Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Snad můj názor vychází z mého celkově optimistického přístupu k životu, ale nevidím to tak černě. Za téměř 25 let pedagogické praxe jsem se nesetkala ani s neúctou ani s nadávkami, ať už od žáků či jejich rodičů. S řadou bývalých žáků a studentů jsem i po letech v kontaktu. Pochopitelně jsou mezi pedagogy jedinci, kteří svou práci zcela nezvládají, ale tak tomu bylo asi vždy. A kázeňské prohřešky žáků tu myslím také byly odpradávna. Obojí ukazuje nejen film Obecná škola, ale i filmy, které ve svém článku zmiňuje sám autor. Vždyť kolik naschválů právě v nich prováděli žáci svým pedagogům, o čtení pod lavicí nemluvě. Zdravé zlobení patří k dětství a dospívání. Pokud je pedagog člověkem na svém místě, autoritu si získat dokáže.

3 0
možnosti
AT

Dřív byl pan učitel a pan farář opravdu pojem, dnes si na ně všichni dovolují. Kdysi o mne učitelka zlámala ukazovátko a nedej Bože si doma postěžovat- dostal bych znovu. Teď se učitel jen křivě podívá na žáčka a už by ho ukřižovali. Není to chyba v rodičích???

1 0
možnosti
MS

Co si myslíte, že způsobilo, že už pojem nejsou?

0 0
možnosti
Foto

J40a76n 17R53ý16z87n42a48r

26. 1. 2014 16:07

Hezký popis vážného problému.

    Jedním z prvků je naprosté nedocenění role osobnosti. Osobnost se ovšem musí zaplatit trošku jinak, než jen průměrný kolega. A to si žádný ředitel netroufne.

     Takže ředitelé jako osobnosti...

     A nakonec jakou roli přiznává dnešní doba osobnosti? Osobnost je určitá neformální autorita s přirozenou etikou....

      Odpovězme si sami.

2 0
možnosti
LJ

Ztráta úcty k autoritám, rozpad rodin, velmi nízká porodnost, která zdaleka nestačí na prostou reprodukci, pohrdání stářím... atd. jsou všeobecně známé projevy morální krize, která postihla všechny moderní státy. Nepostihla například islámské země. Občas někdo se zamyslí nad jedním z projevů této všeobecné morální krize, jako například tento článek. Neviděl jsem nikde zamyšlení nad celou krizí.

1 0
možnosti
JN

J78o39s48e19f 20N65o94v69a72k

26. 1. 2014 14:10

tu krisi zpusobil povinny "vedecky" atheismus, co je tu desitky let infikovan do celych generaci, skolami i medii, v rade pripadu i zavaznymi statnimi zakony (velka francouzska revoluce, komunismus, nacismus, multikulturalismus, feminismus...)  - jenze zkus kritisovat atheismus...:-);-D

0 3
možnosti
PH

P93e48t82r 23H41á65l67a

26. 1. 2014 14:01

Moje názory:

1) Peněz je dost. Ne moc, ale dost. Jenomže se nevyužívají efektivně. Např. u nás na střední jsme měli několik interaktivních tabulí po 200 000 Kč, přičemž se šlo spíše cestou "když už tu jsou, tak je využijeme, aby se neřeklo". Jde o systém vyplácení, kdy škola nemůže říct "tohle nechceme, kupte nám radši tamto". Pak se nakupují nesmysly...

2) MŠMT si myslí, že všechno vyřeší zavedením lejstra. Dnes učitelé vyplňují tunu lejster a na kvalitní přípravu na výuku už jim nezbývá čas, takže prostě bezmyšlenkovitě recyklují staré materiály a z výuky je rutina.

3) I žáci jsou zavaleni větším množstvím práce, než dřív. Pro děti je těch 34 (nebo se to zase změnilo?) hodin týdně prostě moc, nedovedou se tolik soustředit... z vlastní zkušenosti vím, že víc než 6 vyučovacích hodin denně prostě postrádá smysl.

