Odbory bez opory

Nechápu, jakým způsobem se ke stávce, kterou vyhlásily odbory, staví česká veřejnost. Televizní zpravodajci šíří poplašné informace o předpokládaných kolapsech dopravy. Když se ale kriticky podíváme pravdě do očí, nejezdí drtivá většina aut jen s jediným pasažérem, tedy řidičem a zabilo by lidi, kdyby se po čas stávky mezi sebou domluvili a jeli společně v jednom a ne několika autech?Je mi líto lidí, co se nedokážou zastat těch, kteří je každy den do zblbnutí vozí do práce a školy.

Veřejná doprava je v mnoha místech naší země v dezolátním stavu. Vedení tady těchto podniků jako jsou ČD je v rukou státu, který však jako takový za nic nezodpovídá. Zatím co si dosazení kamarádi našich politiků rozdělují mnohamilionové odměny, zaměstnance škrtí na pár korunách, které by pocítili ve vlastní nacpané kapse.

Je to naprostá a diletantská práce, kterou vedení drah, ale nejen jejich předvádí. To dokazuje i fakt, že po kolejích v dezolátním stavu jezdí rychlíky sem a tam. Jen díky strojvedoucím a jejich profesionalitě se nic nestalo. O profesionalitě se ale nedá u jejich nadřízených mluvit ani náhodou. Manažerská ucha co si mastí vlastní kapsy ať už přímo, nebo pomocí netransparentních výběrových řízení. Jeden příklad za všechny lze najít na jižní moravě na trati Přerov Břeclav. Ta se před zhruba 10 lety celá modernizovala údajně proto aby tudy mohly jezdit rychlovlaky.

Celá akce probíhala ve velkém stylu - vytrhaly se koleje, navezlo kamení, daly nové pražce s novým patentním systémem pro uchycení kolejnic, přebudovaly se všechny stanice i zastávky. V každé stanici vznikl podchod a výtah na nové nástupiště, Zastávky byly vyměněny za skleněné se sklem tloušťky 2 cm. Pokud byl v cestě most, byl nákladně zpevňován, dokonce i noční osvětlení se komplet budovalo znovu. Nakonec se ještě vybudovaly protihlučné zábrany, lidem v blízkosti kolejí dokonce zaplatily ČD nová plastová okna kvůli hluku.

Po dokončení následovala automatizace provozu na trati a vyletěla většina zaměstnanců. Rychlovlak tudy ovšem neprojíždí, jezdí tudy stále ty stejné soupravy, co před 20 lety. Celé toto vyčůrané jednání vždy odnese obyčejný člověk. I to je důvod, proč stávkovat a vyjádřit nesouhlas.

Jestli pojem odbory chápu správně,  stojí na straně lidí a ne politiků, jak mnozí rádi tlumočí do světa. Jistě, že takové myšlenky se ihned chopí socani a komunisti, kteří se ale jen derou ke korytům a využijí vše, aby se tam dostali.. Pokud jim na to hlupáci skočí, jsou hloupí. Já se ale snažím na to celé pohlížet z trochu jiné, nepolitické perspektivy, což je v médiích prakticky nemyslitelné.

Zprávy jsou plné obav, jak se proboha dostaneme do práce a do školy. Dívka, kterou "náhodně" zastaví na nastupišti, se nechává slyšet, že hned první den kvůli stávce přijde pozdě do nového zaměstnání. Pak se vše rozvíjí kolabující dopravou počínaje a vyjádřením Bohuša Sobotky z ČSSD, že se stávkou souhlasí a vnímá ji jako signál k odstoupení současného kabinetu konče. O pohnutkách vedoucích k takovým vyjádřením se nebudu raději rozepisovat, jsou jednoduše snahou být u koryta po volbách, které by pravděpodobně vyhráli.

Přitom kdyby média tolik času, co věnují informacím o "katastrofálních" dopadech stávky, věnovala informování veřejnosti, aby se mezi sebou domluvila a zredukovala počet aut aby se odlehčilo dopravě, nemuselo by možná ke kolapsu ani dojít. Neříkejte mi, že by to nešlo. Jestli už ani neumíme podpořit něco, co je pro dobro někoho jiného a pro nás to znamená se trošku omezit, je to sobectví a hanba. Pamatujte si co řekl Ježíš: Nečiň druhým to, co nechceš aby činili oni tobě.  Nejde o to, kdo to řekl, jde o sílu a pravdivost slov. 
Znamená to vlastně, že jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá. Když budeme dnes podporovat my je, oni podpoří příště zase nás.

Pokud se chceme dočkat spravedlivé společnosti, musíme my, občané, podporovat tyto protesty. Ne pro svoje politické motivy být buď pro nebo proti stávce ale protože si máme pomáhat a jde o dobrou věc.

Jedno vím jistě, naše vláda musí od mašiny jménem ČR, protože jako strojník selhala a mašina stojí tak, jako budou stát soupravy v plánované stávce. Nejde tedy o nic jiného, než o obraz situace jak vládní, tak i ve státních podnicích.

Proto prosím o přehodnocení svého postoje ke stávce, jde přece o správnou věc.

Přejte a bude Vám přáno....

Autor: Radek Čelechovský | neděle 12.6.2011 18:58 | karma článku: 10,66 | přečteno: 807x