Pro přispění do diskuse se prosím přihlaste.

Přihlásit se

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Foto

Napsat, že evr. autom. prům. přežije bych se neodvážil. Snad v podobě doplňující malovýroby pro fajnšmekry. Konkurenci z Číny bude jen těžko čelit, stejně jako ji těžko čelili a čelí výrobci jiných komodit. Pokud budou autíčka na baterii prosazena, tak dojde k poklesu autodopravy. Přesune se na hromadnou dopravu po železnici a to bude jen dobře.

Foto

J30a68n 59B39o34s12t51l

14. 1. 2025 14:08

O konkurenci z Čínské lidové republiky bych mohl napsat další článek. Bude klíčové, jak nastaví Evropská unie cla na EV vyrobená v ČLR.

Nicméně souhlasím s vámi v tvrzení, že autodoprava se do určité míry utlumí. Nicméně v EU, kde existují velice kvalitní hromadné dopravy (například ve srovnání s USA) to nebude až takový problém.

JP

J77i73r76i 56P43i51l56n37y

14. 1. 2025 12:21

Společnost Škoda Auto vyrobila v roce 2023 ve svých českých závodech více než 781 000 vozů.

Takže může propustit 90 procent zaměstnanců a bude vydělávat.

Foto

J88a28n 18B30o69s28t70l

14. 1. 2025 14:13

Máte pravdu, podíl EV je opravdu malou částí výroby, nejen ve Škoda Auto, ale i v celém koncernu Volkswagen. Na druhou stranu - mluvíme o číslech z roku 2023. Zahajuje se vývoj nových EV modelů.

Nicméně to, co zde zmiňujete, jsem napsal i v mé analýze. Automobilový průmysl bude menší. Ale určitě nezkolabuje.

AK

Ještě by mě zajímalo jak si představujete poučení z kauzy Dieselgate a proč si myslíte, že výrobce automobilů environmentální pravidla nezajímají.

EU stanovila výrobcům nesplnitelná pravidla.

V podstatě jim říká, že musí vyrobit (a prodat) 20 až 25% elektromobilů. To výrobci splní hravě, jenže o elektromobily není zájem za strany motoristů a tak je nedokáží prodat. Tak co mají výrobci dělat?

Odklad nemá smysl. Potřebné je zrušení povinnosti 94,6 g CO2 na kilometr jako flotilových emisí.

Kdyby EU uzákonila třeba, že důchodci musí udělat jednou měsíčně salto vzad, aby dostali důchody. A že kdo to nedokáže, nedostane důchod, který se jako pokuta za nesplnění pošle EU.

Pomohl by nějaký odklad?

ZZ

Není dost elektrické energie a nabíjecích stanic pro automobilový průmysl, aby přešel výlučně na elektrické vozy.

Spalovací motory jsou, pro značnou část populace , jediným dostupným prostředkem pohybu, kterou mnohde vůbec nemůže nahradit veřejná doprava.

Existuje síť produktovodů, zpracovatelů i čerpacích stanic, která bez problémů pokryje potřeby každého státu.

Takže i z tohoto důvodu automobilky nějakým způsobem mohou bezproblémově žít. Otázkou je spíš, zda nesmyslné předpisy EU nejsou pro tyto automobilky likvidační a zda se nebude bezproblémově jezdit všude jinde, než v EU.

  • Počet článků 13
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 486x
Creative Director, Portfolio Manager