Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JP

J13o56s49e11f 70P32o11t65r

17. 1. 2015 18:21

Dovolím si citovat jednoho ze světového  ateistického guru E.O.Wilsona, profesora na Harvardově univerzitě :

"Dispozice k náboženské víře jsou nejsložitější a nejmocnější síla v lidské psychice a velmi pravděpodobně nevykořenitelná součást lidské přirozenosti. Projevuje se od tlup sběračů až po moderní státy současnosti.

Světový ateistický guru říká to co se ví, ale mnoho se o tom nemluví, zamlčuje se to a mží se kolem toho, totiž to, že každý člověk musí něčemu věřit - mít světový názor, odkud jdem, co jsme, kam směřujeme.

Jaká je situace v ČR ?

Na základě tvrdého čtyřicetiletého totalitního vymývání mozků, u nás zústalo na 10% tradičních věřících, řekněme 5% přesvědčených ateistů (samozřejmě i to je víra) a velká většina věří  od  ezoteriky, horoskopů k převtělování duší, až k víře na mimozemšťany, magii, hádání z ruky, černá kočka přes cestu...

Pro mě z toho vyplývají dvě ponaučení :

Česká společnost nemá žádný názorový základ, její morálka je rozvrácená a je připravená na  podnosu k dispozici jákékoliv organizované síle.

Být ateistou, tak bych dal k popotahování EVOLUCI, že vyvinula člověka s dispozicí k náboženské víře.

0 0
možnosti
MR

Náboženství v podstatě není nic jiného než chytře převlečený sociální pud jimž nás vybavila příroda tak abychom byli schopni vytvářet funkční skupiny - tlupy a nakonec společenství a civilizace.Ten se promítá na vrozený cit pro vyšší princip a dle povahy člověka jej vystihuje do určité formy projevu a vnímání.Co je to sociální pud ? Má takové to aspekty, vytváření skupin - (rodin), hierarchii, autoritářství, podřízenost, ochranářství, rivalita vůči odlišnostem a jiným skupinám, agresivitu, náboženství a duchovnost... . 

Příroda nám dala určitou genetickou schopnost překročit tuto hranici a stav, překročit určité parametry IQ , jež otvírají náš potenciál a to je duševnost - duševenství, sklon se učit, chápat děje v hlubších stavech, projevech a dopadech, schopnost analýzy a rozvoj morálního a altruistického projevu. Prvotní cit pro vyšší princip zde má intimní a duševní projev a nepotřebuje tolika chrámy, obřady, společenství, může se vetknout do umění, filozofie... . a je mystické povahy.My se od úsvitu náboženství snažíme vybudovat civilizace na tomto sociálním základě a poslední staletí to dotáhlo ad absurdum do socialistického, sociálního, komunistického projevu.Tím ale vzalo přírodě její zbraň a tou je vytváření podmínek tak aby zde byl prostor pro vývoj lidí s duševním rozměrem, jež je mnohdy velmi křehký a na 1. tisíc lidí tak přichází 1 a 2 lidé. Ze společnosti se tím pádem odstranil její tvůrčí a duševní jádro jež vytváří platformu pro duševní osobnosti a vizionáře jež umí pracovat s ději ve společnosti a mnohdy ji inspirovat a nemusí to být povahy filozofické, umělecké ale třeba technické, vědecké, podnikatelské ... .

0 0
možnosti
MR

Dospělo to do tak fatálního stavu že společnosti nejsou schopni většíobrody a obnovy pluralitního přirozeného stavu, jež se umí vyvažovat a prim jezde jen pro jeden stav a to sociální jež změnil image na humanistický. Právěduševní jádro dává do společnosti kodexy chování a řádu, tak vznikla i Bible adalší knihy. Bohužel společnost má tendence upadat do své nicoty a sociálního apudového stavu jež to převede následně do své formy a vize světa - instinktů,není to o duševnosti a nadhledu.

