráči – prý kvůli obavám z vandalismu. Do změti informací nevnáší světlo ani sportovní ředitel Boleslavi Šindel, který netuší, jak se lístky prodávají, jediné co je jasné je, že už nejsou a nebudou. Do města automobilů nakonec doráží několik set fanoušků, ale pouze pár desítek se jich dostane oproti vstupenkám brněnských hráčů ( kteří jich opravdu pár dostávají) a vstupenkám od mladoboleslavských fanoušků, do haly. Celou epizodu korunují záběry přímého přenosu na prázdnou tribunu hostů, kam se brněnští fanoušci nedostali, kvůli „vyprodaným lístkům“. Inu permanentkáři asi na tento zápas zůstali doma. Tentokrát už se aféra šíří celou českou hokejovou veřejností a záhy vás napadá, jestli té Boleslavi vůbec ještě někdo fandí. Reakce vedení : tendenční reportáže ( nyní však i ČT2 ), problematika internetových přímých přenosů, vyprodaná hala kvůli permanentkářům ( Minulé zápasy se vešli všichni, na posledním bylo prázdno. Zůstali permanentkáři na rozhodující utkání doma?), snaha o bezpečí a komfort, o čemž v Brně nebylo vůbec možné mluvit.(Byl jsem tam a kdyby tam to bezpečí boleslavští neměli, myslím, že po tom, co tam předvedli, by si teď tento článek doma v relativím zdraví nečetli :-).
A co na to Chomutov. Jak využít ostudu a problémy Boleslavi ? Vydali také prohlášení. Komeťákům nabízí vstup na play-off zdarma. „ Někdy je potřeba ukázat sportovní srdce“, říká marketingový manažer Chomutova. Může to znít ( a zní ) jako fráze, ale je to fráze geniální! „Ukázat sportovní srdce“ přesně to srdce Boleslavi chybělo, když nedokázala přijmout fakt, že druhý zápas na domácím ledě s Havlíčkovým Brodem nebyl „tak úplně fér“, přesně takové „sportovní srdce“ Boleslavi chybělo, když se rozhodla neumožnit prodej vstupenek fanouškům Komety. Stejně jako o boleslavských rozhodnutích, se i o Chomutovských dozvídá celá hokejová veřejnost a co myslíte, prestiž kterého z těchto týmů stoupá ? A na úkor kterého! Ideální kombinace, nemyslíte? Je fajn, že má prestiž stoupá tak jako tak, ale je skvělé, když je to přímo na úkor rivala! Chomutov dělá pro fanoušky opravdu hodně – nabídka šál za 30 korun k 50-ti korunové vstupence, fandící postavičky z pohádek, se kterými se budou děti fotit,..to vše je dalším důkazem. Ano, řeknete,…Chomutov ví, že takovou dálku za ním moc brněnských fanoušků nepojede. Šála ? Vstupenky ? Akce pro děti ? Jen trik jak nalákat fanoušky do poměrně velikého stadiónu. Ano třeba jsou to triky, ale věřte, že budí velké sympatie, působí pozitivně na okolí („náš klub chce hrát hokej a hraje pro fanoušky“) a jsou vidět ! Stejně jako bude vidět (a slyšet :-) i hrstka brněnských fanoušků, stejně jako bude vidět a slyšet spokojené chomutovské publikum, které si najde cestu na stadion, stejně jako bude vidět a slyšet celý chomutovský klub. Tentokrát však v pozitivním smyslu. V Chomutově ví, co dělají. Všechna čest.
P.S. : Chápu, že článek může být zvláště Boleslaváky viděn jako „tendenční“:-)
Tomáš Chládek
Pomáhat a chránit v českém prostředí aneb hned tak se to nezmění
Přestože „pomáhat a chránit“ si pro sebe jako své poslání usurpuje policie státní, z rozumu vyplývá, že poskytnutí oněch ctnostných činností je i smyslem fungování policie obecní. I po letech debat, zda obecní, chcete-li městská, policie má svůj význam nebo ne, se toho z mého pohledu na skeptickém vnímání fungování městské policie moc nemění, ale nehažme všechny do jednoho pytle, že ano. Při dnešním kontaktu s městskou policií a snaze udělat zase jednou něco „správného“, jsem si zase připomněl, že nasazování botiček na auta je, jakožto práce na komunikaci výrazně nenáročná, jedním z mála viditelných a smysluplných přínosů městské policie a nic víc bychom asi neměli očekávat.
