Děkujeme za pochopení.
giovanninero
Dobrá diskuse
Vážení diskutující,
ač nejsem a ani jsem nikdy nebyl zaměstnancem ČD, naskytla se mi před několika lety možnost seznámit se s metodami, jimiž holandské dráhy NS stanovují sestavu svého vozového a lokomotivního parku, jeho nasazování na jednotlivé spoje a rovněž tarifní politiku. Jsem si jist, že ČD ve srovnání s nimi neobstojí ani z jednoho z těchto hledisek.
Tato diskuse se mi jako celek líbí. Autor výchozího článku pan Bokšay, tak i většina diskutujících správně cítí nedostatky na našich regionálních tratích. A pokud zde někdo použil nehezké slovo "kecy", tak Vás ujišťuji, že tato charakteristika se nejlépe hodí na jeho tvrzení, že když někde jede skoro prázdná souprava ČD, bude stejná souprava v opačném směru vždy plná. Nabízím mu tímto sázku, že nemá pravdu. A věřte, že pokud ji přime, zchudne.
Hezký den všem!
zoufalec1
začít shora
prvním krokem by mělo být snížení platu pana Žaluda, výsledky které ČD pod jeho vedením vykazují by jej opravňovaly sotva k desetině částky, kterou se odměňuje v současnosti
radim36
Určení různých kilometrových cen na různých tratích
Určení různých kilometrových cen na různých tratích podstatně zasáhne do ceníku jízdného. Pro cenu jízdného zatím existují pro všechny tratě jedny tabulky, poměrně jednoduché. Stanovením různých cen za kilometr by tabulky přestaly fungovat, jízdné by se v krajním případě muselo stanovovat jedině v závislosti na konkrétní trati, jinak by cenu jízdného nebylo možné stanovit. K složitému systému různých jízdenek a slev ČD by přibyl činitel, který by složitost toho všeho ještě znásobil. Ale řešitelné to přirozeně je.
siviez
Re: Určení různých kilometrových cen na různých tratích
Když je to řešitelné tak proč se to neřeší?Tak potom nerozumím tomu proč jste to vlastně psal.
radim36
Jančura v SA
Jinak to, co tady pro vlaky navrhuje autor v blogu, už dávno aplikuje Jančura v SA. Když na nějaké lince má SA málo cetujících, tak Jančura nejdřív sníží na této lince jízdné, klidně třeba i pod skutečné náklady.. Tím se snaží do autobusů SA přetáhnout zákazníky konkurence. Teprve když se i toto opatření ukáže nedostetčné, linku ruší.
phpTT
Proč se rozčilovat?
Lidičky. My co pravidelně jezdíme vlaky to vidíme stále více, že buďto jsou spoje přetížené, nebo prázdné. A proč jsou prázdné? Protože neodpovídají kvalitě vůři ceně co si řeknou ČD za přepravu. Proto bych se neubránil dojmu, že by bylo potřeba konkurence na železnici a to proti vůli hejtmanů, jako ministerstva dopravy. Proč mám platit za špinavé sedačky,špinavá okna,studený netopící vůz, když v autobuse či autě si to ohřejeme, jak je potřeba ... Já tedy nevím, ale raději podepíši petici proti ČD, jak s ní mět cestovat ještě dále ... http://www.petice.nazory.cz/petice/petice-detail.php?id=274 a to nemusí být zrovna žlutý mor, který by zabezpečoval dopravu v kraji ..
radim36
Re: Proč se rozčilovat?
Pochybuji o tom, že jezdíte vlakem. Sedačky a okna už dávno nejsou špinavá , aspoň ne volnou špínou, co se dá umýt. V kupátkách se dá přitopit jak potřebuji. I skoro všechno ostaní se zlepšilo do použitelného stavu. zbývá jen udělat ty dráhy trochu pružnější.
To právě v autobuse se nedá přitopit a když nesednete na několik nejlepších sedadel v závětří, klepete za chladného počasí kosu, jak co dva kilometry na zastávkách busem protáhne vítr. A okna jsou v busech skoro stejně špinavá jako nyní ve vlaku.
vvv
problem vlaku
Problem vlaků? Chybějící návaznosti, chybějící provázání s autobusovou dopravou, tragický stav tratí (mimo těch nejhlavnějších) a trasování staré mnohdy 150 let. Snížením ceny se to určitě nevyřeší
JBoksay
Re: problem vlaku
Podle Vás tedy nelze bez mohutných investicí dosáhnout zlepšení? Teď jsem teprve pochopil, proč cestující neslyší na snahy ČD na zlepšení stavu.
To jste mi připomněl situaci po r. 1989, kdy tu různí mudrlanti vysvětlovali, že Rakušané mají oproti nám velice zdravé potraviny. Ti by si údajně naše nikdy nekoupili. Pak se však ukázalo, že se našel značný počet Rakušanů, kteří pod vlivem cenového kurzu měn velice ochotně a ve velkém množství nakupovali naše "nezdravé potraviny".
Z tohoto příkladu bych usuzoval, že i naši občané budou velice ochotně slyšet na příznivější ceny v regionální dopravě. A pokladna ČD potažmo ta státní na tom ještě vydělá.
