- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V ČT24 o proti Vám nemluvili jen o Malajsii ale také o USA a Indii.
Takže Vám na toto téma chybí ještě 2 blogy.
Není to otázka jen aut, i u sekačky Husqvarny jsem neuspěl s objednávkou, tedy čipem to asi nebylo...
Jestli ono to nebude spis tou logistikou. Pred lety pretahl koncern VW od General Motors pana jmenem José Ignacio López, ktery tvrdym vyjednavanim vzdy nasel jedineho a nejlevnejsiho subdodavatele. Dokonce se pak o nej jeste leta soudili.
Ac se mezitim uz rozesli, ploda to nese dodnes.
Všechny automobilky jsou ochromeny nedostatkem čipů. Objednal jsem si auto jisté prestižní značky v květnu s termínem dodani počátkem září a budu rád, když mi ho dodají do konce roku. Chybí čipy na důležité bezpečnostní prvky.
U nás je mnoho dodavetelů součástek pro západoevropské, hlavně němcké, automobilky. A všichni říkají, že kromě nich mají výrobci aut ješět druhého dodavetel téže součástky. Bral jsem to jako rozumné jištění. Poněkud nepřiejmně mi znělo, když říkali, že pokud je ten druhý dodavatel v Německu nebo ve Francii, tak mu platí za stejnou součástku o 10% více než našemu dodavateli. Tady mne překvapuje, že u některých součástí toto jištění neměli.
Jaksi tomu nerozumim. Dokud jsem byl jeste aktivni, vedeni vyvoje nam nikdy nepovolilo nasadit soucastku bez minimalne jednoho dalsiho dodavatele. A nakup zase musel objednavat od vsecho dodavatelu urcite mnozstvi aby si je udrzel. Toto ovsem zrejme neplati u koncernu VW, neni to tak dlouho co nebyl k dodani tusim Golf, protoze Jugosska firma je vydirala a nedodavala sedacky.