- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nejdříve nesmím zapomenout na to, že do nových stanic metra jezdi pouze každý druhý vlak. Když jsem tak přemýšlel, jestli má pražský Dopravní podnik dostatek vozidel. Samozřejmě, že nemá. To bychom ani nečekali, že.
První byla na mé cestě Bořislavka. Možná, že je to nejvíce hezká stanice. Má jiné světla. Není to jenom tunelová stanice. Má pěkné barvy. Dokonce má sympatické lavičky u východu.
Dále Nádraží Veleslavín. Je vidět, že se snažili o nějaké nové prvky ve stanicích. Ale vlakové hodiny jako hlavní motiv stanice se vůbec nehodí. Stále je to jenom samé přímky a symetrické oblouky.
Stanice Petřiny je podle mně nejhorší. Nejen tím batyskafem uprostřed nástupiště, ale hlavně je to tím, že na konci nástupiště je betonový "Paralen".
Poslední stanice je Nemocnice Motol. Nejlepší stanice, je vynikající připojení k nemocnici a všechny prvky stanice jsou o dost lepší, než ostatní nové stanice.
Bohužel všechny nové stanice, po mém prvním pocitu z jejich návštěvy, nejsou moderní. Všude samá ocel, betonové prvky. Přímky a symetrické oblouky. Nemají dotažené některé součásti. Jako pomalost eskalátorů, chybějící eskalátory nebo výtahy na povrch. Samozřejmě má výtka patří i chybějícím stříškám nad schody.
Je prostě na nich vidět, že peněz nebylo tolik (nebo šly do tunelů), aby se mohly postavit opravdu nové stanice s moderními prvky, aby při průchodu stanicemi nebyl pocit jenom betonu a levných plastů.V nových stanicích mi prostě chybí modernost, jako je to třeba na Rajské Zahradě nebo na Střížkově.
Fotky
Další články autora |
Luční, Teplice - Řetenice
4 900 000 Kč