- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nesmysly. Provoz je bezpečnější a lidé umírající na železnici si vzali vzor z Anny Kareniny. Takže řešení je jasné - zakázat Tolstého. A možná by si někdo mohl zákazat i nesmyslné blogy.
"...Nejsou lékaři, sestry, učitelé, řidiči autobusů, strojvedoucí, ale nejsou ani dělníci! Kde jsou? Máme dost úředníků, kontrolorů, revizorů, superkontrolorů, superrevizorů... A nezbývá lidí na práci..."
Copak asi udelali soudruzi "Listopadoveho vitezstvi demokracie 1989" špatne ??
Vážení diskutující!
Zdá se, že čtete příliš rychle. Těžiště článku je v posledních čtyřech odstavcích. A na to reaguje málokdo z vás.
Možná proto, že pokud je těžiště úvahy postavené na vratkých základech neověřených faktů, může se sesypat, když se fakta ukážou nebýt fakty. Nebo naopak zpevnit, pokud se předložené údaje prokážou být tvrdě pravdivými.
.
Zde například není moc jasné, jestli je nárůst nehod faktem a pokud je tak jestli nemá jiné příčiny než pokles počtu zaměstnanců.
Například podstatná část úmrtí na železnici jsou sebevraždy skokem pod vlak. Závisí tento počet na množství personálu?
"Přestože máme nepředstavitelně více zabezpečovacích zařízení, než bylo za císaře pána, a že jsou mnohem modernější."
S tou moderností zabezpečovacího zařízení to zase nebude tak horké. To si uvědomuji vždy, když čekám na přejezdu, než vlak zastaví ve stanici a po celou dobu, kterou pak ve stanici stojí, přestože přejezd je 200 m od nádraží. Proč? Nevěří snad železničáři, že se vlak podaří zastavit ve stanici a přejede až na přejezd? Nebo snad hrozí, že by se sám bez povolení rozjel? V roce 2019? Já bych spíš řekl, že vybavení železnice je šílenou směsicí zařízení z více jak stoleté historie železnice a dnešku rozhodně neodpivídá. No a k tomu si ještě připočtěme absenci druhé koleje na spoustě hlavních tahů.
Zejména na značně frekventované trati Liberec - Turnov- Praha (jedna z nejstarších) je pouze jedna kolej, a to v takovém stavu, že v některých úsecích se musí jet nižší rychlostí než 40 km/hod. A elektrifikace? HAHA!
Víte proč chybí lidé na pracovním trhu ? Protože se od revoluce rodí málo dětí a ti již mohli být v pracovním procesu... Místo toho pracují důchodci a dovezené síly z Východu...
Ano. A příčina? Jak to řešit politicky?
Skutečně bylo v minulosti nehod méně?
Zkoušel jsem najít nějakou statistiku, ale našel jsem jen jednotlivé velké nehody: stážky vlaků, exploze kotlů, velká vykolejení.
Možná by pomohlo, kdyby autor svůj odsobní pohled soplnil tvrdými daty. Ideálně grafem počtu nehod a výkonů dráhy za posledních 150 let.
Bez takovéhoto porovnání může být představa o bezpečnějším provozu v minulosti stejně tak pronikavým náhledem jako velkým omylem.
Víte proč bylo méně nehod? Protože jezdila asi tak desetina vlaků a jezdily třetinovou rychlostí a na přejezdech jezdila desetina aut. Ale ta brutální přezaměstnanost, kdy na každý prd byl jeden člověk a vše platil stát ať to stojí co to stojí. Vlaky jsou už zkrátka přežitek a pokud by mělo být jízdné tržní bez všech dotací, tak bude dražší než letenka a nikdo vlakem jezdit už nebude. Tyhle povzdechy, že dřív bylo všechno lepší jsou už jen k smíchu.
To, že bylo dříve všechno líp nevzdychám já, ale Vy! V našich sociálních dávkách se již nevyznají ani sociální pracovníci. Dříve se těmi penězi platila bezpečnost. Nejen na dráze.
A bylo o hodně méně dopravních nehod.