Podzimní Slovinsko část 1.

16. 12. 2017 19:01:40
Zkouším zachytit své pocity a příhody při mých cestách za fotografováním. Tentokráte během podzimního focení ve Slovinsku od 7. do12.11.2017

Den 0.: Odjezd byl naplánován už na 8:00 z Hradce Králové. A protože žádný spoj nebyl schopen mne tam ráno dopravit, vydal jsem se na cestu už v pondělí odpoledne. Vyzbrojen, jako správný český Honza, krabicí buchet, ne od maminky, své vlastní výroby. České dráhy udělaly za dobu , co jsem je hojně využíval, velký skok v komfortu cestování a tak mi cesta z České Lípy do Hradce Králové uběhla bez problémů. I místní doprava v Hradci Králové nepředstavovala problém. Ubytování jsem měl zajištěno na VŠ kolejích a tak jsem se vrátil v čase zpět do doby studií. Poslední nákup potravin a sladký spánek byl pak tečkou za nultým dnem cesty.

Den 1.: V 8:00 jsem se přiřítil na sraz, který byl jen kousek od konečné autobusu, naložení věcí byl jen okamžik a pak už jen nasednout a vyrazit na 8mi hodinovou cestu směr Slovinsko. Celá cesta probíhala v poklidu až na hranici mezi Rakouskem a Slovinskem, kde už ležel ve vyšších polohách průsmyku sníh. Tady jsme absolvovali „rallye letní gumy“. Nakonec jsme se šnečím tempem (kola se na sněhu protáčela) přeplížili přes sedlo a dál už pokračovali bez problémů. Ubytování sice stísněnější, ale v pohodě. A už se těšíme na první focení.

Den 2. Ráno nás přivítalo deštěm a zataženou oblohou. Přesto vyrážíme k jezeru a snažíme se zachytit krásu kostela, který leží na ostrově uprostřed jezera a je nádherně nasvícený. To nám moc neusnadňuje „olověná“ obloha, která zakrývá okolní hory.

Jezero Bled a kostel na ostrovu
Jezero Bled a kostel na ostrovu (Tomáš Čmuchálek)

Po rozednění odcházíme na pokoj dosnídat a okolo 9. hodiny nasedáme do aut a jedeme k vodopádům. Po 2,5hod cesty, kdy rovný úsek delší než 200m byl malým zázrakem, parkujeme na malém parkovišti a vydáváme se k vodopádům. Po „kamzičí“ stezce docházíme až k místu, kde je vidět velký vodopád, ale světelné podmínky moc neumožňují jej fotit. A tak zase zpět. Nasedáme do aut a přejíždíme kousek za Kobarid k vodopádu Kozjak. Tady už nám podmínky přejí. Konečně vytahujeme fotovýbavu a fotíme. Je tu málo místa a tak se postupně vystřídáme.

Vodopád Kozjak
Vodopád Kozjak (Tomáš Čmuchálek)

Pak už nás čeká opět dvouhodinová cesta zpět na penzion. Po vysprchování a večeři, čekáme na 21.hodinu, kdy se aktualizuje předpověď počasí – opět na h...o!! A tak jdeme okolo 22.hodiny spát.

Den 3. Budím se okolo 5.hodiny a tak do 5:15 se převaluju. Vstáváme a opět jdeme k jezeru. Marně čekáme na alespoň náznak vycházejícího Slunce. Po hodině nás to přestává bavit a vracíme se na penzion na pořádnou snídani. Přeci jenom se s plným žaludkem lépe odolává nepřízni osudu.

Jezero Bled
Jezero Bled (Tomáš Čmuchálek)

Po hodině odjíždíme směr Krajnska Gora, kde se nachází vodopád Peričnik vysoký 50m. Nejhezčí fotky vodopádu nakonec vznikly kousek od auta. Když jsme totiž přišli až k vodopádu, tak vodní tříšť znemožňovala focení. Hodinové focení je za námi a odjíždíme na další místo do Itálie.