Brkoslav IV
hmmm....
Ja se ani nedivim managementu ceskych drah. Nekdo, kdo dostava abnomalne vysoky plat a odmeny ( mimochodem ...odmeny ze statni pokladny za co? ) nevidi duvod se nejak extremne snazit a prudukuje rutinu. Proc je koncepce nasi verejne dopravy tak nedopracovana... vcetne prav ji ovlivnovat kde kym? Copak v Anglii ci Nemecku nebo Francii nemaji dopravu? Proc spoustu strategickych veci neodkoukat. Nejen ctenim v knihach, ale pulrocnim pobytem vedle nejakeho funkcionare a ucastnit se teseni poblemu. Pak zpracovat viceurovnovou koncepci, kde by uz problem byla treba jen posledni uroven....ale na ni bude vzdycky problemu nejvic tak jako tak. Ja nechapu, ze dvacet let po zmene rezimu jeste nestoji optimalni legislativni reseni koncepce dopravy v CR.
Brkoslav IV
Re: hmmm....
To je stejne, jako nove dalnice se stale stavi dvouproude misto triproude, a za par let se zase bude investovat kupy penez do predelavky vcetne tretiho pruhu... a tak to jde porad dal. Zavadi se vlaky, ktere nemaji planovene parametry, dela se neco, co je uplne jinak i proti stavajici koncepci...proste absolutni anarchie. A kdo za to muze? Asi podle vseho ja sam, protoze pan Zaluda se z fotky mile usmiva a bohorovne kyne...inu, bodejt by ne.... ale patri nam to !
vteck
není to takhle černobílé
Nedávno jsem se shodou okolností bavil na toto téma s kamarádem, vlak-vedoucím. Argumentoval jsem podobně, jako vy v tomto svém příspěvku. Co jsem se dozvěděl je to, že "Stát, potažmo kraje si objednávají osobní dopravu do obcí a měst tak, aby pokryly dopravní dostupnost aspoň 2x denně. Za tyto trasy je vykalkulována určitá cena a kraje platí tuto cenu mínus zaplacené jízdné. Tečka." Je jasné že žádný komerční dopravce by do těch vesnic nejezdil, protože by prodělal kalhoty. Jenže nemůžeme všechno poměřovat čistým ziskem a otázka pak je: ne jestli levněji a efektivněji, ale jestli vůbec... Jestli některé vesnice prostě odříznout ať se postarají samy o sebe. Netvrdím, že hospodaření drah je 100% efektivní, ale je třeba se na to dívat i z tohoto pohledu. Na otázku efektivity práce se nijak nevymlouval. V provozu je lidí málo, mají přesčasy, ale na vedení v Praze je množství nadstandardně placených administrativních pracovníků, kteří mají pro společnost hodnotu diskutabilní...
JBoksay
Změna k lepšímu vyžaduje nové přístupy ČD.
Otázka byla směřována hlavně k tomu, že využití dopravy na železnici je podmínkách regionů mnohem nižší než tomu bylo například před 10 či 20 lety. A v mnoha případech se nejedná o zapadlé kouty, kam cestují občané v minimálním počtu. Cenová politika ČD je však přesvědčila, že tento způsob dopravy vzhledem k poskytované úrovni služeb je pro ně špatná volba. Potenciálně tu stále cestující jsou. Pouze se chovají ekonomicky a užívají jiné formy dopravy. Pokud by se k nějakému konkrétnímu datu opět změnily k akceptovatelné úrovni, tak by občané cestu zpět zase nalezli. Takové kroky mělo však již dávno definovat a realizovat vedení ČD. Jinak zde určitě platí přísloví: Komu není radym tomu není pomoci.
Léčitel pitomců
Článek je naprostý nesmysl
Autor by se měl podívat třeba na obsazenost regionálních vlaků v okolí Prahy. Tam by se tedy cena nesnižovala? A kdo o tom tedy bude rozhodovat, jaká budou kritéria? Autorovi rovněž vůbec nic neříká oběh souprav, něco jako že souprava, která jede tam, musí jet zase zpátky, aby mohla jet zase tam. A že lidi se většinou přesunují ráno jedním směrem a odpoledne opačným. Prostě jen kecy kecy bez jakéhokoliv rozboru situace a náznaku konkrétního řešení.
JBoksay
Re: Článek je naprostý nesmysl - opravdu?
Vše je o přístupu ČD. Pokud se striktně bude držet jednotných cen na všech tratích, tak bude odsouzena k provozování prázdných vlaků (A kraje to zaplatí z našich peněz). Teoretické výhrady o oběhu vagonů souprav jistě neplatí na všech tratích.
A mé postřehy nebyly o tratích, kde jezdí 2 vlaky tam a zpět. I tam by změna cenové politiky měla určitě kladný vliv na výši ztrát. O naprostém nesmyslu by se mohlo hovořit, kdyby vlaky jezdily alespoň tak plné jako před 20 lety. Rádoby tržní postupy vedení ČD však zapříčinily dramatický odliv cestujících na železnici.
- Počet článků 56
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1627x