Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Nika.meil

5. 12. 2008 4:44
Nevím....

Ahoj Tondo, tak si myslím,že v duchu této logiky bys mohl nařknout třeba výrobce dětských autosedaček, že je to pro ně vlastně výhodný byznys. Myslím si,že v mnoha případech zimní pneu pomohou, mě určitě a to žiju ve městě. Světe div se, i tady občas napadne sníh a vyjíždět po čerstvě napadaném sněhu do práce je jistě lepší při zimním obutí. Já nechápu,proč je kolem toho tolik řečí, to co je jinde samozřejmost a logické,  to je u nás v Kocourkově zase předmětem vážnivých debat. A zrovna u nás,  u jedněch z nejhorších řidičů v Evropě. Ahoj Monika (pamatuješ si na mě?)

0 0
možnosti

Tonda B.

5. 12. 2008 14:15
Re: Nevím....

Ahoj Niko, to víš, že si na Tebe pamatuji, jak se vede vaší velkopekárně? Pochopitelně že výroba dětských autosedaček je výhodný byznys, nebo že by to  výrobci dělají bez zisku jen kvůli bezpečnosti dětí? Jinak účelem mého článku bylo poukázat na to, že přínos zimního obutí není zdaleka tak rozhodující, jak je nám prezentováno a jiné věci, daleko důležitější, jsou opomíjeny. Proč nejsou nikde k dispozici srovnávací laboratorní testy, které by přesvědčily nás, nevěřící Tomáše? ;-) 

0 0
možnosti

alex hart

4. 12. 2008 12:47
Vážený autore,

docela chápu Vaší reakci na všudypřítomnou propagandu zmermomocňující majitele vozidel, aby si pořídili a v zimě používali zimní gumy. Mohu částečně souhlasit i s řadou Vašich dílčích tvrzení a argumentů. Asi nejvíce mi vadí (stejně jako Vám) že poněkud chybí veřejnosti dostupné objektivní porovnání zimních a letních pneumatik. V tom s Vámi souhlasím. Jenže ono by vyšlo zhruba to, že zimní gumy jsou v zimě většinou výrazně lepší než gumy letní, ale jsou situace, kdy tomu tak nemusí být a zimní guma je s letní srovnatelná, např. na ledu, na suché vozovce, při vyšších teplotách, které se v "zimním" období v některých lokalitách také docela často vyskytují. A pak by hned kdejaký blb, který si o sobě myslí, že je bůhvíjak zkušený řidič, měl výbornou záminku, aby jezdil jak hovado na letních. Takže srovnání existují, ale nepíšou se asi tak, jak byste je Vy chtěl vidět.

0 0
možnosti

alex hart

4. 12. 2008 12:49
Vážený autore, - 2 -

Jinak ale musím konstatovat, že Váš článek je dosti nevhodný, protože otevírá zbytečnou a planou diskusi o tom, zda používat zimní gumy. A v dnešní době je snad každému jasné, že v zimě jezdit na letních gumách je i v našich klimatických podmínkách vysloveně nevhodné. Nejen kvůli své vlastní bezpečnosti, ale i kvůli bezpečí ostatních i kvůli tomu, abych nezdržoval všechny kolem sebe, až docela malý kopeček budu někde vyjíždět na svých letních gumách až na pátý pokus. Tak nač ta Vaše polemika?

A propos. Vadí Vám byznys, který kolem zimních pneu panuje. Jde o prodej, uskladnění, a neustále přezouvání dvou sad pneumatik, nebo nákup další sady ráfků na druhou sadu kol. Ano je to tak.

Ale pokud Vám opravdu vadí byznys, neměl byste si kupovat auto, televizi, počítač, ledničku, beznin či naftu, elektřinu, vodu ani potraviny. Všechny tyto komodity totiž představují byznys ještě daleko větší než je kolem zimního obutí pro Vaše autíčko. Je to blbej argument?   No ano, ale to je Váš argument...

0 0
možnosti

pinguone

4. 12. 2008 12:41
..vidim ,ze si autor dloubnul do gumove lobby...

;-D  a po pravu..

0 0
možnosti

edelcacao

4. 12. 2008 12:45
Re: ..vidim ,ze si autor dloubnul do gumove lobby...

