Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

AK

Ještě by mě zajímalo jak si představujete poučení z kauzy Dieselgate a proč si myslíte, že výrobce automobilů environmentální pravidla nezajímají.

EU stanovila výrobcům nesplnitelná pravidla.

V podstatě jim říká, že musí vyrobit (a prodat) 20 až 25% elektromobilů. To výrobci splní hravě, jenže o elektromobily není zájem za strany motoristů a tak je nedokáží prodat. Tak co mají výrobci dělat?

Odklad nemá smysl. Potřebné je zrušení povinnosti 94,6 g CO2 na kilometr jako flotilových emisí.

Kdyby EU uzákonila třeba, že důchodci musí udělat jednou měsíčně salto vzad, aby dostali důchody. A že kdo to nedokáže, nedostane důchod, který se jako pokuta za nesplnění pošle EU.

Pomohl by nějaký odklad?

0 1
možnosti
AK

Myslím si, že Ford, jako jediný výrobce automobilů vykazuje elektromobilitu zvláštˇ.

Divize Model e naprosto transparentně ukazuje, kolik Ford dal do vývoje, výroby, distribuce a kolik za elektromobily utržil.

Ostatní výrobci mají některé položky agregované za všechny vyráběné automobily a kolik na elektromobilu prodělávají se nedopátráte.

Uvedená divize Fordu za 3 kvartály 2024 vykázala ztrátu USD 3,687 mld. (opravdu miliard a ne milionů), tedy Kč 86 mld. prodělaných jen na elektromobilech.

Těch Ford prodal za stejné období 68 tisíc. a když to přepočteme, tak na každém prodaném elektromobilu prodělal 1,27 milionu.

Záporná marže se vyšplhala na -151,3%. Takže Ford na každém prodaném elektromobilu prodělal víc než 1,5 násobek sumy, kterou do něj investoval.

Ještě že má Ford divizi spalovacích aut, jinak by byl už dávno pleite.

Tohle nemůže dlouhodobě přežít automobilový průmysl nikde na světě.

Takže ani v Evropě.

0 0
možnosti
JP

J27i56r22i 76P98i92l69n87y

14. 1. 2025 12:21

Společnost Škoda Auto vyrobila v roce 2023 ve svých českých závodech více než 781 000 vozů.

Takže může propustit 90 procent zaměstnanců a bude vydělávat.

1 0
možnosti
Foto

J46a81n 55B79o62s28t11l

14. 1. 2025 14:13

Máte pravdu, podíl EV je opravdu malou částí výroby, nejen ve Škoda Auto, ale i v celém koncernu Volkswagen. Na druhou stranu - mluvíme o číslech z roku 2023. Zahajuje se vývoj nových EV modelů.

Nicméně to, co zde zmiňujete, jsem napsal i v mé analýze. Automobilový průmysl bude menší. Ale určitě nezkolabuje.

0 0
možnosti
ZZ

Není dost elektrické energie a nabíjecích stanic pro automobilový průmysl, aby přešel výlučně na elektrické vozy.

Spalovací motory jsou, pro značnou část populace , jediným dostupným prostředkem pohybu, kterou mnohde vůbec nemůže nahradit veřejná doprava.

Existuje síť produktovodů, zpracovatelů i čerpacích stanic, která bez problémů pokryje potřeby každého státu.

Takže i z tohoto důvodu automobilky nějakým způsobem mohou bezproblémově žít. Otázkou je spíš, zda nesmyslné předpisy EU nejsou pro tyto automobilky likvidační a zda se nebude bezproblémově jezdit všude jinde, než v EU.

0 1
možnosti
Foto

Napsat, že evr. autom. prům. přežije bych se neodvážil. Snad v podobě doplňující malovýroby pro fajnšmekry. Konkurenci z Číny bude jen těžko čelit, stejně jako ji těžko čelili a čelí výrobci jiných komodit. Pokud budou autíčka na baterii prosazena, tak dojde k poklesu autodopravy. Přesune se na hromadnou dopravu po železnici a to bude jen dobře.

4 0
možnosti
Foto

J98a98n 55B66o15s40t19l

14. 1. 2025 14:08

O konkurenci z Čínské lidové republiky bych mohl napsat další článek. Bude klíčové, jak nastaví Evropská unie cla na EV vyrobená v ČLR.

Nicméně souhlasím s vámi v tvrzení, že autodoprava se do určité míry utlumí. Nicméně v EU, kde existují velice kvalitní hromadné dopravy (například ve srovnání s USA) to nebude až takový problém.

0 0
možnosti
  • Počet článků 19
  • Celková karma 15,04
  • Průměrná čtenost 512x
Creative Director, Portfolio Manager
Nastavte si velikost písma, podle vašich preferencí.