- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
No a tak to přesně vypadá, když lidstvo degeneruje a rezignuje na základní intelektuální dovednosti, jako je třeba orientace v mapě nebo v jízdním řádu.
Miluju rozhovory s mou zastaralou navigací - ale hoka, tady už je dávno dálnice, žádný otáčení nebude. Super byla cesta pro děti na tábor, kouknu do mapy, jestli jedu správně, a ouha zrovna strana 42 a 43 chybí, no tak až budu ve Veselí, tak můžeme jet podle mapy, cca 10 km před cílem.
Já musím přidat ještě jednu historku. Pracuji v hotelu, který má číslo orientační 51 a již jsem prakticky ve všech možných jazycích musel navigovat řidiče, kreří s navigací zabloudili a vždy skončí na jednom a témže místě, u čísla 50.
V "normální" ulic by to bylo OK, nikoli však u nás. Na jedné straně ulice je totiž hustá zástavba a na druhé jen zeleň. Takže čísla 50 a 51 jsou od sebe asi 5km a navigace
selhává, protože se asi chytá jen sudých čísel a řidiči bloudí.
Řeším to podrobným popisem a už se mi stalo, že jsem hosta měl "na drátě" celých těch 5km.
No jistě, ono totiž na tenhle problém existují zavedené algoritmy, které fungují takřka po celém světě, ovšem pouze za předpokladu, že rozložení sudých a lichých čísel je rovnoměrné. V okamžiku takovéto anomálie pak tragicky selhávají. To je věc, se kterou jsem se setkal nejen u navigací, ale i u tzv. GISů, což jsou systémy, s kterými běžný smrtelník jen zřídka přijde do styku.
Ten poslední případ Rozvadov - Plzeň jste si vážně nevymyslela? Protože pokud kolegy nezarazilo, že 60 km po rychlostní silnicise změní v 200 po okreskách je docela divné :-(
Nevymyslela, mám to takto prerozprávané, proste sa zakecali, niečo ponastavovali a viezli sa :-). Ono to bolo už dávnejšie, takže aktualizácia máp a podobne ešte nebola to čo dnes...
Pan Novák má pravdu, ale já mám jednu technickou připomínku, kterou asi budete považovat za nepodstatnou.
GPS je jedna věc a navigace je druhá věc. Samozřejmě, že navigace vždy využívá GPS, ale s GPS si poradíte i bez navigace. Já teď mám v tabletu off-line mapu od Seznamu (nepotřebuje připojení k Internetu), která je velmi podrobná, ale nemá (nebo jsem nenašel) navigaci.
Samozřejmě, nelze ji dobře použít jako řidič - hledat na mapě kurzor, kde se právě nacházím a jak jet dál by bylo vrcholně nebezpečné, ale jako pěšímu se mi skvěle osvědčila. Ukazuje naprosto přesně, kde jsem a protože ještě nejsem úplné nemehlo, tak na mapě vidím i svůj cíl a vím kam jít.
Nepotřebuji, aby mi do toho navigace k obecné ostudě u kolemjdoucích, nějak hlasitě žvanila.
Úplně mi to připomíná Konráda Húta a jeho "Les je...tfuj...sviňa!!!"
Vzácná paní ! S navigací je to trochu složité, když pojedete z Prahy do Vídně, může se stát, že navštívíte i Varšavu. Po cestách které znám ji nepoužívám, pokud hledám někoho ve městě a znám ulici i číslo budovy dovede mě to neomylně. Vozím s sebou automapu a když jsem na vedlejší cestě v úzkých, vezmu automapu, zjistím kde jsem a kam se chci dostat. Nastavím nejkratší vzdálenost, kde už se mohu pohybovat bez navigace a nebo si znovu nastavím nějaký blízký cíl. Jinak Vás to klidně zavede do kukuřičného pole.
Díky za radu, vzácný pane :-). S tou neomylnosťou a presnou adresou by som bola opatrná, ako píšem na začiatku, niekedy stačí malá rozkopávka a navigácia Vás stratí ani neviete ako... Ale zas, niekedy človek vidí miesta, kam by inak nezablúdil, takže to má aj svoje výhody.