;-DR^

0 0
možnosti

alex hart

4. 12. 2008 12:24
Pravda nepravda - 1 -

I když má autor v řadě svých dílčích tvrzení pravdu, nebudeme přeci z jeho článku dělat závěr, že nemáme v zimě používat zimní gumy. To snad nedělá ani sám autor, jen o tom trochu nevhodně polemizuje... 

Jiná věc je, že je zcela zásadní rozdíl v potřebnosti zimních gum pro řidiče jezdícího dejme tomu z Trutnova a okolí, a podobných lokalit, kde bývá sníh několik měsíců v roce, anebo z dejme tomu Prahy, kde je sníh naopak spíše výjimkou. Ani pro pražáka ale nevyjde používání zimních gum jako zbytečné, protože i pražáci přeci důvěrně znají ranní náledí, namrzající déšť, a občas se vyskytující sněhovou pokrývku. Nemluvě o tom, že řada lidí jezdí v zimě do hor či na Vysočinu, kde sníh docela často bývá.

Takže jsme samozřejmě okolnostmi dotlačováni k používání zimních gum i přesto, že to je pro někoho byznys. Tak mu ho přejme. Vždyť přeci výroba a prodej potravin je taky byznys a přesto si je kupujeme.

0 0
možnosti

alex hart

4. 12. 2008 12:26
Pravda nepravda - 2 -

A když už někomu tolik moc vadí, že zimní gumy jsou byznys a proto si je nechce koupit, tak by si především neměl kupovat auto, protože to je byznys úplně ze všech největší. A řadě ohledů i případů i dosti nesmyslný a vysloveně škodlivý.

0 0
možnosti

ippokorny

4. 12. 2008 11:09
Ale co s Pražáky

Jedeme předminulou sobotu na chalupu a v prvním kopci (500 m n.m.) stojí Pražák v příkopu předními koly a blokuje silnici. Samozřejmě letní pneumatiky. Vytlačili jsme ho z dalšími z příkopu, ale na těch letních byl bez šance se rozjet, tak jsme ho dotlačili na rovinku. Nasedli jsme do aut a v dalším kopci jsme ho dohnali a již zase klouzal a zastavoval, podařilo se nám ho předjet, samozřejmě u nepřerušované čáry, a nechali svému osudu.  Byl bez šance ty malé kopečky vyjet a nechápal to, měl se otočit a vrátit, protože až pojede zpět, klouzaní z kopce je horší než do kopce.

Je jedno, jakým způsobem mu pneu vnutíme, hlavně že je má. P.P.

0 0
možnosti

brooke

4. 12. 2008 10:41
Pasivní bezpečnost

Popírání vlivu pasivní bezpečnosti, kterou zimní pneumatika poskytuje, je stejně zavádějící jako tvrdit, že bezpečnostní pásy, či air bag jsou zbytečné, pokud budu jezdit bezpečně.  Samozřejmě, že zimní pneumatika nevyřeší všechny problémy, které se mohou na silnici vyskytnout, sle pomáhá léle zvládnout situace za zhoršených podmínek. Stejně tak vám život nezachrání bezpečnostní pás , či air bag, jestliže havarujete při rychlosti 250km/h.

0 0
možnosti

buxus

4. 12. 2008 11:56
Re: Pasivní bezpečnost

R^ Obávám se, že je to hledání argumentů, kde prostě nejsou. Způsob řízení, technický stav vozidla a vozovky, chování ostatních účastníků, povětrnostní podmínky, atd. - to se soustava mnoha činitelů, která ovlivňuje bezpečnost. Zlepšením jednoho z nich mírně zlepšíme šance na bezpečnější provoz. Čím více jich zlepšíme, tím více se budeme blížit vyšší úrovni bezpečnosti. Když - naprosto hloupě - budeme říkat, že nebudeme nic dělat, protože částečné zlepšení nic neznamená, neboť jiné negativní aspekty budou trvat dál, pak nedosáhneme vůbec ničeho.