Vodopád Peričnik
Vodopád Peričnik (Tomáš Čmuchálek)Pohled z prostoru za vodopádem
Pohled z prostoru za vodopádem (Tomáš Čmuchálek)Pohled z dálky na vodopád Peričnik
Pohled z dálky na vodopád Peričnik (Tomáš Čmuchálek)

Po přijetí na místo, nás opět přivítala plechové obloha a tak z focení opět nic nebylo. Zpáteční cesta proběhla bez problémů, pak už jen večeře v restauraci. Po ní čekáme na aktualizaci počasí a pak už jen dobrou noc.

Pokračování příště.

Autor: Tomáš Čmuchálek | sobota 16.12.2017 19:01 | karma článku: 19.15 | přečteno: 557x

Tomáš Čmuchálek

Zážitky lovce beze zbraně

Ve svém posledním blogu z roku 2021, jsem psal o tom, že se blíží jelení říje. Ta proběhla velmi klidně a nebýt možnosti strávit pár chvil v oboře, moc hezkých fotek bych nenafotil.

23.8.2022 v 19:26 | Karma článku: 17.69 | Přečteno: 297 | Diskuse

Tomáš Čmuchálek

Devět měsíců s foťákem a zvířaty

Je to už devět měsíců co jsem poprvé psal o focení zvířat. Za tuto dobu jsem zažil neuvěřitelné chvíle, kdy jsem skoro nedýchal a snažil se zachytit a nepokazit situaci, kterou jsem sledoval přes hledáček fotoaparátu.

26.9.2021 v 14:11 | Karma článku: 19.82 | Přečteno: 328 | Diskuse

Další články z rubriky Fotoblogy

Marek Trizuljak

Od prvního jarního dne k Velikonočním svátkům

Rovnodennost, první jarní den, úplněk a brzy poté velikonoční svátky. Obrazové dojmologie ... ... ...

28.3.2024 v 15:39 | Karma článku: 9.69 | Přečteno: 79 | Diskuse

Jaromír Šiša

Auto moto veteráni všude možně i jinde.

Třeba pod střechou velkých prostorných i malých útulných muzeí. Nebo na všech možných srazech, případně je potkáváme jen tak v prostoru. Pro svoji krásu a eleganci je obdivujeme a s úctou k těm, kteří jim vdechli nový živý život.

28.3.2024 v 10:03 | Karma článku: 33.11 | Přečteno: 1350 | Diskuse

Petr Široký

Jak jsem potkal brouky (Díl LXII. - Rokycany 12 - Jaro je tu)

Broučí znalosti většiny z nás plynou z dávné četby Ferdy Mravence a občasného setkání s druhem dostatečně velkým či nápadným, aby si ho člověk povšiml – střevlík, beruška, chroust, zlatohlávek.

28.3.2024 v 8:42 | Karma článku: 13.95 | Přečteno: 127 | Diskuse

Martina Pazourová

Po dešti......

Nenapadá mě nic jiného, než text písně paní Judity Čeřovské.Foto Nikon D 70. Jo, a dalo to docela fušku :-)

25.3.2024 v 23:00 | Karma článku: 12.40 | Přečteno: 212 | Diskuse

Veronika Foglová

Květná neděle 2024

Uteklo to jako voda, a svatopostní doba nám vstoupila do své závěrečné fáze - Svatého týdne, po němž nadejdou Velikonoce.

24.3.2024 v 15:21 | Karma článku: 11.15 | Přečteno: 155 | Diskuse

Nadšený fotograf, občasný sportovec a turista, který má rád oblast Českého a Saského Švýcarska a Lužických hor.

Stále víc hráčů dobrovolně opouští Survivor. Je znamením doby zhýčkanost?

Letošní ročník reality show Survivor je zatím nejkritizovanějším v celé historii soutěže. Může za to fakt, že už...