Společnost je vlastně rozvrstvený ekosystém který když je zdravý tak se umí sám vyvažovat. Jen se nesmí moc zasahovat do učícího procesu lidí, jinak řešeno příliš jim usnadňovat cestu. Životní moudrost - duševnost se rodí z překonávání překážek a schopnosti se rozvíjet při jejich zvládání. Další milník je v  podobné podobě u společenství - civilizací, kdy jen hrstka civilizací je schopna po určité době a za určitých podmínek vytvořit duševně rozvinutou civilizaci. Ta naše je položena na rozdělení moci ve společnosti a soupeření zde o vliv, zde císař, duchovenstvo, šlechta, měšťanstvo a bankéři. Z toho se časem vytvořila buržoazie a třídní společnost a nakonec i demokracie která na rozdíl od té Řecké je schopna v sobě vytvořit proces pro rozvoj duševnosti - duševenství i za pomocí technologií a vědy, propojit komunikaci a dát jedinci prostor zde ... .Je tedy unikátní. Společnost a její normy vznikají zde z precedentů, což jsou následně korekce jejího vývoje a nakonec, normy, zákony a morální principy. Vyvíjí se na základě cyklů, jež ohraničují velké precedenty - vytěsnění určitého stavu v životě společnosti.

0 0
možnosti
RS

Autor ma pravdu. Kritici nerealisuji, ze  krestanstvi dlouho neni Jezis. Krestanstvi prebralo i kulturu od Reku a Rimanu a pres vsechny deformace a zvrhlosti katolicke cirkve je to zaklad nasi kultury, jestli chceme nebo ne. Tento stastny vyvoj islam neprodelal. Proto zbrane islamistu nejsou slova nybrz samopaly a dela. Islamiste se musi vratit ve svych ideich zpet do minulosti, do dob kdy zeme islamu vzkvetaly. Mnoho casu nemaji. Zasoby oleje nejsou nekonecne.

0 0
možnosti
OP

Bla, bla, bla islám, bla, bla, bla křesťanství, bla, bla, bla. Náboženství je soukromá věc. Soužití lidí bude fungovat pouze na principech slušnosti, ohleduplnosti, prozíravosti, atd. Každý člověk má v sobě zakódováno, co je správné, pokud to v něm nějaká ideologie nezmrší. Takže bez ideologií a s plným nasazením za to, co je správné

7 1
možnosti
JR

J95a57r77a 60R25a31n41k

16. 1. 2015 23:24

Predevsim ctu radeji clanky o krestanstvi od Martina Kavky, ktery vi o cem pise.

0 0
možnosti
AS

A58d97a54m 24S35t79a71v45a

16. 1. 2015 22:03

"...vyvolává prý u muslimů nepříjemné vzpomínky na křížové výpravy...": Autore, především nesmíme připustit to arabské zkreslování  křižáckých výprav.  Vždyť Arabové 300 let !  svým chalifátem cordovským okupovali jihozápadní křesťanskou Evropu. Kdyby této zkušenosti nebylo, jsem přesvědčen, že by se  idea křižáckých výprav nezrodila.  A to nepíšu o východním osmansko islámském  pronikání do Střední Evropy, při kterém zahynul i český král!  Toto musí mít militantní islamisté dnes a denně na talíři, aby se už oni přestali stavět do role ublížených, když opak je pravdou. To nemyslím jako výzvu k boji proti nim, ale jako výzvu k diskuzi s nimi! v tomto duchu!

8 0
možnosti
PS

Souhlasím s autorem. Oddálení od křesťansko- židovských kořenů se Evropa vyprázdnila a uvolnila místo multikulturalismu a prázdný prostor se snaží zaplnit islám. Musíme držet nejen své zákony ,ale i tradice a kořeny. Necouvat ani o píď, trvat si na svém. Zatím je ještě v naší zemi čas, ale s přibývajícím počtem muslimů se vše změní. Příklady jsou. Navíc je potřeba ,každého ,kdo vystupuje proti našim zákonům z řad muslimů vyhostit, viz např. hydepark a p. Abbas v otázce sharia a kamenování.

