- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
toz tedy soudrzujte, soudrzujte, kdyz vas to bavi ... jenom me a moji penezenku z toho zkuste tak nejak vynechat
na vaši peněženku chci chmatat co nejméně. Jde o to, že když se lidi zradikalizují, nebudete ji mít vůbec
Promiňte, ta sociální soudržnost - to znamená, že budu někomu dávat peníze a on mě za to nesežere?
Kdo by to nebral? To je přece výhodný obchod. Zvláště pro Vás.
Keller je zelený komunista, duchovní bratr Pol-Pota.
Kdyby měl tu moc, všechny nás nechá postřílet.
tzv. církevní restituce, sanované z DPH, ožebračují lidi prosté, lidi bohabojné, pane Bělobrádku. Mrzí mne, že KDU-ČSL stála v čele tohoto zápasu za okradení obyvatelstva vyžranými preláty
Pletete si vrácení naloupeného majetku s vlastní krádeží.
Je to podstatný rozdíl, ale to vám jaksi uniká
Cituji Vás: "Kellerova rétorika je tou nejlepší cestou k zvyšování sociálního napětí a frustrace. To vždy vede k jedinému. Volání po změně systému, revoluci a změně poměrů silou."
– – –
To si ale pletete příčinu s následkem, protože sociální napětí nevytváří svými články Jan Keller, ale ti, o nichž právě Jan Keller ve svých článcích píše. Navíc Kellera přeneseně obviňujete z iniciování násilné revoluce.
Největším problémem České republiky je neuvěřitelně rozlezlá chunta politiků provázaných s "podnikateli", kteří si ze státu udělali soukromý kšeft. A to byla, je a bude vždycky příčina všech revolucí – stačí se jen letmo podívat do historie. Na počátku nějaké krize vždycky stojí čím dál dravější nenažranost mocných, kterým už nevadí ani to, že je společnost vnímá jako fatálně kompromitované.
Jan Keller kritizuje mimo jiné to, že ti, co veřejně hlásají individualismus a pracovitost, ve skutečnosti praktikují výhradní kolektivismus – scházejí se jen se sobě rovnými, bydlí ve střežených rezidenčních čtvrtích a své děti posílají na výběrové školy. Své příjmy se však snaží vázat výhradně na státní zakázky, z nichž plyne nejvíc peněz. Občas je někdo klepne přes prsty, ale během okamžiku jsou tam ty prsty znovu – ovšem už chráněné titanovou rukavicí a armádou právníků.
Příčinou každé revoluce byla vždycky obyčejná bezcitnost a sobectví těch, kdo mají v ruce moc.
s polarizací a nůžkami souhlasím. Váš spor s profesorem znám jen z "povídání". Program Vaši strany jsem nestudoval, ale jsem ochoten uvěřit, že je takový jak v kostce uvádíte. Nic méně pro mnohé je docela obroušen církevními restitucemi s kterými se ne každý smíří, i kdyby Vás program byl zlatý. Nebudete s tím mít problém při volbách?
restituce nejsou věcí politickou, ale právní. Viz nálezy Ústavního soudu.
Sociální soudržnost ovšem může fungovat pouze pokud je sociální pomoc limitována na skutečně nutné přerozdělení.
V okamžiku kdy člověk za nic dostane víc než nebytně nutně potřebuje k přežití vede to k postupnému nárůstu počtu těch kteří si řeknou že dostat něco na nějaké úrovni za nic nedělání jde (plus ještě do stavu kdy budou volat po zvýšení této úrovně).
Stejně tak je nesmyslné sociálně pomáhat někomu kdo svou činností aktivně poškozuje ostatní produktivní členy společnosti z jejichž činnosti je pomoc financována- je to demotivační a to je to co skutečně společnost polarizuje "On mne okrade a stát mu ještě zaplatí z mých daní život ve vězení teplo a jídlo a já dělám a platím daně"... dřív nebo později si to dost velká skupina lidí uvědomí a bude proti.
Vlčí smečka taky nakrmí starého vlka který hlídá mláďata když už nebude lovit, nebude ovšem krmit jedince co se příliš často pere a nebo nějaké mládě zakousne.
lidská společnost má také jenom omezené zdroje a pokud náklady na sociální soudržnost rostou ale produkce společnosti ne jediný výsledek bude že v jednu chvíli ty peníze prostě dojdou a nebude jí držet nic. O tom že se s rostoucími náklady bude kumulovat skrytá ale potlačovaná nenávist mezi skupinami co platí a co jsou placeny ani nemluvě. A až to rupne bude konflikt horší než kdyby se průběžně uvolňoval ten "tlak"
jistě, stát nemá pomáhat těm, kteří to nepotřebují, nebo dokonce zneužívají. Ideální pak je, aby se na přerozdělování a pomoci piodíle stát co nejméně. Aby bylo podpořen systém, kdy se postará obec, rodina a neziskovky. Musí k tomu mít podporu z daňových výtěžků. Teprve pak nastupuje stát. To je subsidiarita, základ sociálně-tržního hospodářství a křesťanské demokracie