Děkujeme za pochopení.
Tomáš Dulík
Souhlasím. Maturity a státnice jsou nesmyslná, ubohá šikana.
Maturity jsou nesmyslná, ubohá šikana. Šikana na kvadrát jsou bakalářské státní zkoušky, pokaždé se stydím, že se této hlouposti musím účastnit jako člen komise. Toto píšu z pozice člověka, který měl maturitu i státnice na samé jedničky a VŠ dokončil s červeným diplomem a cenou děkana za diplomku.
Proč znovu zkoušíme studenty z toho, z čeho už jsme je jednou zkoušeli? Důvody jsou třeba tyto: 1. Šikana je systém s kladnou zpětnou zpětnou vazbou - aby přestala, musíte systém zrušit a nastavit lépe. 2. Učitelé nevěří své práci. Jak smutné. 2. Učitelé nemají nic lepšího na práci. Jak smutné 3. Jde také o peníze - CERMAT je obrovský byznys, státnice na VŠ jsou pro mnohé členy komisí zajímavým přivýdělkem. Jak smutné.
Jakýkoli rozumný důvod pro současnou podobu maturity nebo státnic má jedno a více lepších řešení, které šikanózní řešení nevyžadují.
josefbad
Re: Souhlasím. Maturity a státnice jsou nesmyslná, ubohá šikana.
pokud jste nekdy chodil do skoly, tak jiste vidite rozdil mezi malymi desetiminutovkami a ctvrtletni pisemkou. Je mnohem jednodussi se naucit na to prvni, ale take jednodussi to pak zapomenout. Navic u testovani malych bloku neni zrejme, zda student vidi souvislosti.
Jak mi vysvetlite, ze nejakych 20% studentu neuspeje u maturity, kdyz k ni dospelo? Asi je neco spatne ve Vasi uvaze - bud nic neumi, ale pritom to mozna umeli, nebo by melo byt zprisneno i bezne znamkovani. Ale tady je ten problem - skoly nemaji ekonomicky zajem studenty vyhazovat pro neuspesnost.
josefbad
vzpominky na skolu
Tak nejak matne vzpominam na skolu a vybavuje se mi, jak ty nejvetsi kecy o tom, ze se ucime zbytecnosti, ktere nikdy v zivote neupotrebime, meli ti nejvetsi lemplove.
Sidonie_11
Re: vzpominky na skolu
Často ale mají pravdu, což pak dokazují slova lidí, co v oboru dělají třeba 40 let a polovinu toho, co se po nich ve škole chtělo, za celou tu dobu nepoužilo. (a nemluvím teď o větném rozboru, ale třeba o nejrůznějších matematických operacích apod...)
Bruk600
Ta, tak autore..
...souhlasím a karma. Pro děti do 5. třídy by mohl zůstat současný všeobecný systém (pochopitelně i ten by se nechal trochu poupravit) a pro vyšší ročníky bych si dokázal představit fungujízcí vzdělávání tak jak jste ho popsal. Zrovna mě by nejspíše sednul jako p...l na hrnec. Cíl mení v udržování školního molochu, ale ve skutečném vzdělání lidí.
repanak
Jak se dnes lidé známkují,
tak jsem "levicový", ale nevěřím moc ve správnost "revolučních" postupů jaké navrhujete. Změny jsou nutné, jak věcné, tak i určitá "hmotná" zainteresovanost by být měla. Dnes je společnost úplně jiná než před půlstoletím, kdy jsem zahříval gymnazijní - tehdy SVVŠ lavice. Určité penzum informací z historie, zeměpisu atd. by student měl mít, i když je třeba v biochemii bezprostředně nepotřebuje. Ale myslím si, že to napomáhá určité tvořivosti myšlení, i když jde zdánlivě o memorování. Evropa asi padá, základem přestává být tvrdá a kvalitní práce - umím pochopit, že rozhýčkaní nechtějí uklízet ulice a běhat po lešení - ale když už musí dovážet i felčary?
Wesloun
Re: Jak se dnes lidé známkují,
Určité pemzum by student měl mít. Proč? Vy je máte? Pravděpodobně nemáte , stejně jako všichni ostatní, a předpokládám, že Vám to v ničem nevadí. Tvořivosti myšlení napomáhá hlavně zájem, vůle a také přirozená lidská zvědavost, která se právě ve studentech ubíjí nesmyslným požadavkem na memorování blbostí. Téměř ve všech oborech je nadšený laik na stejné ne-li vyšší úrovni než otrávený student. Motivace, sebepoznávání, sebedůvěra, zvládání stresu ... nic z toho Vás ve škole nenaučí. Přitom je to důležitější než všechno ostatní. Bez těchto věcí, vám je sebetvrdší práce k ničemu, skončíte jako vystresovaná troska.