0 0
možnosti

buxus

4. 12. 2008 10:29
Nechám stranou tvrzení, že nelze nalézt

.. objektivní srovnávací testy za sterjnbých podmínek (nechce se mi hledat v těch všem motoristických časopisech, kde se to pravidelně zveřejňuje).

Ale autorova logika vysvětlování problému je prostě zcela zcestná. Tvrdit, že lidé jezdí stejně neodpovědně, ať na zimních či letních pneumatikách je naprosto účelové míchání hrušek a jablek. Přezouvá se proto, aby auto bylo lépe vybaveno na zimní podmínky - ne aby řidiče naučilo větší odpovědnosti. Tam by pomohly častější a tvrdší postihy - ale to není věc pneumatik. To je jen autorovo mlžení.

0 0
možnosti

dedko

4. 12. 2008 8:40
Nejlepší jsou zimní pneumatiky

s diamantovými hřebíky. Kdo jezdil na gumách s hřebíky mně  potvrdí, že jsou nejlepší. Zaveďmě je ( opět jako v č šedesátých letech) !

0 0
možnosti

alex hart

4. 12. 2008 12:03
Re: Nejlepší jsou zimní pneumatiky

To si asi už nepamatujete, jaké to bylo, když jste s hřeby v pneumatikách najel na dlažební kostky!!!

A myslet si, že v našich zimních podmínkách bude v zimě jen sníh a led je podle mne jen Vaše iluze. Nebo budete každou chvíli přezouvat a druhou sadu pneu si povezete s sebou navíc?

0 0
možnosti

tata01

4. 12. 2008 7:17
rozdíl mezi

zimními a letními gumami poznám na první pohled při každém sněžení, bydlím v mírném kopci a stačí troška sněhu a letňáci jsou v p.....(vlastní zkušenost, kdy jsem se nebyl schopen dostat ani od baráku)

0 0
možnosti

MiroTR

4. 12. 2008 8:38
Re: rozdíl mezi

Přesně tak. Ani nemusí být sníh, stačí v lese napadaná jinovatka a na letních máte problémy. R^

0 0
možnosti

honza_votava

4. 12. 2008 2:20
Za a) a za b)

a) Kdo jezdí jako prase, jezdí jako prase na letních, ale i na zimních gumách. V tom s autorem nezbývá než zcela souhlasit.

b) Kdo jezdí v provozu, kde jezdí i moje manželka (a jí podobní a podobné - je jich hodně a ještě více), rozhodně ocení to, že tyto dámy a pánové budou mít nad sebou dalšího anděla strážného - Zimní pneumatiky.

Zimní pneumatiky NEJSOU BUSINESS. Kvalitní zimní pneumatiky - kupuju ostatně vždy jen ty kvalitní - stojí stejně jako letní a vydrží stejně jako letní. (když je používáte za podmínek, ke kterým jsou určeny). Je tedy (převedeno na Kč) úplně jedno, jestli kupujete letní pneu 2x za 6 let nebo letní 1x za tři a zimní taky 1x za tři. Je to finančně totéž.

Z hlediska bezpečnosti to totéž není: Pro mě je to lepší pocit za volantem, pro mojí manželku menší nebezpečí pro ostatní. Z čehož plyne navařená svíčková a o to přece jde.

Jak prosté, milý Watsone!

0 0
možnosti

KECHUD

4. 12. 2008 9:31
Re: Za a) a za b)

Nic proti vašim bezpečnostním závěrům, ale s tím byznisem jste úplně mimo. Je spousta lidí, kteří v zimě jezdili, jen když nebyl sníh. Z předpovědí počasí se to dá odhadnout i pro těch pár kilometrů na Vysočině. A proto mají jen letní gumy. Teď, když se chtějí dostat do Brna, tak si ty zimáky prostě musejí koupit. A to vč. toho přezouvání je ten byznys, kvůli kterému to ti "zainteresovaní" politici vlastně skutečně prosazují. Jim jde jen o prachy, to mi věřte. Počkejte na statistiky o prodeji pneu za letošní rok.

0 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1414x
Autor se narodil v roce 1956. Často provokuje a šíří nekonformní názory. Má rád chytrá a promyšlená řešení a fungující systémy. Asi proto má značné výhrady k práci naší politické reprezentace a státní správy.

Seznam rubrik