Děkujeme za pochopení.
O19d49s26t75r88a30n71ě53n83ý 83U23ž82i15v77a76t79e91l
J47i73ř15í 85S59t51r60ž59í92n40e70k
Problém je spíše v tom, že k maturitní zkoušce nutíme směřovat snad 85% ze žáků opouštějících základní školy. Proč nutíme k maturitě žáky jednoznačně řemeslných oborů, kteří k této zkoušce nemají dostatečné IQ. Tito žáci by především měli skládat praktickou zkoušku z řemeslné dovednosti a k tomu odpovídající teoretické zkoušky.
Naše školství chce mít co nejvíce maturantů, ale velká část z nich nemá na středoškolské vzdělání odpovídající předpoklady. Ubylo nám velké množství kvalitních řemeslníků a přibylo těžko zaměstnatelných maturantů v pochybně vytvořených oborech.
Tento trend se přenáší i do vysokého školství s přebytkem žáků z humanitních oborů, kteří mají stejný problém s uplatněním v praxi, protože i státní aparát už je přebujelý vysokoškoláky se znalostmi lepších středoškoláků a neziskovky už jsou také plné rozumbradů a tlachalů.
Jaká může být nastavena úroveň maturitních zkoušek, když je mají současně skládat žáci s nadprůměrnou inteligencí spolu s žáky s podprůměrnou inteligencí?
Přiznejme si že ke kvalitním maturitám může směřovat třeba jen 50% žáků a zbytek bude prostě směřovat jak k mentálně náročnějším, tak i k méně náročným řemeslům.
Pokud ovšem současná paní ministryně nechce protlačit inkluzi až na vysoké školy, pak už by našemu školství nebylo pomoci, ale tabulkově bychom mohli dosáhnou jako první země EU stoprocentní vysokoškolské vzdělanosti.
B40o17h85u63m49i83l 46V45a55n84ě21k
Autor zaměńuje či ztotožňuje vyšší vzdělání s větším množstvím lidí, kteří mají jakýsi papír - vysvědčení ze státní maturity nebo vysokoškolský diplom. Současný stav, kdy je přeškolováno, a kapacita těchto škol vysoce přesahuje počet uchazečů dlouhodobě dospěla k naprosté devalvaci úrovně vzdělání a nemusí jít jen o práva v Plzni.
Většina škol se tak podbízí studentům s cílem co nejvíce podojit stát či přímo ty studenty. Úroveň vzdělání není rozhodující, rozhoduje počet kusů. I když existuje pár čestných vyjímek tak bohužel většina škol nemá zájem o vysoké nároky u státní maturity či státní závěrečné zkoušky. Ty vyvinuly takový tlak, že úroveň státní maturity je neskutečně nízká.
Namísto toho , aby stát jasně definoval toto jsou minimální požadvky srovnatelné s ostatními vyspělými státy, tak se řeší jak nastavit úroveň, aby prolezl prakticky všichni. A pokud je vyšší procento neúspěšných, tak není problém s jejich neznalostmi, ale řeší se špatně nastavená úroveň maturity.
Výsledek tomu odpovídá: Cvičně jsem si udělal několik ročníků maturit" češtinu, matematiku, angličtinu jsem při televizi namrskal za cca 2/3 povoleného času s úspěšností v průměru pře 80%. Prošel bych i z občanky, dějepisu, zeměpisu, dějin umění, fyziky a dokonce i z chemie což byl předmět, který jsem nikdy zrovna nemiloval. Často stačila jen logická úvaha, abych správně zodpověděl i otázky, kde jsem si nebyl jist a obecné znalosti. Největší problémy mi dělala jiná terminologie nebo jiné současně používané postupy. Ale správného výsledku se dá dosáhnout i postupy, které se používaly před desítkami let kdy jsem maturoval.
Z82d33e64n77ě49k 39B22e85r87g82m55a44n
Ale nezaměňuje. Chodí-li více lidí a déle do škol, tak celková vzdělanost roste. Že se přitom sníží průměrná úroveň znalostí a schopností maturanta či vysokoškoláka, je jasné a samozřejmé. Ale to není špatně!
Průměrné nároky klesají, ale to nijak neomezuje ty, kteří na to mají, v dalším rozvoji. Není VŠ jako VŠ. A je dobře, že jsou také studia rozčleněna na bakalářská, magisterská a doktorská. Jen se ať každý dopracuje co nejdále.
Uvědomme si, jaká je alternativa: Mít elitářské školy s opravdu vysoce vzdělanými absolventy. To nezní špatně, že? Ale té elity budete mít pár procent. A co ti ostatní? Ti mají jít do učení? Jakou jim to dá životní perspektivu? Mizernou! Velká většina jich skončí na úřadu práce.
V10l12a52s21t59i96m64i26l 94D88o10r22o76t97í58k
Maturita je potvrzením úspěšného absolvování střední školy, která představuje určitou úroveň obecné vzdělanosti. Proto by měla také obsahovat odpovídající úroveň všeobecného přehledu, do kterého matematika určitě patří.
Pokud někdo má své limity (což je významná část národa, nejsme všichni stejní), které mu neumožňují matematiku zvládnout, tak nemůže dosáhnout takové úrovně středního vzdělání. Co je na tom nelogického (že by zase nějaká sociální korektnost)?
