- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Pro paní Kadlecovou:
Tím, že zveřejním své telefonní číslo, ještě nedávám nikomu svolení k tomu, aby mě obtěžoval nevyžádanými nabídkami. Můj telefon je například na každé mé faktuře. Kromě toho telefonním seznamem disponují i mobilní operátoři a bohatě toho zneužívají, protože mi jejich prostřednictvím chodí různé SMS nabídky. Takže vaše telefonní číslo se může dostat do oběhu i bez vlastního přičinění.
Tak tohle mi opravdu nedá nereagovat. Dělám operátorku už 4 roky a měla jsem možnost vyzkoušet si jak pasivní (zvedání telefonů) tak aktivní (nabízení(otravování)) linku a dokonce ve více firmách. Je sice pravda že aktivní telemarketing jsem zvládla dělat "jen" rok a půl, ale dělala jsem pro firmu které jsem věřila a nenabízela jsem žádné hrnce či pastilky na hubnutí. Nicméně ze 70% jsem se setkávala s nepříjemnými a mnohdy i sprostými lidmi. Je samozřejmé že pokud volám někomu v nevhodnou dobu nutně ho to musí rozčílit, ale tady byste se lidi měli zamyslet...Kde myslíte že na vás bereme čísla, no asi si je jen tak nevycucáme z prstu. Pokud kamkoliv uvedete telefonní kontakt, např. v nějaké soutěži z časopisu, nebo se zaregistrujete na nějakých stránkách na internetu, ten kontakt se vždy na nějaké to CallCentrum dostane. Takže se pak nemůžete divit že vám stále někdo volá...
Tak a teď se do mě pusťte :-)))
Co vás vedlo k tomu, že jste dělala aktivní telemarketing? Doufám, že jen nemožnost sehnat jinou práci.
Tohle byl paní Vaše volba. A pokud se veřejně přiznáváte, že nevěříte v produkty a firmu, kterou reprezentujete, je něco určitě špatně. Ale moje volba nebyla, aby mne Vaši kolegové obtěžovali.Neházejte na nás tedy svá rozhodnutí být tím, čím jste.
1) Už tam naštěstí nepracuji, 2) Nevšimla jsem si, že bych na vás něco házela...
Dělám teď pro jednoho telefonního operátora v externím callcentru a byla jsem z těch, kteří touhle prací opovrhovali a nikdy by nic takového dělat nechtěli. Ale když po škole ani po 3 měsících nedostanete nikde jinou práci a stát vám žádnou podporu nedá, musíte to nějak vyřešit, abyste jedli. Naštěstí mám štěstí na skvělý kolektiv, výbornou šéfku a navíc nemusím ani lidem lhát (čehož jsem se děsila nejvíc). Ale i když nejsem ten typ operátora, co na vás minutu valí informace a ani nezjistí, jestli jste na lince, stejně se s negativními reakcemi setkávám víc, než bych chtěla. Někdy si říkám, co by dělali ti lidé, kdyby tam třeba pracovala jejich dcera nebo vnučka - taky by tu slečnu poslali tak nehorázným způsobem do háje? Dneska moji kolegyni rozbrečel klient tím, že jí po představení nadával, že je vadná a postižená a nemá tam co dělat. Deset minut to musela poslouchat, protože nemáme povolení bezdůvodně zavěsit. To člověka dost mrzí. My nejsme automaty, ale taky lidi.
Nelíbí se Vám to? Tak to nedělejte. Tohle kvičení jen vypovídá něco o Vašich schopnostech.
Já bych vám teď z hlediska příjemce těchto hovorů něco poradil. Hláška na otázku "měl byste chvilku čas", odpovídám. "Teď to bohužel nepůjde, stojí za mnou exekutor a jak jistě chápete, v dohledné době nic kupovat nemohu" nebo obligátní "nemám zájem, už jsem si objednal rakev a nechci,aby po mně zbyly nějaké dluhy" Na otázku máte čas nebo neruším, odpověď "čas nemám a opravdu mě rušíte", "máte 10 vteřin" atd. Záleží na tom, jakou mám náladu.Jednou mi volala nějaká paní a nabízela mi spodní prádlo s tím, že za mnou klidně přijede a že si jej můžu i vyzkoušet. To byla asi nejzajímavější nabídka .Nápadů je prostě spousta a někdy se opravdu bavím, ikdyž ty lidi spíš lituji.
To je problém dnešní doby, že se dělají věci které nikdo nepotřebuje (zbytečnosti). Hlavě že z toho jsou peníze.
Problém je ten, že ti operátoři mají příšernou dikci, což člověka okamžitě odradí.
Když omylem hovor přijmu, jsem slušná a rozloučím se hned.
A navíc, když fakt něco potřebuju, zařídím si to jinak. Podomní obchodníci a call centra jsou dvě věci, které bych nikdy nedělala, to radši budu zametat chodníky..to má aspoň nějaký smysl.
No jde o to, jestli by zrovna Vás jako tu zametačku chtěli...
Já to vždy přijmu, nenadávám, ani nezavěšuji. Položím telefon na stůl a odhaduji bystrost, za jak slouho jim dojde, že mluví sami se sebou. Někdy 20 vteřin, ale už to byly i dvě minuty. Pokud je přítomno víc lidí, lze uzavírat sázky a rozptýlit se. :-)
muj nazor je, ze by to melo byt obracene, vy byste mela sedet u PC a cekat na zavolani klienta ktery neco potrebuje a neotravovat ty, kteri nic nechteji. jenze to by vas tam bylo 90% zbytecnych. kazdopadne jste si tu praci vybrala sama a pokud se vam libi, nestezujte si, ze jsou lide na va sprosti.
Já si ale nestěžuji. Jen konstatuji skutečnost. Mezi tím je rozdíl. A to, jestli se mi ta práce líbila, je podle mě z článku jasně patrné...
Lituji všechny, kteří dělají takovouto práci jen z důvodu, že jinou obživu nesehnali. Sám mám s těmito lidmi spíš slitování a snažím se jednat korektně. Jak ale přibývá otravných telefonátů a též podomních nabídek 'výhodných' služeb, dochází mi trpělivost a v poslední době zakončuji rozhovor velmi rychle. Pokud sám něco potřebuji, snažím se netelefonovat a komunikuji raději pomocí elektronické pošty.
Já zpravidla slušně odpovím "Děkuji, ale nebudeme se navzájem okrádat o čas." Kupodivu moc nadšení z této odpovědi neprojevují.