Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
P

poiuyt

18. 8. 2010 21:43
Talibanci taky nechteji jednat s jejich nepritelem

a budou bojovat do konecneho vitezstvi.

0 0
možnosti
V

viveka77

18. 8. 2010 11:37
Karma

Jasná karma, máte pravdu. R^

0 0
možnosti
M

musulman

18. 8. 2010 9:26
No, tak nějak,

jak tady čtu ty příspěvky do diskuse, většina odsuzuje presentovaný názor a přiklání se k názoru "jiný kraj - jiný mrav". Nejsem si tak docela jist, že tento názor lze v globalizovaném světě akceptovat. Nemůžeme před "jiným" názorem zavírat oči a ucpávat si uši a tvářit se jako že ono to tak má být, když oni to tak chtějí. To je názor který vede jen a jen k destrukci společnosti. To by pak i v našich zemích bylo domácí násilí věcí jen a pouze dané rodiny (trochu jsem nadsadil, ale v konečném důsledku by jsme k tomu mohli dospět). Proto je třeba veřejně vystupovat proti takovýmto "zvykům" a "tradicím" a vysvětlovat jejich nepřípustnost nejen tamním zastáncům kmenových "práv", ale také těm co žijíc v "civilizované" části světa ospravedlňují týrání jiných bytostí (které se "provinily" jiným názorem) kmenovým právem. ;-(

0 0
možnosti
K

kaktusak

18. 8. 2010 17:42
Re: No, tak nějak,

Naštěstí se Taliban tímto vaším názorem neřídí, ještě by u nás chtěl zavádět jejich zvyklosti.

0 0
možnosti
G

Gmur

18. 8. 2010 8:14
tak tuhle repliku bych od rozumneho cloveka

necekala!

"Vadí vám zákony a společnost u Paštunů? Nejezděte k nim.";-(

To je velmi smutna reakce.

0 0
možnosti
K

kaktusak

18. 8. 2010 17:41
Re: tak tuhle repliku bych od rozumneho cloveka

Ano. Veselá reakce by byla: "...vpadněte k nim s armádou a vnuťte jim své zákony, ať to stojí co to stojí."

0 0
možnosti
K

kaktusak

17. 8. 2010 22:26
Proto jsou tam moudří žoldáci NATO, kteří už donutí

Afghánce žít tak, jak je to jedině správné.

0 0
možnosti
ML

Niktor

17. 8. 2010 21:36
Tálibán?

Obávám se, že to o čem píšete, není "kulturní výbava Tálibánu", ale spíše zvyková výbava jihoasijských kmenových společnosti. Ne zas tak dávno jsem psal o podobných případech v Indii - http://libicher.blog.idnes.cz/c/144309/Vrazdy-ze-cti-na-vzestupu-nejen-v-Indii.html a před pár dny se třeba objevil jeden nový, kdy byla dívka z nějaké kmenové oblasti nucena pochodovat několik kilometrů nahá, přičemž ji ostatní častovali nadávkami, štvali proti ní psy a házeli po ní různé předměty... Když mluvíte o tom způsobu popravy, zapomínáte, že kmenové společnosti jsou velmi kolektivistické a provinění jednoho se bere jako zneuctění celé skupiny -  ta pak cítí povinnost sjednat pořádek a navrátit kmeni/vesnici/atd. ztracenou čest...

0 0
možnosti
SF

myschelle

17. 8. 2010 22:06
Re: Tálibán?

tak jihoasijská specialita to bude stěží. že by to souviselo s kmenovou fází společenského zřízení? středověká Evropa s inkvizitorskými praktikami ale kmenová zrovna nebyla, žejo. takže to taky nebude základní příčina.

0 0
možnosti
KS

Tuubeen

17. 8. 2010 19:04
Univerzální morálka?

Všichni se mají chovat jako my, u nás doma i u sebe doma, a kdo nechce, toho přinutíme, protože NAŠE je lepší... To se mi nezdá o nic vyspělejší přístup než ty praktiky Tálibanu, vlastně je to založeno na úplně stejné filosofii.

Vadí vám zákony a společnost u Paštunů? Nejezděte k nim.

Paštunům zase možná vadí, že se u nás smí beztrestně cizoložit a jsou přesvědčeni, že by se s tím mělo něco hodně razantně dělat (ostatně, jak to vypadá s nezahalenými ženami v Afghánistánu, popisuje velmi pěkně Petra Procházková v románu Frišta - ukázka: http://manzelka.bloguje.cz/840335-co-delas-kdyz-ti-chlapi-sahaji-mezi-nohy.php ), ale jistě by se vám nelíbilo, kdyby se to rozhodli zavádět tady, v přesvědčení stejně spravedlivém, jako je to vaše, že paštunský systém je lepší.

0 0
možnosti
KS

Tuubeen

17. 8. 2010 19:05
Pokračování

Ony intervence zvenčí věci totiž ještě zhoršují ( http://sadio.blog.idnes.cz/c/147173/Vyroba-radikalu-snadno-a-rychle.html );a když se nad tím zamyslíte, nemůžete se divit.

0 0
možnosti
E

experience

17. 8. 2010 18:44
Nic lepšího než jasné vyjádření názoru

a uplatňování mezinárodního práva zatím nikdo nevymyslel.

0 0
možnosti
H

hafusak2

17. 8. 2010 18:02
Podívejte se na kalendář:

Ten jejich je o cca 622 let za naším. A teď zalovte v paměti, co jste se učil v dějepise o době před 622 lety co se dělo zde ve střední Evropě, zvláště problematika náboženství a vztahu stát-církev. To je můj názor, nikomu ho nenutím.

0 0
možnosti
SG

strycek-Joe GmbH

17. 8. 2010 18:01
Měli bychom hledat, kde nechal v Afghánistánu tesař díru

a ne jednat s Talibanem, v tom máte pravdu. Afghánci mají právo si svoji zem spravovat sami, my jim do toho nemáme co mluvit či jednat.

0 0
možnosti
G

Gmur

18. 8. 2010 8:16
Re: Měli bychom hledat, kde nechal v Afghánistánu tesař díru

Akorat , ze Afghanci co si maji, podle vas, spravovat sami,nejsou Talibanci. Bohuzel.

0 0
možnosti
  • Počet článků 56
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2641x
Jsem naivní snílek, který ovšem četl Machiavelliho. to by mohlo stačit:-)