Děkujeme za pochopení.
Chytrakz hospody
na průmysl jsou Němci, na potraviny Francouzi
No vzhledem k tom, že L 13 už nějaký ten pátek lítá, bez problémů, větroně lze přepravovat běžně v rouře (možnost poškození při i drobné nehodě), viděl bych to na problémy a zanedbání v údržbě a letové dokumentaci. Pokud by Moravan Otrokovice (nebo Blaníka dělal někdo jinej ???) patřil Němcům, tak by nic takového nenastalo
Yesname
Asi to má každý stát jinak.
Nedávno se ke mně dostal záznam akce, kdy spolupasažér za letu přelezl z jednoho větroně do druhého. Bylo to pravděpodobně v Německu a hádejte, jaký typ větroně hrál hlavní roli? No, neuhodnete to. Přece Blaník!
hromobiti03
Koukejte prosadit zachování Blaníků
intervenujete, žádejte vysvětlení, prošetření atd. Medializujte to, hlavně to ale nevzdávejte!
Folcwine
Problém s neukázněnými piloty
Blaníky mají dva režimy kontroly a údržby. Jeden režim je běžné plachtění bez akrobacie, kde důkladná kontrola je jednou za cca 1000 nalétaných hodin. Druhý režim je při akrobacii, což mám dojem je kolem 300 nalétaných hodin. Aby se dalo zkontrolovat v jakém režimu se s Blaníkem létá, je uvnitř přístroj měřící přetížení během letu. Akorát fištróni se naučili ten přístroj vypínat, takže s větroněm, který provozuje akrobacii chodí na kontroly jako s větroněm který jen plachtí. Je to podobný podvod jako úprava tachometru v autě před prodejem nebo vypnutí rychloměru. Většina z těch co chcípli v Blanících na ulomené křídlo chcípli na to, že buď prováděli ostřejší obraty (s vyšším přetížením G než jaké snese konstrukce) nebo šidili kontroly. Je to to samé, jako by se někdo po silnici řídil nepřiměřenou rychlostí. Akorát neukázněný pilot blaníku většinou ohrožuje pouze sebe a "spolujezdce".
- Počet článků 220
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2113x