Tomáš Chládek
A co když hlava státu hanobí národ?
Hlava státu naší země je naštěstí jen formální figurou. V našem případě navíc i trapnou. Slova o snaze být prezidentem všech opět ztratila ze zbytku své hodnoty, kterou si po všech kontroverznostech, neřkuli skandálech, které způsobily ledacos, rozhodně však ne posílení nějakého kolektivního pocitu „jsme ti, které spojuje hlava státu“, zachovávala.
Tomáš Chládek
Vodňanského antikomunistická akce. Mladí hrdinové?
Nedá mi nereagovat na článek Daniela Vodňanského, který se pochlubil svými hrdinskými činy spáchanými na prvomájovém sjezdu KSČM. Snad bych jeho článek přešel s poklepáním na čelo a soucitným úsměvem, ale má reakce snad vyprovokuje i k zamyšlení se nad naprostou zbytečností karmy, jako nástroje pro určení určité, byť základní, kvality článku. A bohužel s ním i myšlenek.
Tomáš Chládek
Petice proti Landovi
Máme problém. Aspoň my tady v Brně. Co s holohlavým, tetovaným, charismatickým, populárním a kontroverzním zpěvákem, který k nám přijel uvést svou novou divadelní hru. K mání je petice proti jeho účinkování, dočtete se o protestech zastupitelů. Zavírejte obchody, bedněte okna, schovejte děti, stěhujte se :-)
Tomáš Chládek
Akční pražský strážník
Akce Praha, láká nás, uvažující o své budoucnosti a kariéře, náborový billboard pražské městské policie. Billboard připomínající spíše plakát před Vaším oblíbeným kinem upozorňující na nový americký akční film, plný výbuchů aut, napínavých honiček, střelby a „správnejch chlapů“ se srdcem na pravém místě a s pistolí neustále připravené provrtat nějakého křiváka olovem. Koho tak ale městská policie „naláká“ a koresponduje to s jejími úkoly?
| Další články autora |
Rezignace? Zveřejnit intimní video je zásah do soukromí. Rajchla se zastává i Rakušan
Nejen členové nové vládní koalice se zastávají poslance za SPD Jindřicha Rajchla při jeho sporu s...
Obluda smrdící sírou drtila vše, co jí stálo v cestě. Zemřelo přes 20 tisíc lidí
Sopka Nevado del Ruíz, jež leží v Andách asi 130 kilometrů západně od kolumbijské metropole Bogoty,...
Rajchl obvinil aktivisty, že pronásledují jeho dceru. Chtějí zveřejnit intimní video
Poslanec za SPD a předseda strany PRO Jindřich Rajchl podal trestní oznámení na aktivisty pod...
Budou platit všichni, vzkazuje Rajchl a chystá žaloby. Zvažoval konec v politice
Poslanec SPD a předseda strany PRO Jindřich Rajchl prohlásil, že hodlá zažalovat platformu pro...
Bill objal Moniku. Zapomenutý snímek po letech otřásl Bílým domem
Seriál Byla to jen vteřina. Zjihlý pohled mladé stážistky, objetí prezidenta a cvaknutí závěrky. Dirck...
Prezident Pavel se pokouší radikálně měnit ústavní systém, říká Václav Klaus
Premium Nový způsob politického boje? Absolutně nepřijatelný, říká k současnému dění na politické scéně...
Kdo vyhraje Zrádce? Finále druhé řady bude současně na Primě, Prima+ i v kině
Finále druhé řady populární reality show Zrádci se blíží. Diváci se dovědí, kdo z Křivoklátu odejde...
Český vynález pomůže sklárnám, díky nanopovlaku ušetří miliony
Nový český vynález má šanci ušetřit průmyslovým sklárnám přes 50 milionů korun ročně. Jde o...
„Barbaři z kopců“ se vymkli kontrole. Útočí na Palestince, strach mají už i osadníci
Premium Od naší spolupracovnice v Izraeli Západní břeh se proměnil v Divoký západ. Zatímco se oči mnoha aktivistů a západních politiků...

To nejlepší pro pokožku miminka? Vsaďte na ubrousky z vody
Najít skutečně jemné vlhčené ubrousky pro citlivou dětskou pokožku je někdy opravdu oříšek. A co teprve když se k tomu přidá plenková dermatitida....
- Počet článků 12
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1133x



