4) Nedostatečná autorita učitelů jde do značné míry také na vrub MŠMT. Nemožnost potrestat je úřednický výmysl.

5 0
možnosti

"Lékaři, policisté, vojáci, úředníci a všechny jiné profese mají vyšší příjmy, než učitelé".

Podle mých informací totéž  platilo i pro první republiku.

0 0
možnosti
RH

Učitelé nejsou jen pedagogové na základních školách. Vysokoškolští pedagogové naopak vydělávají velmi slušně, dobří jazykoví lektoři, dobří učitelé na elitních školách nebo obecně lektoři odborných kurzů jsou zaplaceni velmi dobře. Důležité je také zohlednit vytíženost učitelů například prvního stupně. Z praxe vím, že jejich hodinový fond by stačil v  normální firmě tak na půlúvazek. Kvalita těchto učitelů je velmi omezená, hovořit o vzdělanostní elitě u hysterika, který z nedostatku možností vystudoval pedagogiku, je přehnané. Málokterý učitel je dnes skutečným pedagogem. Často nemají ani dobrý odborný přehled a na kvalifikovanou názorovou opozici nejsou schopni přiměřené reakce. Ještě bych rád připomněl, že příjem není jedinou komponentou společenského postavení, ještě je uznání společnosti a vzdělanost.

4 1
možnosti
MB

Nemohu jinak, ale musím reagovat. Ani nevíte, co kritizujete....!!!

1 0
možnosti
JN

J43o35s41e14f 92N53o62v26a65k

26. 1. 2014 13:38

pane kolego a ) nejhure placenou vysokoskolskou profesi jsou knezi, nikoli kantori, knezi zdaleka nedosahnou ani na plat uklizecky, kantor je placen velmi slusne, ma cca prumerny plat, s prihlednutim k faktu, ze uci cca deset mesicu v roce, nadprumerny.

b) kantor je ze sve podstaty remeslnik, ktery umi - nebo by alespon mel umet - ucivo o neco lepe, nez nejlepsi zak ze tridy, toto je sice mozna i obdivuhodne, ale nedela to z nej jeste "elitni vzdelanou vrstvu" - k tomu musite umet vic.

c) podivejte se na drdovu povidku "vyssi princip" - prave toto je fakt, ktery udela z kantora autoritu, nikoli zakovy "cesty do hlubin" a prave v tom tkvi neucta ke kantorum:  stale behem vyuky tak ci onak opakuji jen statem narizene povinne osnovy a povinne nazory. pravda, "postavit se proti" chce odvahu, ktera muze byt nekdy i smrtici (za nacismu/komunismu), dnes ovsem nikoli, dnes nic nebrani kantorovi, aby rekl - toto, co vam rikam,  je jen nazor, nikoli veda (napr. darwin atd.)

p.s. dodnes obdivuji svoji rustinarku ze zakladky, zazil jsem jako kluk 1968 ruskou kolonialni agresi proti me zemi, "na protest" jsem se prestal ucit rustinu, nebyl jsem sam, rekla "to nema cenu, tim dosahnete jedine toho, ze se nedostanete na stredni, rustina je cizi jazyk a znat cizi jazyk je projev vzdelanosti, nikoli nazoru". vyssi princip.

1 2
možnosti
EK

E15v53a 76K54u82n11t88o47v86á

26. 1. 2014 12:53

Pravdivě napsané. Mám kamarádky učitelky, které ani nechtějí učit...Největší problém vidím v rodičích, protože se jich učitelé bojí. Jak mi vysvětlovalal paní ředitelka- dneska mají rodiče takové pravomoce, že s tím mnoho nenadělají.

5 0
možnosti
  • Počet článků 39
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1400x
Nekouřím a nepiju! Kouřím jen cigarety, doutníky a dýmky a piju jen pivo, víno, likéry a nějakej ten tvrdej... 

Seznam rubrik