- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jo Hraběnkou nikdy nebyla (teda doufám!-), ono v knihkupectví to ani moc nejde
No jo, ono je to těžký se furt usmívat, když mi příroda nadělila zakaboněný obličej. Sice se hlídám, ale výraz nas..ného vrahouna vždy neskryji.
Když není v obchodě zákazník, můžete úsměv klidně odložit
..jsem v tomhle trochu držka a když na mě v krámu nevlídně pohlédnou, s úsměvem jim vysvětlím, že sice vím, že je jim to jedno, ale že právě přišli o zákazníka a jeho případné doporučení jiným. V tom krámu mě pak už nikdo neuvidí. Blbý je, že s touto filozofií mám teď do krámu poměrně daleko Naštěstí však tyto zážitky vynahrazují jiní i když jsou dál, a i těm pak vysvětlím, jak se mi u nich báječně nakupovalo. Člověk pak s ochotou pustí i chlup navíc, pokud nějaký má...snad právě za ten úsměv a vlídné slovo
Jo, to je sice výchovné , ale někdy časově náročné, pokud není blízko konkurence. Ale naštěstí je
Ono je to asi hodně dáno tím, že kdysi vznikaly obchody (hlavně malé, specializované) z nadšenectví. Vášnivý modelář prostě dospěl k tomu, že i pro ostatní modeláře udělal obchod, kde se i mohlo pobavit o modelech, barvení, vychytávkách apod. No a slečny, které vlastnily jediné a to design a plnou sadu názorů z Cosmopolitanu prostě reagovaly stejně. :-)
S postupem času je podobný přístup i na ehopech a tam mi pak ani ten lidský kontakt nechybí. Já na tento přístup nedám dopustit - u řady malých eshopů jsme napsal "moc se v tom nevyznám, ale hledám něco, co splňuje tohle a tamto, poradíte mi?" A docela často mi přišla právě fundovaná, nadšenecká a často i ne tak "komerčně zaměřená" odpověď (tj. že mi třeba doporučil pro mé potřeby i něco levnějšího). Mít přístup, jako avizované slečny, tak si objednávku už předem rozmyslím.
ano, úsměv potěší i on-line
V obchodech nezdrav...na pozdrav jen odpovídej ;)
Ujišťuji Vás, že první část Vaší zásady zná cca 90% zákazníků. O něco nižší procento nezná tu druhou část - na pozdrav ani neodpovídají. Jo, kde jsou ty doby, kdy malé dítě pozdravilo i několikrát . A když bylo pochválené, jak pěkně to umí a dostalo bonbón, tak ještě umělo poděkovat. Dnes nepozdraví téměř žádné, ale do misky s bonbóny hrábnou zcela bez ostychu. Asi se doma odehrává výchova ve stylu "drzé čelo lepší než poplužní dvůr".