- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
jen nevím v které garáži, či šrotišti skončilo. Už tenkrát se naivitě Ing. Mužíka lidé smáli, že si myslí, že tohle by kšeftaři s pohonnými látkami dovolili. Na pohled to bylo MB 1000 a zkrátka to normálně jezdilo za dva litry benzínu. Osobně jsem to viděla na nějakém výstavišti v Plzni, ale to už byl Mužík otrávený a roztrpčený, protože nebyla nejmenší šance, aby na to dostal čísla. Byla to kombinace malého spalovacího motoru, akumulátorů a gyrosetrvačníku, kterým zachycoval veškeré brzdění a jízdu z kopce a měnil zpět do nabíjení akumulátorů. Při jízdě do koce a po rovině, sepnul malý spalovací motor na dobíjení. Základní nabijení probíhalo mimo provoz v garáži.
1. jak se bude vytápět interiér. Dnes se k ohřevu vzduchu využívá odpadní teplo ze spalování uhlovodíkových paliv. Budou elektromobily vybaveny topnou spirálou?
2. jak to bude s jejich slyšitelností na silnici z hlediska bezpečnosti chodců. Budou elektromobily vybaveny nějakým zvukovým zařízením (viz např. nedávné rozhodnutí amerického kongresu)?
Mě zajímá, jak by to bylo. Jestli je uvažováno, že všichni budou dobíjet přes noc, tak se to bude dělat? Kolik dobíječek a kde budou, aby tam všechny rodiny najednou budou chtít dobít auto na zítřek? U všech chodníků, každé 3 metry? Všechna auta se přeci do nabíjecích "benzínek" nemůžou nikdy vejít, vždyť v Praze ani není kde zaparkovat...
Milý autore, pokud byste chtěl z FV panelu nabít jeden akumulátor a z něj potom druhý tak se dostanete na tak zoufalou cenu za kWh a tedy následně za km - že byste si raději brzo koupil něco s levným provozem, třeba Hummer
Auto s prázdnou nádrží je lehčí a snáze se tlačí.
Alespoň přibližnou spotřebu energie svého auta, roznásobit to počtem aut na parkovišti a zamyslet se nad tím:
- kde tu energii budeme brát
- jak jí z elektráren dostaneme na to parkoviště
Energii nám přeci dodají malé obnovitelné zdroje - na střeše nedalekého domu pár FV panelů, ve sklepě budou pálit šťovík ... A přenášet se to bude bezdrátově!
"Píšu o všem, co mě zaujme: politika, společnost, technika, počítače, internet." Doplňte si tam i sci-fi. Elektromobil jako vozidlo budoucnosti je toho příkladem.
Snad jen pro zajímavost. V roce 1905 držel elektromobil světový rychlostní rekord. Pokrok v této oblasti je po sto letech nesrovnatelný s vývojem spalovacích motorů.
... dokud nebude množství energie uskladněné v akumulátorech automobilu na jeden kilogram hmotnosti aspoň na polovině téže hodnoty pro uhlovodíková paliva, bude masové nasazení elektromobilů jen iluzí. Všechny současné elektromobily dneška představují sice pokrok, ale pokrok stále nedostatečný. Jde o extrémně vylehčené prototypy, jejichž dojezd - pokud se má pohybovat na nějaké rozumné úrovni - je vykoupen velmi silným váhovým a rychlostním omezením v provozu.
Aby bylo jasno, nejsem nepřítelem pokroku v této oblasti, sám mám elektrokolo a jsem s ním spokojen, přestovšak varuji před přílišným optimismem.