Diskuse
Propojení Evropy vodní cestou
Děkujeme za pochopení.
M53i43r45o63s39l89a83v 37H84n45i53l89i38č47k31a
No jo. Problém o nic jednodušší než prokletá (mnou) dostavba Temelínu. Kdyby se kanál stavěl po plánované trase, pozbyli bychom, i s dvěma dcerami, z 90% velké nové zahrady u připravovaných RD. Tak jsem si s tím dal trochu (rozumněj moc) času, abych tušil, jak se to asi bude vyvíjet. Těch materiálů na internetu je docela dost.
Rozhodování se mi zdá není zdaleka na nás. Když jsem se trochu seznámil s pokročilostí projektu a reálií u všech tří sousedů, a s vývojem názorů EU v oblasti koncepcí celoevropské vodní dopravy, tak jsem si oddechl.
Politici prostě musí projevovat nebo aspoň předstírat aktivitu, snahu, mít nápady, vize. Také uspokojovat, minimálně naoko, dotírající lobbisty a kamarády z byznysu. A jak víme, dost nesmyslů se pod tímto tlakem dokonce zrealizuje. Za přísunu dotací, s rozkrádáním. Kdepak rentabilita! Kecy. Rozhoduje získat zakázky a malá domů a do pokladen stran. Jen zlomek investic se snad děje normálně.
Takže, doma pokračujeme ve výsadbě stromů. Ovocných, moderních i starých odrůd, je dost, ještě dub červený, jinan, několik oskoruší, bříze, borovice, medonosné živé ploty, ......)
J47i82ř58í 96G10e54b90e75r67t
Ke kanalu Main-Donau zbývá dodat,že ho stavěl a prosadil v době hospodářského zázraku min.předseda Strauss, jako hladovou zed pro podniky tak jako Blanku,Bém a Chalupa v Česku. I podobnost s Zemanem je čístě nenáhodná.
J67i58ř43í 38G63e50b80e97r77t
Vážený pane,
chcete přece odborníky.Který odborník ten nesmysl doporučí? Pokud umí německy snad se nejdříve zeptá se jak kanál Main -Dunaj funguje.Nefunguje. Asi takhle: kdo je doma prorokem múže být ve světě za ...německy se takovým odborníkům říká Fachidiot..
M41i22l70a44n 16T42r45i49b28u37č67e90k
Vezmeme fakta. Minimální odhad nákladů zroku 2005 je 250 000 000 000 Kč. V současné době bude o kolik větší? O půlku, jednou tolik? Nedostatek vody na Moravě. Což znamená přečerpávání vody z Dunaje. Velké převýšení. Podstatně pomalejší doprava než autem, nebo vlakem. Což znamená vyšší náklady, protože přepravní materiál, kontejnery, bude delé nevyužitelný.
V77i65k61t29o66r 61Š67e76d44i22v77ý
Řeči o výhodnosti vypadají pěkně.
A teď čísla. Nejsou? Hmmm.
J40a26r85o20m60í74r 95K50r49á14l
Ono se to ani dobře spočítat nedá. Kdesi jsem četl odhad okolo 25 euro na tunu a km. Což mi připadá šílené.
P43a32v78e96l 83K95u15r89a92l
Základní otázka je především: Vydělá tenhle projekt alespoň o korunu více než budou splátky dluhu v době kdy bude dokončen?
Protože pokud vydělá jenom o korunu méně než kolik budou náklady na jeho dokončení tak se nemá stavět.
Podíváme li se na naší silniční síť tak na spoustě míst nejenže kolem silnic nevznikl žádný danitelný průmysl a nebo obchodní sítě... ale ani po nich nejezdí dost osobní přepravy aby silniční daň stačila byť jenom na údržbu...
Přesto se ty silnice místo aby vydělávali dál na vysoké náklady opravují čímˇž jenom zvyšují vlastní ztrátu... kdy se k splácení jistiny, úroků ještě přidávají čáskty na údržbu.
Podívám li se do Evropy posledních 20 let tak prakticky všechny investice do infrastruktury jsou v dlouhodobém měřítku ztrátové... je to dáno tím že už před 20 lety stálo celkově víc infrastruktury než jí k čemukoli Evropa potřebuje.
R23a30d43i28m 44P51o13l89á55š35e87k
Investice jsou ztrátové, protože se všechny až na malý podíl financují přes stát. Z daní z pohonných hmot i kdovíjakých dalších daní, protože jen z pohonných hmot to nestačí. Ovšem stát to podporuje, protože čím víc financí půjde přes stát, tím víc mají politici možnosti nějaké finance odklonit pro sebe.
M53i40r27o51s73l48a77v 89M56a76c33e54k
Dopravní cesty po vodě jsou pomalé, Tankery tam asi jezdit nebudou. hodí se snad pro dopravu stavebnin a sypkých substrátů. Kolik takových věci potřebujete dopravit z Černého moře do Atlantského oceánu ? Moc jich asi nebude, ledaže byste to natáhli přes pRahu.
J25a92r32o35m36í91r 39K51r76á17l
Tankery leda přes oceán. Po souši je několikanásobně levnější doprava potrubím. Už vidím, jak ve fabrice naloží kontejnery na kamion, vezou 20 km k přístavu, pak 200 km po vodě a dalších 20 km kamionem k odběrateli.
Z36d28e69n96ě49k 86M16a94t86u96š89k52a
základní otázka - ten kanál potřebujeme, nebo jej chceme???
J53a78r62o26m53í13r 29K49r21á88l
Myslím, že ho chtějí jen někteří. Ostatním to připadá v dnešní době zcela zbytečné.
R74a78d13o50s29l77a62v 62K94l46a75u32d90a
Doprava vždycky musí reagovat na poptávku....Opačně to prostě nejde. Respektive jde to, ale maximálně u nějakého levného projektu, třeba zřízení nové autobusové linky. Tam pokud se po čase zjistí že ze strany cestujících není zájem, není problém linku zase zrušit, ztráty jsou velmi nízké. ČR potřebuje především dobudovat silniční infrastrukturu, investovat do její opravy a pochopitelně dostavět železniční koridory, případně na některých úsecích zvýšit kapacitu.
R32a13d51i37m 12P49o81l46á57š73e72k
Jenže až bude poptávka, bude pozdě vytyčovat trasy a začínat kopat. 15 let, než se to postaví, tak dlouho nikdo čekat nebude.
M48i52r72o19s48l35a32v 37O94s46t52ř90a93n97s66k38ý
Utopie. Založte si akciovku, vložte do toho potřebné prostředky, postavte si to, a pak cekejte na dividendy. Netahejte peníze z kapes všech. Dotace jsou zlo.
- Počet článků 11
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 755x