- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Gayové mají možnost uzavírat registrované partnerství, muž a žena manželství. A leckdy je to výhodnější. No a pochybuji, že by bylo nějak zle, kdyby se zákon o RP upravil.
Společnost není možné vnímat jen jako soubor jejích aktuálních členů. Společnost existuje ve své kontinuitě, a je tak nutné myslet na ty, co nás předcházeli, i na ty, co přijdou po nás. Morální normy, které jsou pro přežití společnosti klíčové, tak nemohou být bez dalšího odstraněny hrstkou současných obyvatel západního světa. Mezi takové normy jsou právě ty vztahující se k manželství, neboť manželské pouto vymaňuje člověka z říše zvířat a zajišťuje kontinuitu společnosti.
Všechny argumenty "proti" vnímám také jako liché a pokrytecké
Tak z komentářů jsem pochopila, že jde jen o NÁZEV. Nikdo nemá nic proti tomu, aby homosexuálové uzavírali vztah požehnaný právními předpisy stejně jako manželství. V tomto tedy žádnou netoleranci nevidím.
Zastánci homosexuálů tvrdí, že musí mít jejich partnerství stejný název jako partnerství heterosexuálů. Heterosexuálové tvrdí, že pojem manželství má historické kořeny a důvody nechtějí se ho vzdát jako označení partnerství mezi mužem a ženou. Oba názory lze pochopit. Chtít ale násilím protlačit pojmenování svazku je blbost. Chce to čas. Budme rádi, že je to to poslední, o co se v naší zemi bojuje.
Proč minorita má mít stejná práva jako většina. ???Rodinné právo vyrostlo z touhy chránit určitou formu rodinného života, založeného na celoživotním svazku jednoho muže a jedné ženy. Ale když se z manžeství stává svazek dvou osob stejného pohlaví, které státu nic nedají, ztrácejí zákony o rodině smysl. To vede k jednomu k rozkladu společnosti.
Jste na omylu. Nejsou žádná práva minorit a většiny. Práva se u nás vztahují k člověku, tedy k jedinci, a k právním subjektům, nikoli ke skupinám, přičemž každý člověk má stejná práva a všichni lidé jsou si před zákonem rovní. Rodinu naše zákony nijak nedefinují a zákony tu nejsou proto, aby něco dávaly státu, ale aby zajistily rovná práva pro každého jedince. Stát je tady přece pro lidi, nikoli naopak.
Teda upřímně řečeno jsem dost překvapený Vaším názorem. A samozřejmě v dobrém. Neexistuje jediný racionální důvod, proč by manželství nemohli uzavírat různo- i stejnopohlavní páry. Veškeré argumenty - etymologie, děti, tradice, mužský a ženský vzor - jsou prostě liché a jejich odpůrci si jich vymysleli tolik, protože už neví, čím by měli zaujmout. Když neskočí na jeden, skočí určitě na další.
Nicméně naše sousedka si svého manželství s jejím mužem nebude vážit méně, pokud budeme manžely já a můj partner. Ústavní definice manželství nepomohla na Slovensku, nepomůže nikde.
Z jakého důvodu svazek dvou gayů se musí nazývat manželství ????
Už se ptáš minimálně podesáté, Kindle. Pochybuju, že to pochopíš, když jsi doteď neměl snahu.
Manželství je soužití partnerů, kteří chtějí být spolu z psychosexuálních důvodů (potřeby). Prostě se mají rádi a rozhodnou se uzavřít svazek, z něhož plynou i určité právní důsledky. Manželství je zcela legitimní svazek, i když ti dva mít děti nemohou nebo mít nechtějí. V takovém případě se ono "posvátné" poslání manželství (zalidňování planety) nekoná. Z tohoto hlediska jsou tedy argumenty odkazující na ono prvotní, starodávné a jakoby vyšší sexuální počínání dvou lidí naprosto liché.
Co se tyka celibatu, je vice nez zarazejici, jak dlouho se toto dogma drzi. V Bibli dava Buh celibat jako moznost, volbu. Nikde a nikomu manzelstvi (mezi muzem a zenou) nezakazuje, ani duchovnim. Celibat zpusobil tolik zla i ostudy, ztraty duvery, ale katolicka cirkev se ho porad nechce vzdat.
O co tedy homosexualum jde? O nazev nebo pravni vztah stejny jako ma manzelstvi? Pokud kritizuji, ze registrovane partnerstvi ma jine pravni dusledky nez manzelstvi, necht bojuji za rozsireni dopadu v NOZ a vybojuji to rychle. Pokud ale bojuji primarne o nazev, pak jde o symbol.
Vaše vývody ohledně katolické církve jsou podle mne nespravedlivé. Nebo lépe řečeno, v zemi která je snad nejateističtější v Evropě , nespravedlivé. K církvím, obzvláště té katolické, mám mnoho výhrad ale její vliv na "odpor" proti manželství homosexuálů je podle mého v ČR zcela marginální.
Problém je totiž trochu jinde, v samotném pojmu manželství. Řekněme "názvoslovném". Vy, zrovna tak jako různí jiní "bojovníci" za práva, se dobýváte do dveří které jsou v podstatě otevřené. Soudím, že drtivá většina lidí nemá sebemenší problém s úrovní "práv" menšin. Problém je právě v tom "názvosloví".
Zajímavé, že tady máte problém s názvoslovím, ale u slov jako "žaluzie" nebo "mariáš" je Vám to jedno. Tak buďte názorově konzistentní, ano?
Gayové nikomu rozumnému nevadí. Co ale dost lidem (vč. mnohých homosexuálů!) vadí, je, že homosexuálům už nestačí registrované partnerství, ale požadují jakési "manželství", k čemuž ještě docela drsně prosazují svůj "nárok" na adopci dětí. Chtělo by to vědět, že žádný takový nárok (mít nebo vychovávat děti) neexistuje, a to ani pro homosexuály, ani pro heterosexuály.
Vypadá to pak, že více než o lásku dvou lidí, ať už jakkoli sexuálně orientovaných, jde mnohým o jejich nekonečné zviditelňování se. Je-li někdo gay (lesba), pak je přece logické, že s jedincem stejného pohlaví nemůže zplodit dítě. To ostatně nejde ani mnohým heterosexuálním párům, ač k tomu biologicky vybaveni. Demonstrují snad (nebo jinak vsude možně tvrdě prosazují) za "právo" na adopci, jak to dělají někteří homosexuálové (hlavně tedy gayové)?
Gayů, leseb i ostatních podobných skupin, kteří uvažují racionálně a nepotřebují stále za něco "bojovat", resp. se zviditelňovat (protože alfou a omegou jejich vztahu je láska!), si vážím stejně tak jako všech ostatních, kteří to tak cítí (a ve svém životě realizují). A myslím, že nás takových je většina.
Přesně. On základ celého mediálního cirkusu je právě v tom "zviditelňování".