- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pojďte diskutovat i sem: https://www.facebook.com/UciteleVsechSkolSpojteSe
A ještě jedna zkušenost z praxe základní a vedlejší praktické školy http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=3215&PHPSESSID=cab74bc14e5f6f582841c95c23ac7549
Moc pěkně je problém popsán zde, včetně následků nevhodné integrace a pozdního příchodu handicapovaných dětí do praktických škol, strachu psychologů diagnostikovat mentální retardaci, aby si rodiče nestěžovali ap. http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=1531&PHPSESSID=9714df9a5b2436515b08e762bb07d675
Zvlastni/prakticke skoly maji svuj vyznam. Ucitele tam jsou trenovani. Mentalne postizene a mentalne pomalejsi deti nezvladaji v bezne ZS. Stejne se ale nikdy neintegruji automaticky, pokud budou mit asistenta. Vzdy to bude nekdo, kdo je jiny a primo ve tride. Deti se nenauci zazracne tolerovat pomalejsiho, jen proto ze je s nimi ve tride. Asistenti budou stat plno penez, ktere skolstvi uz ted nema. Pomalejsi deti bez asistenta brzdi vyucovani, kdyz se mu musi ucitelka extra venovat, nebo jsou zcela mimo a netusi. Nekde na zapade to funguje tak, ze "specialni" tridy pro pomalejsi jsou sice na zakladni skole, ale opet v jine tride, kde se soustredi deti, ktere potrebuji pomoc. Ceske skolstvi je zoufala kapitola sama pro sebe, horsi se to drasticky, kopiruje se zapad, mixuje se to a ono, vysledkem je nechutny dort od kocicky a pejska
to snad není možné, co se tady děje!!!!!!!!!!!!
Měli jsme opačný problém, syn je výrazně studijně nadaný, takže "obyčejná" škola ho nemotivovala, nudil se... Nechtěli jsme, aby se jen tak poflakoval, tak jsme ho v páté třídě dali na gymnázium. Nyní spokojenost, pohybuje se mezi podobně nadanými dětmi a škola ho celkem vzato baví. - Ovšem nedovedu si vůbec představit, kdyby prvních pět let chodil do školy s dětmi naprosto nevzdělatelnými. SAKRA KOMU BY TO PROSPĚLO? Jemu? Těžko. TĚM NEVZDĚLATELNÝM? To taky těžko. UČITELŮM? To taky těžko. VÍTE CO, VY "ODBORNÍCI", KTEŘÍ TAKOVÉ HOVADINY NAVRHUJETE - běžte hupsnout pod vlak , nám ostatním bude bez vašich dementních nápadů líp.
Jako otec dvou dětí, z nichž jedno je velmi nadané a druhé mentálně postižené se pokusím podělit o několik praktických postřehů. U mentálně postižených dětí je vždy třeba situaci posuzovat individuálně, každé dítě má svůj "mentální strop" někde jinde. Ze zkušeností vyplývá, že nejčastěji inkluze funguje v první a druhé třídě, pak už často začne být učivo pro postižené dítě nad jeho síly. Další hranicí, která se ukáže být jako nepřekonatelná, bývá druhý stupeň, tady už děti vstupují do puberty a ke svým spolužákům dokáží být kruté.
V současné chvíli bychom mohli ze zákona požadovat inkluzivní vzdělávání na libovolné základní škole, v praxi to ale nefunguje (to konstatuji, nestěžuji si). Důvodem jsou samozřejmě peníze, individuální péče bere čas a třídy jsou přecpané.
Přesto existují základní školy, které inkluzivní vzdělávání umožňují a jsou úspěšné - berou jej jako přínos i pro ty nejtalentovanější, které zapojují do pomoci spolužákům (není lepší výuka, než učit). Chcete-li se o problému dozvědět více, podívejte se třeba sem: http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10119615714-fokus-ct24/212411058110003/
Rozumný rodič tedy dnes volí mezi možností inkluze ve škole, která ji zvládne a nebude na úkor zdravých žáků (pokud taková škola v jeho okolí je) a vzděláváním v praktické škole. Pokud budou praktické školy zrušeny, dostane se mnoho rodin, škol a učitelů do neřešitelných situací, protože pro postižené děti nebude možné najít rozumný model základního vzdělání. Proto bych Vás rád požádal, abyste rušení praktických škol nepodporovali. Jednou se tento probém může týkat i vašich dětí, nebo vnuků.
A mimochodem - úplně nejlépe se k mentálně postiženým kamarádům chovají samotné děti, ty to obvykle vůbec neřeší.
vznik soukromych zakladnich skol. Bohati budo mit na to, aby sve deti poslali do elitnich privatnich a deti chudiny bude pekne pospolu s nevzdelatelnymi.
Tak problém je v tom, že žáci praktických škol jsou vzdělavatelní, ale potřebují k tomu zvláštní přístup a podmínky. Ty prostě běžná třída zš nemůže poskytnout aniž by tím byla poškozena kvalita výuky u dětí bez hendikepu. Při správném přístupu mají i žáci dnešní praktických škol šanci se vzučit a později žít samostatný plnohodnotný život. A to musí být cílem vzdělávání těchto dětí. Tady se v rámci ochrany práv Romské menšiny poškozuje právo na vzdělání žáků se specifickými požadavky na vzdělání.
pak se zjistí, že je to nesmysl (jako že už to mnozí vědí) a potom se to vrátí tam, odkud se začalo.
No, to si právě nejsem tam jistá, jestli je to možné. Školy se prodají, odborníci utečou. Peněz na to nebude. Něco zničit je velmi snadné, ale ne vše je vratné.
ministryně Buzkové jde školství nezadržitelně dolů. Kdo vymyslel tohle, musí být mentálně retardovaný, jinak si to neumím vysvětlit. Zařadit mezi normální děti mentálně handicapované je hřích páchaný vlastně na obou skupinách.Děti jsou nemilosrdné a budou se vysmívat těm postiženým a ty normální klesnou na úroveň těch postižených. To chtějí ti odborníci ?? Svoje děti tam dají také, nebo jako Buzková ty své do soukromé elitní ?
je to tlak v pedagogice nevzdělaných fanatiků (z EU i z vlastních zdrojů), kteří nechápou důsledky toho, co prosazují. Největších "pokroků" v tzv. "integraci" se dosahovalo za ministrů strany Zelených (Kuchtová, Liška). Za Dobeše se prý "integrace" téměř zastavila, což jsem považoval za klad jeho působení. Nyní se zase bohužel ustupuje onomu "fanatismu" a popravdě nechápu proč, když snad každý soudný člověk, působící jako pedagogický pracovník, je proti tomu a poukazuje na nesmyslnost a katastrofální dopady.
Je důležité, co dál. Furt je pro další život lepší být podprůměrný na klasické základní škole, než vynikat v pomocné.Co pak bude s těmi lidmi? Kdo je zaměstná? To vás evidentně nezajímá.
a co výborní žááci, kteří se díky snížení úrovně běžné školy naučí mnohem méně? Ti zase nezajímají Vás, že?