Děkujeme za pochopení.
cassul
Rezerva - ANO!
s tou opravnou sadou jsem se rval jednou a už nikdy víc mi to nesmí přijít do ruky. Potřeboval jsem dojet s cizím autem, které mělo rezervu s jinými roztečemi šroubů - což jsem pochopitelně zjistil až když bylo kolo s defektem dole. Tak jsem u pumpy koupil tu pitomou sadu, jakž takž jsem to vyspravil a dojel jsem přískokem od pumpy k pumpě. Nepřejte si slyšet, co jsem řekl tomu majiteli auta. Tomu už nikdy na letišti vyzvedávat auto nebudu.
Rezervu zkrátka vozit budu.
MatějMatolín
Drobná poznámka
Není od věci připomenout, že se dnes při návrhu karoserie v mnoha případech s uloženou rezervou počítá (a v budoucnu počítat čím dál víc bude) jako s prvkem deformační zóny, tohle soudruhům z ministerstva dopravy jaksi uniká
buxus
Re: Drobná poznámka
Původně jsem to v rychlosti četl jako "dobrá" poznámka - ale ono to opravdu tak je. Máte naprostou pravdu - a čím menší a odlehčenější auto (tedy takové, kde úspora hmotnosti rezervy snad může hrát roli), tak o to více bude hrát rezerva tuto důležitou roli deformačního prvku.
buxus
Musím s autorem souhlasit
Také jsem si donedávna myslel, že rezerva je zbytečná zátěž. deset let jsem jezdil bez defektu, nepočítám-li hřebík, o kterém jsem nevěděl a se kterým jsem jezdil za nepatrné ztráty tlaku (přišli na něj až v pneuservisu při výměně za zimní pneu). Jenže před dvěmi měsíci jsem do zánovní zimní pneumatiky chytil šroub do dřeva a ta byla prázdná velmi rychle (šroub se trefil do nejslabšího místa dezénu). Musel jsem měnit za náhradní pneu na dojezd a jet osmdesátkou asi 200 km a to částečně na sněhu (byla neděle a po cestě nebyl žádný pneuservis otevřený). Nebylo to nic příjemného a tehdy jsem si vzpomenul, jak by se hodila plnohodnotná rezerva. O úspoře hmotnosti nemá smysl mluvit, vezmu-li v úvahu kolik věcí vozíme velmi často v autě zbytečně. A ještě něco - v pneuservisu mi potvrdili, že ta opravárenská souprava stačí sotva na opatrný dojezd.
- Počet článků 110
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2246x