Diskuse
Propojení Evropy vodní cestou
Děkujeme za pochopení.
M35i46r80o97s51l70a20v 22H24n25i41l65i71č76k43a
No jo. Problém o nic jednodušší než prokletá (mnou) dostavba Temelínu. Kdyby se kanál stavěl po plánované trase, pozbyli bychom, i s dvěma dcerami, z 90% velké nové zahrady u připravovaných RD. Tak jsem si s tím dal trochu (rozumněj moc) času, abych tušil, jak se to asi bude vyvíjet. Těch materiálů na internetu je docela dost.
Rozhodování se mi zdá není zdaleka na nás. Když jsem se trochu seznámil s pokročilostí projektu a reálií u všech tří sousedů, a s vývojem názorů EU v oblasti koncepcí celoevropské vodní dopravy, tak jsem si oddechl.
Politici prostě musí projevovat nebo aspoň předstírat aktivitu, snahu, mít nápady, vize. Také uspokojovat, minimálně naoko, dotírající lobbisty a kamarády z byznysu. A jak víme, dost nesmyslů se pod tímto tlakem dokonce zrealizuje. Za přísunu dotací, s rozkrádáním. Kdepak rentabilita! Kecy. Rozhoduje získat zakázky a malá domů a do pokladen stran. Jen zlomek investic se snad děje normálně.
Takže, doma pokračujeme ve výsadbě stromů. Ovocných, moderních i starých odrůd, je dost, ještě dub červený, jinan, několik oskoruší, bříze, borovice, medonosné živé ploty, ......)
J90i93ř60í 64G31e69b17e60r95t
Ke kanalu Main-Donau zbývá dodat,že ho stavěl a prosadil v době hospodářského zázraku min.předseda Strauss, jako hladovou zed pro podniky tak jako Blanku,Bém a Chalupa v Česku. I podobnost s Zemanem je čístě nenáhodná.
J85i87ř41í 22G30e38b26e71r16t
Vážený pane,
chcete přece odborníky.Který odborník ten nesmysl doporučí? Pokud umí německy snad se nejdříve zeptá se jak kanál Main -Dunaj funguje.Nefunguje. Asi takhle: kdo je doma prorokem múže být ve světě za ...německy se takovým odborníkům říká Fachidiot..
M92i89l93a16n 49T37r43i77b25u88č57e24k
Vezmeme fakta. Minimální odhad nákladů zroku 2005 je 250 000 000 000 Kč. V současné době bude o kolik větší? O půlku, jednou tolik? Nedostatek vody na Moravě. Což znamená přečerpávání vody z Dunaje. Velké převýšení. Podstatně pomalejší doprava než autem, nebo vlakem. Což znamená vyšší náklady, protože přepravní materiál, kontejnery, bude delé nevyužitelný.
V65i58k26t58o29r 65Š32e57d34i66v27ý
Řeči o výhodnosti vypadají pěkně.
A teď čísla. Nejsou? Hmmm.
J84a83r21o62m38í97r 91K84r98á68l
Ono se to ani dobře spočítat nedá. Kdesi jsem četl odhad okolo 25 euro na tunu a km. Což mi připadá šílené.
P78a86v49e84l 53K33u31r53a53l
Základní otázka je především: Vydělá tenhle projekt alespoň o korunu více než budou splátky dluhu v době kdy bude dokončen?
Protože pokud vydělá jenom o korunu méně než kolik budou náklady na jeho dokončení tak se nemá stavět.
Podíváme li se na naší silniční síť tak na spoustě míst nejenže kolem silnic nevznikl žádný danitelný průmysl a nebo obchodní sítě... ale ani po nich nejezdí dost osobní přepravy aby silniční daň stačila byť jenom na údržbu...
Přesto se ty silnice místo aby vydělávali dál na vysoké náklady opravují čímˇž jenom zvyšují vlastní ztrátu... kdy se k splácení jistiny, úroků ještě přidávají čáskty na údržbu.
Podívám li se do Evropy posledních 20 let tak prakticky všechny investice do infrastruktury jsou v dlouhodobém měřítku ztrátové... je to dáno tím že už před 20 lety stálo celkově víc infrastruktury než jí k čemukoli Evropa potřebuje.
R28a13d81i30m 39P25o62l10á72š93e24k
Investice jsou ztrátové, protože se všechny až na malý podíl financují přes stát. Z daní z pohonných hmot i kdovíjakých dalších daní, protože jen z pohonných hmot to nestačí. Ovšem stát to podporuje, protože čím víc financí půjde přes stát, tím víc mají politici možnosti nějaké finance odklonit pro sebe.
M80i35r72o18s31l38a73v 14M79a33c13e58k
Dopravní cesty po vodě jsou pomalé, Tankery tam asi jezdit nebudou. hodí se snad pro dopravu stavebnin a sypkých substrátů. Kolik takových věci potřebujete dopravit z Černého moře do Atlantského oceánu ? Moc jich asi nebude, ledaže byste to natáhli přes pRahu.
J54a15r79o39m19í44r 21K97r35á79l
Tankery leda přes oceán. Po souši je několikanásobně levnější doprava potrubím. Už vidím, jak ve fabrice naloží kontejnery na kamion, vezou 20 km k přístavu, pak 200 km po vodě a dalších 20 km kamionem k odběrateli.
Z23d98e81n12ě89k 33M22a44t90u21š14k54a
základní otázka - ten kanál potřebujeme, nebo jej chceme???
J77a52r23o41m62í25r 58K26r73á30l
Myslím, že ho chtějí jen někteří. Ostatním to připadá v dnešní době zcela zbytečné.
R24a54d37o24s58l84a52v 64K60l94a87u10d22a
Doprava vždycky musí reagovat na poptávku....Opačně to prostě nejde. Respektive jde to, ale maximálně u nějakého levného projektu, třeba zřízení nové autobusové linky. Tam pokud se po čase zjistí že ze strany cestujících není zájem, není problém linku zase zrušit, ztráty jsou velmi nízké. ČR potřebuje především dobudovat silniční infrastrukturu, investovat do její opravy a pochopitelně dostavět železniční koridory, případně na některých úsecích zvýšit kapacitu.
R73a35d29i47m 50P91o44l41á90š53e98k
Jenže až bude poptávka, bude pozdě vytyčovat trasy a začínat kopat. 15 let, než se to postaví, tak dlouho nikdo čekat nebude.
M37i37r25o77s81l94a48v 18O16s91t83ř37a73n74s74k37ý
Utopie. Založte si akciovku, vložte do toho potřebné prostředky, postavte si to, a pak cekejte na dividendy. Netahejte peníze z kapes všech. Dotace jsou zlo.
- Počet článků 11
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 757x