Čtvrtá nejlepší MHD v Evropě?

Naše hlavní město uspělo v testu Mezinárodní automobilové federace, v hodnocení­ městské hromadné dopravy se Praha umístila na čtvrtém místě. Už se těší­m, jak se tí­m bude Pavel Bém vychloubat.

Prodloužení­ trasy metra A, řečené Chalupoida, se už stalo folklórem.

Že má Praha čtvrtou nejlepší MHD v Evropě, bude určitě dobrý tahák do voleb. Něco mi ale říká, že jisté skutečnosti se asi nijak zvlášť zdůrazňovat nebudou.

Například, že toto ohodnocení je zdůvodněné spíš nízkou cenou jízdného, než nějakou obzvláštní kvalitou pražské hromadné dopravy.
Že se magistrát dlouhodobě snaží omezit financování MHD, takže udržení levných jízdenek zjevně nepovažuje za důležité.
Že je pražská doprava kritizována za pomalost, zatímco preference MHD většinou zůstává jen na papíře.
Že se lijí miliardy do megalomanských projektů typu tunelu Blanka a betonářská lobby si mastí kapsy, zatímco na běžné opravy tramvajových tratí nezbývají peníze.
Že se patnáct let diskutovalo, jestli metro nebo rychlodráha, místo aby se zavedlo jakékoli kapacitní spojení s letištěm.
Že se staví nepříliš povedené prodloužení trasy A, které beztak na letiště nepovede, místo aby se pokročilo s dávno plánovanou trasou D na rozsáhlá sídliště na jihu Prahy.
Že se nové a s velkou slávou zprovozňované stanice metra budují v polích, místo v obytných čtvrtích.
Že pražský radní pro dopravu složil maturitu ve 33 letech, zatímco Ústav dopravního inženýrství, sdružující kvalitní dopravní odporníky, často s kritickými názory na dopravní politiku magistrátu, byl zrušen.
Že se zkazilo, co se dalo, na projektu Opencard, přestože pražský systém jízdného je hodnocen jako dobrý.
A že Pavel Bém před volbami nasliboval mimo jiné desítky kilometrů nových tramvajových tratí, zatímco skutečně otevřen byl jen jeden kratičký úsek se dvěma zastávkami.

Abyste mě špatně nepochopili, samozřejmě uznávám že pražská MHD na tom i přes mnohé problémy není nijak hrozně a buďme vděčni za to, že v nepříznivých podmínkách funguje aspoň tak, jak funguje. Stejně tak si ale můžeme být jisti, že za to rozhodně nevděčíme současnému vedení města.

Autor: Matěj Čadil | čtvrtek 18.2.2010 23:10 | karma článku: 34,92 | přečteno: 6108x
  • Další články autora

Matěj Čadil

Sto let od poslední korunovace

30.12.2016 v 15:00 | Karma: 29,81

Matěj Čadil

70 let vlády

13.10.2016 v 16:00 | Karma: 25,53

Matěj Čadil

Památka posledního českého krále

21.10.2015 v 15:45 | Karma: 30,60