Jak se podporuje pražská doprava

Tak nám naše milá modrooranžová pražská koalice zase úřaduje – tentokrát připravila navýšení ceny jízdenek na MHD. Ale snad byste je nekritizovali; oni to s námi přece myslí tak dobře.


Tunel Banka. Sem se zřejmě budou sypat stržené peníze.

Vzpomínáte si ještě, na jaké sliby pražští politici lákali před posledními komunálními volbami? Asi nejvýraznějším tématem tehdy byla hromadná doprava: Vládnoucí ODS se chlubila, že pražská MHD je 4. nejlepší v Evropě (za příznivý poměr ceny a kvality ovšem vděčí spíš nízké ceně než vysoké kvalitě), a rozhlašovala, že "sází na veřejnou dopravu", opoziční ČSSD se zase pohoršovala, že "magistrát se k veřejné dopravě chová macešsky", a slibovala "více veřejné dopravy, méně kolon". Skoro by se člověk ani nedivil, že se po prohraných volbách spolu tak ochotně dohodli na vytvoření koalice, když jim podle všeho šlo o totéž.

Jenže pokud snad někdo čekal, že když volební obratnost dá těmto dvěma stranám možnost vytvořit koalici, stane se Praha rájem hromadné dopravy, asi se neubránil zklamání. Podpora veřejné dopravy může vypadat různě, ale rekordní zdražování jízdného zrovna jako ukázkový příklad takové podpory nepůsobí, že?

Jenže to se na to díváte špatně! Oni ti politici jsou vlastně chudáčci – vždyť dělají co můžou. Oni by přece moc rádi tu veřejnou dopravu podpořili, jenže musí se někde vzít peníze na zacpání kráterů v tunelu Blanka, na nové tramvaje, které se nějak záhadně předražily, na zázračnou Opencard, bez které by přece pražská doprava nemohla fungovat... Ale dokonce i přes všechny tyto překážky prokázali obětavý zájem o občany a o veřejnou dopravu, a jejich opatření určitě MHD pomůžou. No posuďte sami:

  • Jízdné se sice zdraží, ale zato se prodlouží jeho platnost. (Takže když už si někdo koupí jízdenku, bude mít motivaci vozit se déle, aby se mu vůbec vyplatila – žádné ježdění jednu dvě zastávky.)
  • Pod 15 a nad 65 let bude doprava zdarma. (Zástupy dětí a důchodců tedy konečně přesednou ze svých luxusních aut a začnou jezdit tramvajemi a autobusy.)
  • Bezplatná jízda bude nově možná jen s Opencard. (Nerozumní občané se tak snad konečně nechají moudrými radními přesvědčit, co je pro ně nejlepší, a otevřenou kartu si koupí.)
  • I pokud snad vysoké ceny někoho odradí, aspoň zůstane víc místa pro děti a důchodce.
  • Jakmile bude dokončen tunel Blanka, všechna auta a kolony zaručeně rázem zmizí z povrchu zemského (nedejte na strašení, že auta budou muset do tunelu někudy vjíždět a někudy z něj vyjíždět, to je jenom demagogie nějakých ekoteroristů).

Jak sami vidíte, měli bychom pokorně děkovat za to, co vše nám konšelé dopřejí. A jestli se Vám to snad ani tak nezdá dost, nezapomeňte na jednu důležitou věc: Uvážliví politici myslí na budoucnost, a proto vědí, že nemohou Pražanům dopřát ideální hromadnou dopravu – co by pak slibovali před přítími volbami?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Matěj Čadil | středa 25.5.2011 12:00 | karma článku: 26,35 | přečteno: 5364x
  • Další články autora

Matěj Čadil

Sto let od poslední korunovace

30.12.2016 v 15:00 | Karma: 29,81

Matěj Čadil

70 let vlády

13.10.2016 v 16:00 | Karma: 25,53

Matěj Čadil

Památka posledního českého krále

21.10.2015 v 15:45 | Karma: 30,60