Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MH

No jo. Problém o nic jednodušší než prokletá (mnou) dostavba Temelínu. Kdyby se kanál stavěl po plánované trase, pozbyli bychom, i s dvěma dcerami, z 90% velké nové zahrady u připravovaných RD. Tak jsem si s tím dal trochu (rozumněj moc) času, abych tušil, jak se to asi bude vyvíjet.  Těch materiálů na internetu je docela dost.

Rozhodování se mi zdá není zdaleka na nás. Když jsem se trochu seznámil s pokročilostí projektu a reálií u všech tří sousedů, a s vývojem názorů EU v oblasti koncepcí celoevropské vodní dopravy, tak jsem si oddechl.

Politici prostě musí projevovat nebo aspoň předstírat aktivitu, snahu, mít nápady, vize.  Také uspokojovat, minimálně naoko, dotírající lobbisty a kamarády z byznysu. A jak víme, dost nesmyslů se pod tímto tlakem dokonce zrealizuje. Za přísunu dotací, s rozkrádáním. Kdepak rentabilita! Kecy. Rozhoduje získat zakázky a malá domů a do pokladen stran. Jen zlomek investic se snad děje normálně.

Takže, doma pokračujeme ve výsadbě stromů. Ovocných, moderních i starých odrůd, je dost, ještě dub červený, jinan, několik oskoruší, bříze, borovice, medonosné živé ploty, ......)

0 0
možnosti
Foto

Ke kanalu Main-Donau zbývá dodat,že ho stavěl a prosadil v době hospodářského zázraku min.předseda Strauss, jako hladovou zed pro podniky tak jako Blanku,Bém a  Chalupa v Česku. I podobnost s Zemanem je čístě nenáhodná.

0 0
možnosti
Foto

Vážený pane,

chcete přece odborníky.Který odborník ten nesmysl doporučí? Pokud umí německy snad se nejdříve  zeptá se jak kanál Main -Dunaj funguje.Nefunguje. Asi takhle: kdo je doma prorokem múže být ve světě za ...německy se takovým odborníkům říká Fachidiot..

0 0
možnosti
MT

Vezmeme fakta. Minimální odhad nákladů zroku 2005 je 250 000 000 000 Kč. V současné době bude o kolik větší? O půlku, jednou tolik? Nedostatek vody na Moravě. Což znamená přečerpávání vody z Dunaje. Velké převýšení. Podstatně pomalejší doprava než autem, nebo vlakem. Což znamená vyšší náklady, protože přepravní materiál, kontejnery, bude delé nevyužitelný.

0 0
možnosti

Řeči o výhodnosti vypadají pěkně.

A teď čísla. Nejsou? Hmmm.

0 0
možnosti
JK

Ono se to ani dobře spočítat nedá.  Kdesi jsem četl odhad okolo 25 euro na tunu a km.  Což mi připadá šílené.

0 0
možnosti
PK

P78a86v49e84l 53K33u31r53a53l

10. 11. 2013 10:00

Základní otázka je především: Vydělá tenhle projekt alespoň o korunu více než budou splátky dluhu v době kdy bude dokončen?

Protože pokud vydělá jenom o korunu méně než kolik budou náklady na jeho dokončení tak se nemá stavět.

Podíváme li se na naší silniční síť tak na spoustě míst nejenže kolem silnic nevznikl žádný danitelný průmysl a nebo obchodní sítě... ale ani po nich nejezdí dost osobní přepravy aby silniční daň stačila byť jenom na údržbu...

Přesto se ty silnice místo aby vydělávali dál na vysoké náklady opravují čímˇž jenom zvyšují vlastní ztrátu... kdy se k splácení jistiny, úroků ještě přidávají čáskty na údržbu.

Podívám li se do Evropy posledních 20 let tak prakticky všechny investice do infrastruktury jsou v dlouhodobém měřítku ztrátové... je to dáno tím že už před 20 lety stálo celkově víc infrastruktury než jí k čemukoli Evropa potřebuje.

0 0
možnosti
RP

Investice jsou ztrátové, protože se všechny až na malý podíl financují přes stát. Z daní z pohonných hmot i kdovíjakých dalších daní, protože jen z pohonných hmot to nestačí. Ovšem stát to podporuje, protože čím víc financí půjde přes stát, tím víc mají politici možnosti nějaké finance odklonit pro sebe.

0 0
možnosti
Foto

Dopravní cesty po vodě jsou pomalé, Tankery tam asi jezdit nebudou. hodí se snad pro dopravu stavebnin a sypkých substrátů. Kolik takových věci potřebujete dopravit z Černého moře do Atlantského oceánu ? Moc jich asi nebude, ledaže byste to natáhli přes pRahu.

0 0
možnosti
JK

Tankery leda přes oceán.  Po souši je několikanásobně levnější doprava potrubím.  Už vidím, jak ve fabrice naloží kontejnery na kamion, vezou 20 km k přístavu, pak 200 km po vodě a dalších 20 km kamionem k odběrateli.  ;-)

0 0
možnosti
Foto

základní otázka - ten kanál potřebujeme, nebo jej chceme???

2 0
možnosti
JK

Myslím, že ho chtějí jen někteří.  Ostatním to připadá v dnešní době zcela zbytečné.

1 0
možnosti
RK

Doprava vždycky musí reagovat na poptávku....Opačně to prostě nejde. Respektive jde to, ale maximálně u nějakého levného projektu, třeba zřízení nové autobusové linky.  Tam pokud se po čase zjistí že ze strany cestujících není zájem, není problém linku zase zrušit, ztráty jsou velmi nízké. ČR potřebuje především dobudovat silniční infrastrukturu, investovat do její opravy a pochopitelně dostavět železniční koridory, případně na některých úsecích zvýšit kapacitu.

2 0
možnosti
RP

Jenže až bude poptávka, bude pozdě vytyčovat trasy a začínat kopat. 15 let, než se to postaví, tak dlouho nikdo čekat nebude.

0 0
možnosti
Foto

Utopie. Založte si akciovku, vložte do toho potřebné prostředky, postavte si to, a pak cekejte na dividendy. Netahejte peníze z kapes všech. Dotace jsou zlo.

1 0
možnosti
  • Počet článků 11
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 757x
Stavební projektant a technický dozor

Seznam rubrik