- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Někteří na tričku nosí ještě větší bláboly než byl tento, byť na malém černouškovi. Prostě svět se zbláznil a je v područí bláznů.
Problém je v tom, že lidem černé pleti se obecně nadává do opic a to už pár staletí.
Ignorovat tenhle kontext chce už slušnou dávku omezenosti vůči souvislostem.
Ano, bílé dítě by bylo v pořádku, protože bělochům se do opic nenadává.
Ale o co jde? Někdo někoho nutí tu mikinu kupovat a chodit v ní? Předpokládám, že ten malý černý chlapec přišel na focení s rodiči a ti tu mikinu na něm viděli. A jestli ne, tak určitě viděli fotky ještě před zveřejněním. Zřejmě na tom nápisu nic závadného neshledali, tak jako většina normálních lidí.
Nechci teď hodnotit nápis na mikině... Nejspíš se ve většině shodneme, že je hloupý... i když, když si maně vzpomenu jaké ptákoviny jsme si stříkali na trička na konci 70. let... No škoda slov...
Co by mě ale zajímalo, to je, zda existují nějaké informace o tom, kolik z těch pobouřených bylo tmavé pleti... Co tím chci říci? Snad každý si vzpomene na některou z "rasistických" kauz, které urážely cikány... teď mě napadá aféra kolem Ladova "Kocoura Mikeše"... a které nechávaly cikány (snad s výjimkou serveru Romea.cz) klidnými... Ony jsou totiž chvíle, kdy mám dojem, že si mi, majorita, takové kauzy s jakýmsi sadomasochistickým potěšením vyrábíme sami a pak se do toho snažíme vtáhnout menšinu, která toho pak zcela a jednoduše zneužije ve svůj prospěch...
Karma. Kromě toho, že je to pseudokauza rozpoutaná nějakými korektníky a lidskoprávníky, je jedině v tomto článku zmíněno, že ten nápis je prostě blbý. Nedovedu si představit rodiče, který by své dítě poslal do školy v tomhle tričku (bez ohledu na barvu pleti dítěte). Ještě tak v Česku by si to při naší sebeironické povaze koupil někdo dospělý - asi tak, jako pupkatí chlapi nosí trička "Pivo dělá hezká těla".
Pěkný výraz, ten "korektník". Asi ho budu používat (a pochvala to nebude).
Ano, ten slogan je hloupý a firma šlápla vedle. Možná dokonce úmyslně, protože takovýto přešlap firmu vždy zviditelní.