Diskuse
Bůh, Boží obraz a naše svědectví
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
J77o26s46e54f 70V51o53g56l
Proč tak dlouhé a kam se nám poděla filozofie! Např. Kant, Feuerbach abych nedráždil Marxem. Nebo již filozofie skončila nadobro a musíme se znovu potácet mezi náboženstvím a naší "živočišnou" přírodní podstatou. Nejde o Boha, jde o podstatu lidství, jde o to jak se ze "zvířete" stane člověk! Jde o výchovu k lidské společnosti ...
O96d93s49t84r11a74n74ě28n81ý 65U44ž71i46v88a38t95e46l
O89d30s68t90r42a97n81ě55n89ý 31U35ž18i66v88a46t52e35l
O56d43s60t97r76a20n48ě77n31ý 43U33ž76i50v88a86t49e18l

M79a31r83e65k 63T95r66i39z21u53l48j20a24k
Karmuji za velice zajímavé přemýšlení a za ryzost ve sdělení osobního postoje.
Domnívám se, že velké úskalí se ukrývá ve fenoménu "náboženství", které se až příliš snadno stává určitou škatulkou nebo systémem, za něž člověk ukryje a víceméně pohodlně se veze "v daném systému", který jakoby za něj rozhodoval i ve věcech svědomí. A pak se Bohu žel, "ve jménu systému", jaksi až příliš snadno páchají i skutky velice špatné. (Náboženské války, krutost, vraždění údajných "bezvěrců", vzájemné násilnosti kvůli "odlišné podobě" toho kterého "náboženství".) Někteří autoři (například Toynbee) poukazují na psychologickou past "absolutizace". Což v podstatě znamená, že stoupenec toho kterého náboženství, či celá větší skupina stoupenců, absolutizuje sebe sama do pozice zastánce "jediné absolutní Pravdy" a domněle v jejím jménu si osobuje právo chovat se přísně, nemilosrdně, bezohledně a krutě k "těm ostatním - pomýleným". Pak mezi fanatickým zastáncem nějaké náboženské škatulky a fanatickým zastáncem některé z nenáboženských ideologií není vůbec žádný rozdíl.
V příbězích z evangelií vystupuje velmi jasně Ježíšův kritický, odmítavý postoj vůči "náboženskému systému" striktně trvajícímu na doslovném dodržování tisíce různých předpisů a sahajícímu příliš rychle k nemilosrdnosti, odsouzení a trestu smrti (viz příběh záchrany ženy před ukamenováním). Milosrdenství, shovívavost, odpuštění, láska k člověku, slitovnost, vlídnost, laskavost v chování a vnitřní svoboda jsou nekonečně víc, než všechny "náboženské" předpisy.
Jistě: určitá pojmenovaná soustava základních norem, a určitý kodifikovaný "obsah víry" je nezbytný. Ale ověřuje se životem. A je platný jen tehdy, když se - v plné svobodě svědomí - prakticky projevuje tím, co je vyjmenováno výše: milosrdenstvím, odpuštěním, shovívavostí, laskavostí, vnitřní pravdivostí atd.
B76o97h28u21m41í94r 45Š47i23m19e30k
Díky, Marku, za diskusi a moudrá slova. Máme blízký náhled na Ježíše! Pokora nám často chybí a jen pýcha vede k nesmyslným válkám! Pravdivá pokora před Bohem a před naším poznáním!
J23o21s63e58f 77N49i41k48l
Bože milý, jsi-li, chraň duši mou, mám-li nějakou
KHB
Náboženství je kolektivní neuróza, respektive funkce individuální psychiky, jež produkuje bohy, kteří mají za úkol těšit a uspokojovat dětinské touhy dospělého. Sigmund Freud
B68o58h19u24m67í68r 91Š47i92m67e65k
Škoda, že sis nevzal čas na přečtení článku! Nebo jsi ho nepochopil?

J90i14ř69í 66J21i63r52o52u42d18e61k
Nejsem nikoho apoštolem. ,,Jenom" člověkem, tedy pokračovatelem svých lidských předků. Líbí se mi však ,,definice" Boha. Tato: ,,Jsou-li lidé jeho dětmi, pak BŮH jsme MY. LIDÉ. Neb každý máme Boha. V sobě."
- Počet článků 684
- Celková karma 22,38
- Průměrná čtenost 1062x