- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Diky za informace pane Buquoy. Sem tam se pri dnesnim shonu velice rad obohatim o poznatky z vaseho badani. Nekdy to velice pekne zapada do mozaiky meho pohledu na historii ceskych zemi.
" Bratr mého dědečka, Ing. Jan Bervida, byl ministrem č.s. civilního letectví a milenec Hany Benešové"
Milencem paní Benešové možná byl. Ovšem nikdy nebyl žádným ministrem. Tenhle výmysl Albert Nepomuk donekonečna omílá. Vyvrátit mu to může každý průměrný žáček základní školy.
Beneš, nějak to opět pletete!
Za prvé "nežvaním" (chce to trochu slušnosti!), nýbrž argumentuji. Za druhé si musíte položit otázku proč Hitler nenapadl takové státy jako např. Švýcarsko, Švédsko, Finsko, Španělsko, Portugalsko, Slovensko, Maďarsko, Bulharsko, Rumunsko atd.?
Byly to státy, které byly buď neutrální a nebo měly vůči Berlínu tzv. "přátelské vlády". Edvard Beneš nereprezentoval ani jedno, ani druhé!
Není náhodou, že Baťa chtěl uskutečňovat kantonizaci, praktikováním "teorie československého Švýcarska". Měl v úmyslu vytvořit federální NEUTRÁLNÍ stát (Švýcarsko, Švédsko, Finsko), á la Švýcarsko, kde by existovaly tři rovnocenné národnostní celky: Češi, sudetští Němci a Slováci.
Beneš činil pravý opak. Ve jméno Paříže se federalizaci bránil. Navíc vyhlásil mobilizaci. Tím chtěl jít cestou konfrontace a vyhrožoval nacistickému Německu válkou. Jak to všechno nakonec dopadlo všichni víme. My jsme z toho sice v závěru vypadli s "boulí na čele", ale s komunismem na krku...
Akorát mně je divný ten ministr. Pokud si vzpomínám, ta za republiky patřilo civilní letectví pod ministerstvo veřejných prací
Pane Kantorek,
co se týká Ministerstva prací, bych Vám doporučoval přečíst si mojí reportáž ještě jednou. Děkuji!
Dík, těším se na pokračování.
Dost mě zajímají ty letecké nehody. To, že Baťovo letadlo spadlo ve dvou kusech, slyším poprvé. Původně jsem myslel, že letadlo poslala dolů poslala námraza.
Miloslave,
můj dědeček, policejní komisař Adolf Bervida, (bratr ministra civilního letectví Ing. Jana Bervidy) se zůčastnil vyšetřování. Kdysi mi řekl: "Jeníku, když jsem si poprvé přečetl vyšetřovací protokol, měl jsem ten dojem, že byl sepsán asi tak týden před tím než to letadlo spadlo..."
Pokračování budou asi dvě nebo dokonce tři. Přeji Vám Miloslave hodně zábavy a poučení z četby!
Schwarzenberguv propagandista se cini !
ministr civilního letectví Ing. Jan Bervida.....
Tak tohle úplně stačí. Jestliže jsou zbytky blábolu pravdivé tak jako tento výtržek dalších komentářů už netřeba.
Novotný, vaše neinformovanost je věčná!
Přečtěte si reportáž ještě jednou. Vše tam náležitě vysvětluji.
Vy nám tady píšete něco o tom, jak Londýn podporoval Baťu, ale nakonec nás ten samý Londýn v Mnichově prodal také. Beneš ať byl jakýkoli, tak mobilizaci v září 1938 vyhlásil. Co ještě byste po něm mohl žádat více?
A že by nějaký Baťa mohl zastavit Německo? Jste směšný. Němci přepadli i takový kolos, jako byl Sovětský svaz, vyhlásili válku i USA a Vy si myslíte, že nějakého Baťu (při vší úctě k němu) by respektovali a nechali nás na pokoji, nebo dokonce že by k válce nedošlo?
Takže vlastně žvaníte o ničem.
Pane Beneš,
na vaše povrchnosti jsem odpověděl - viz výše!
"...Presidentem geniální Baťa nebo polokomunista Beneš...": A jéjej, ten polonacista se zase ozval. A já doufal, že už není...
Stavo, o kterého polonacistu se jedná? Já žádného neznám!
Na první pohled to do sebe zapadá, ale je příliš málo hodnověrných podkladů pro taková tvrzení, tudíž to zůstane někde v rámci "konspiračních" teorií.
Pane kolego Černý,
ono to zapadá do sebe i na "druhý pohled". Jinak já nic netvrdím, nýbrž cituji fakta. Na faktech není nic "konspiračního". Konspirační teorie je např. když někdo tvrdí, že kolem nás lítají ufóni a nemá k tomu žádný podklad, co vlastně na nebi viděl...