Minulý režim deformoval úroveň středního školství tím, že zavedl maturity na učňovském školství a postavil jej tak na úroveň středního - jakási falešná socialistická emancipace dělnické třídy (jaký byl ve výsledku rozdíl mezi absolventem standardní střední školy a učňáku s maturitou je zřejmé). No, a dnes se jedná o jakousi falešnou emancipaci "vzdělávacími schopnostmi limitovaných".
Bohužel, chybí nám tady vhodná struktura a dostatečné vyprofilování jednotlivých úrovní a oborů školství (vzdělanosti) tak, aby každý jedinec se svými možnostmi a schopnostmi měl šanci na svůj osobní úspěch, společenské uznání a štěstí. A k tomu nemusíme mít všichni maturitu a být všichni absolventy VŠ nebo mít doktoráty.
M42i30r41o40s34l16a36v 89C81e30s80t12r
Pokud někdo nezvládne středoškolskou maturitní zkoušku z matematiky nemá na vysoké škole co pohledávat. Ta vaše logika by mohla posléze dojít i do základních škol.
J31a46r17o52s87l84a71v 84Z61a95j72i86c47e89k
Nevim jestli vseobecne, ale na technicky zamerene prumyslovce, kterou jsem absolvoval v roce 1962, koncila vyuka matematiky ve 3. rocniku a maturitnim predmetem (ani volitelnym) nebyla. Presto, a nejenom ja, hodne absolventu vysokou skolu vystudovalo.
Z68d25e92n32ě52k 11S51t79r78n65a55d
Jsem proti jakékoli povinné maturitě z čehokoli. Každá vysoká škola nechť si určí, z jakých předmětů bude u svých uchazečů maturitu vyžadovat. Stejně tak to může udělat každý zaměstnavatel. Člověk ať má pak naprostou volnost kdy a z jakých předmětů odmaturuje . Zkouška by byla placená, první pokus z každého předmětu symbolicky, reparát už citelně.
J73a21n 70Ř89e77h94á43č78e87k
Já myslím, že maturita - jako klasická zkouška - by si měla zachovat svůj klasický formát (tedy s matikou). Na druhé straně nevidím důvod, proč uměle zvyšovat počet lidí s maturitou. Klidně bych středoškolákům umožnil složit jakousi "státní závěrečnou zkoušku", s tím, že pokud bude obsahovat češtinu a matematiku, bude se jmenovat maturita.
Kvalitu vozového parku taky nezvýšíme tím, že začneme všem autům říkat Mercedes.
Z46d22e37n14ě22k 96B45e56r54g91m43a47n
Jenže oni všchni tu maturitu chtějí, protože bez ní nemohou na VŠ. Takže o tu vaší "závěrečnou zkoušku" by asi moc zájem nebyl. Jinou otázkou samozřejmě je, zda má mít 70 % populace vysokou školu.
J20i96ř58í 77K79i60n50d66l
Já jsem měl s matematikou problém od šesté třídy. Na střední škole jsme měli mladého matikáře, který měl přezdívku " Péťa poučka " Na všechno měl nějakou poučku a já jsem díky jemu zjistil, že matematika není nic hrozného. Stejný problém měla na gymplu moje dcera. Učila se výborně, ale matematika a fyzika byla pro ní děs. Pak dostali nového matikáře a najednou přestala být pro ní matematika a fyzika hrůza. Celá třída, kterou učil měla nejlepší průměr z matematiky a to třídu navštěvovala jedna komise za druhou, protože půměr z matematiky jim byl podezřelý, ale musela komise vždy konsattovat, že studenti matematiku umí.
J51i95ř45í 63K43i21n49d35l
Tak proč, se žáci učí tolik let matematiku, když ve finále nejsou schopni z ní složit maturitu. Tak, kde je chyba ? Nebo v tom případě bude lépe vyučování matematiky zrušit, aby si děti od mala nemusely unavovat mozek.
Z82d18e52n56ě88k 36B55e20r24g95m38a82n
Matematiku se učí proto, aby získali pro život vědomí řádu, aby zvládli abstraktní myšlení, aby pochopili pricipy logické výstavby myšlenek a také aby si uměli něco spočítat. Nikoli tedy primárně proto, aby zvládli nějaký test. Bohužel zavedení povinné maturity právě bude veškerou výuku směrovat k nacvičení toho testu.
Maturita je jen z některých předmětů - a to je dobře - žák si má vybrat, kterým směrem se bude dále ubírat. Nemusí nutně zvládat všechno.
J18i11ř58í 86H89e62r24m22á21n96e43k
Přidám jednu, 50 let starou, vzpomínku. Maturoval jsem na SPŠE, což samozřejmě byl technický obor.
Ovšem matematiku jsme měli jen v prvních dvou ročnících a já maturoval z ČJ, RJ, Elektroniky a Měření.
Jenže pro ČVUT je matika nutná a já byl proti gymnasistům ve velké nevýhodě, protože ti měli matiku celou dobu studia.
Takže, z mého hlediska, maturita z matiky spíš ano. Ať se to ta paka naučí. Naučí je to logicky myslet.
Z69d10e57n20ě73k 45B49e85r57g82m50a47n
Ať si klidně ČVUT dá do požadavků pro přijetí, že uchazeč musí mít maturitu z matematiky. Ale proč by ji měl mít student práv či egyptologie...?
- Počet článků 11
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1681x