Felčary dovážíme proto, protože ty naše nedokážeme zaplatit. To nemá se vzděláváním ale vůbec nic společného.
maamar
Prachy, ne kvalita..
Požadvky na učitele:
buď odborně na výši, a proto:
předávej své vědomosti žákům, ale nepřeháněj to, aby nám neutekli..., na žáky buď přísný a spravedlivý, ale nepřeháněj to, aby nám neutekli..., moc toho po žácích nechtěj, aby nám neutekli...., buď laskavý a chápavý k žákům i rodičům, aby nám neutekli..., nechtěj, aby žáci četli, aby nám neutekli.., nechtěj po nich všeobecný rozhled(mají přece internet), aby nám neutekli..., žák a rodiče mají vždycky pravdu, jinak by nám utekli..., nedělej to a to, jen aby nám žáci neutekli..
... aby nám neutekli žáci na jinou školu a s nimi prachy, co se na jejich hlavu vypisují
Kvalito výuky, sbohem v lepších časech!
žepré
Je to psaný od srdce a něco na tom je,
ale zase jednó trochu zaoponuju: Sám autor o sobě říká, že třeba umění psat správně česky je mu někde dole, jelikož je mu to na totéž, přitom píše velmi slušně ve srovnání se zdejší úrovní. Jakto?! Jó, holt ten gympl, kde po něm chtěli aji to, co je údajně na tamto. Já tvrdím, na rozdíl od autora, že sice může existovat autista, které počítá jednotlivý rozpady jádra vnikajícími neutrony rychleji, než k tomu dochází za sóčasně spuštěné atomky; nicméně, abychom někým byli, musíme mít všeobecný přehled. A Einstein, které by nebyl býval schopen se naučit anglicky, by dnes platil za ňákýho takovýho autistu, které něco udělal, aniž by věděl, co to je.
Druhá věc, co mně v článku zasmrdělo, bylo přání po zcentralizování vzdělání pod vlaječkou únie. Zde je vidět, že - sice poctivě smýšlející - autor nemá ten onen zmíněný rozhled. Howgh
Wesloun
Re: Je to psaný od srdce a něco na tom je,
Hm tohle jsem právě nikdy nepochopil. Musíme psát správě česky protože musíme. Jazyk je prostředek dorozumívání, je úplně jedno jestli ho používáte podle toho jak si kdejakej trouba v ústavu určil nebo jak Vám narostl. ty vyspělejší národy, které netrpí komplexy (jako třeba anglo-americký svět) nějákou jazykovou čistotu vůbec neřeší, ani gramatiku. Jazyk je prostředek, ne cíl.
Bujo7
Skvělé
Obvykle si články na blogu iDnesu ani nečtu, ale tento mi skutečně vyrazil dech. Je to tak! Plně s vámi souhlasím! Současný systém funguje jako přežitek, který byl sice vystavěn na nějakých pozitivních myšlenkách, ale tyto myšlenky vznikly už ve středověku a s úplně jiným cílem.
Zatímco dříve byly gymnázia a vysoké školy pouze výsadou učenců a nejvyšší inteligence (politiků, kněžích, lékařů...) a ostatní bylo vyučováno za pochodu praxí, dnes je vysoká škola téměř povinost a stejně je dost pravděpodobné, že vás nikde nevezmou.
Je třeba změnit vzdělávací systém a to tak, aby ti, co chtějí studovat chemii, nemuseli být mučeni na gymnáziích češtinou či základy společenských věd.
Váš článek je skutečně skvěle napsaný a jen tak dál.
Lukáš Navara, člen Koruny české- monarchistické strany Čech, Moravy a Slezska.
Béda47
Re: Skvělé
a přitom nejde opravdu o nic jiného, než si přiznat skutečnou pravdu a pravdivě o tom mluvit. Žádné supervědecké analýzy nejsou potřeba.
- Počet článků 1023
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 885x
Seznam rubrik
Oblíbené články
- pohledy na svět
- Italské postřehy
- Jsou to UFO?
- alkohol i jiné mlsky
- Ufoni a Ti další
- USA českýma očima
- italie
- cestopisy atd lenka