5 0
možnosti
Foto

Nesouhlasím.

Každé náboženství je ideologie a nástroj k manipulaci masami lidí. Je to jen záležitost historického období a míry ovlivňování věřících.

Nikomu neupírán žádné náboženství, ale odmítám možnost křesťanství jako nástroj eliminace islámu. Navíc by snad měli křesťanství přijímat i ateisté? 

Považuji to za nesmysl, proti islámu je nutno bojovat  aktuálními zákonnými prostředky, popř. legislativu upravovat tak, aby se islám nemohl pozvolna a nenápadně šířit a podmaňovat si "vyspělejší" společnost.

6 0
možnosti
JN

Tohle jsem od vojáka z povolání nečekal. Dobrý. A co takhle Husitsví? Když se tlačila nepřátelská víra pomocí Inkvizitorů před 600 lety do Čech, Husitství nejen zastavilo nepřátele, ale také změnilo samotné křesťanství a církev.

0 0
možnosti
Foto

A slušně "vybydlilo" Čechy i s příhraničním okolím.

0 0
možnosti
JP

Česká katolická církev dnes nejenže nestojí na straně českých lidí, kteří ji dosud vnímali jako tradiční evropskou církev v duchu posledních století, ale pohrdá doslova riziky, které nám islám do naší vlasti přináší. Důvod vám hned sdělím.

Z projevu kardinála Dominika Duky leden 2015:

"Nemůžeme být lhostejní k osudu pronásledovaných v místech vražedného teroristického boje na Předním a Středním Východě či v Africe. Mrzelo mne, že jsme se jakožto Česká republika rozhodli nepřijmout k léčení vážně raněné a nemocné syrské uprchlíky. Není možné odmítat ty, kdo žádají o pomoc a hledají ochranu – a kterým pomoci můžeme. Naši svobodu nesmí ovládnout strach z rizik..."

http://www.dominikduka.cz/clanky/novorocni-zamysleni-ceskeho-primase/

4 1
možnosti
Foto

Vám vadí, že chce ČR přijmout pronásledované křesťany z území ovládaného islámskými teroristy? Mimochodem právě na církevních společenstvích má ležet jejich začlenění.

0 0
možnosti
PK

P79e19t73r 39K28a80p15l39a87n

16. 1. 2015 21:07

Je trapné, že lidé v takových státech, jako je Británie a Francie tolik podléhají manipulaci.To, co autor líčí o lidech, kteří o problémech mluví jen polohlasem a ještě se rozhlížejí, jestli je neposlouchá někdo, kdo by je mohl prásknout, mi připomíná 50.léta nebo spíš fašistickou okupaci u nás. I kyž mám dojem, že autor trochu přehání, musím konstatovat, že takhle vyplašení u nás lidé nebyli ani v době nejtužší normalizace. Vypadá to, že Orwelovy vize se už naplňují a pro Evropu není záchrany. Křesťanští pánbíčkáři nám určitě nepomohou, ti se podělají první, jak je vidět na Halíkovi

2 0
možnosti
MC

R^Máte pravdu.Těmto tvůrcům to našeptává slabé sebevědomí, které chorobnými myšlenkami vytěsňuje přirozenou solidaritu občanů solidaritou falešného altruismu, která není produkcí hodnot opravdové pomoci.Taková je totiž levicová politika zmaru. Plná držka lží, populismu a přetvářky. Je mi z toho smutno, ale je to bohužel dnešní realita.

2 0
možnosti
  • Počet článků 349
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2409x
Dr.Dr. Jan Berwid-Buquoy, docent rer.pol. Absolvent Freie Universität Berlin (Záp. Berlín). Viceprezident České atlantické komise (ČAKO) a předseda Sekce osvěty a zpravodajství. Plukovník ČAKO..  Majitel barokního zámku v Táboře-Měšicích.