Diskuse
Propojení Evropy vodní cestou
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M92i14r97o30s22l63a26v 16H20n59i11l74i20č90k53a
No jo. Problém o nic jednodušší než prokletá (mnou) dostavba Temelínu. Kdyby se kanál stavěl po plánované trase, pozbyli bychom, i s dvěma dcerami, z 90% velké nové zahrady u připravovaných RD. Tak jsem si s tím dal trochu (rozumněj moc) času, abych tušil, jak se to asi bude vyvíjet. Těch materiálů na internetu je docela dost.
Rozhodování se mi zdá není zdaleka na nás. Když jsem se trochu seznámil s pokročilostí projektu a reálií u všech tří sousedů, a s vývojem názorů EU v oblasti koncepcí celoevropské vodní dopravy, tak jsem si oddechl.
Politici prostě musí projevovat nebo aspoň předstírat aktivitu, snahu, mít nápady, vize. Také uspokojovat, minimálně naoko, dotírající lobbisty a kamarády z byznysu. A jak víme, dost nesmyslů se pod tímto tlakem dokonce zrealizuje. Za přísunu dotací, s rozkrádáním. Kdepak rentabilita! Kecy. Rozhoduje získat zakázky a malá domů a do pokladen stran. Jen zlomek investic se snad děje normálně.
Takže, doma pokračujeme ve výsadbě stromů. Ovocných, moderních i starých odrůd, je dost, ještě dub červený, jinan, několik oskoruší, bříze, borovice, medonosné živé ploty, ......)

J52i39ř94í 10G96e17b72e66r27t
Ke kanalu Main-Donau zbývá dodat,že ho stavěl a prosadil v době hospodářského zázraku min.předseda Strauss, jako hladovou zed pro podniky tak jako Blanku,Bém a Chalupa v Česku. I podobnost s Zemanem je čístě nenáhodná.

J84i49ř14í 35G83e35b30e25r55t
Vážený pane,
chcete přece odborníky.Který odborník ten nesmysl doporučí? Pokud umí německy snad se nejdříve zeptá se jak kanál Main -Dunaj funguje.Nefunguje. Asi takhle: kdo je doma prorokem múže být ve světě za ...německy se takovým odborníkům říká Fachidiot..
M28i26l97a97n 74T33r74i80b43u38č71e64k
Vezmeme fakta. Minimální odhad nákladů zroku 2005 je 250 000 000 000 Kč. V současné době bude o kolik větší? O půlku, jednou tolik? Nedostatek vody na Moravě. Což znamená přečerpávání vody z Dunaje. Velké převýšení. Podstatně pomalejší doprava než autem, nebo vlakem. Což znamená vyšší náklady, protože přepravní materiál, kontejnery, bude delé nevyužitelný.
V39i92k39t49o88r 16Š66e66d42i13v30ý
Řeči o výhodnosti vypadají pěkně.
A teď čísla. Nejsou? Hmmm.
J47a80r45o72m59í89r 32K83r38á84l
Ono se to ani dobře spočítat nedá. Kdesi jsem četl odhad okolo 25 euro na tunu a km. Což mi připadá šílené.
P28a90v73e54l 54K64u70r35a26l
Základní otázka je především: Vydělá tenhle projekt alespoň o korunu více než budou splátky dluhu v době kdy bude dokončen?
Protože pokud vydělá jenom o korunu méně než kolik budou náklady na jeho dokončení tak se nemá stavět.
Podíváme li se na naší silniční síť tak na spoustě míst nejenže kolem silnic nevznikl žádný danitelný průmysl a nebo obchodní sítě... ale ani po nich nejezdí dost osobní přepravy aby silniční daň stačila byť jenom na údržbu...
Přesto se ty silnice místo aby vydělávali dál na vysoké náklady opravují čímˇž jenom zvyšují vlastní ztrátu... kdy se k splácení jistiny, úroků ještě přidávají čáskty na údržbu.
Podívám li se do Evropy posledních 20 let tak prakticky všechny investice do infrastruktury jsou v dlouhodobém měřítku ztrátové... je to dáno tím že už před 20 lety stálo celkově víc infrastruktury než jí k čemukoli Evropa potřebuje.
R73a43d93i61m 55P55o73l85á94š29e63k
Investice jsou ztrátové, protože se všechny až na malý podíl financují přes stát. Z daní z pohonných hmot i kdovíjakých dalších daní, protože jen z pohonných hmot to nestačí. Ovšem stát to podporuje, protože čím víc financí půjde přes stát, tím víc mají politici možnosti nějaké finance odklonit pro sebe.

M58i23r24o94s59l26a38v 60M24a89c20e54k
Dopravní cesty po vodě jsou pomalé, Tankery tam asi jezdit nebudou. hodí se snad pro dopravu stavebnin a sypkých substrátů. Kolik takových věci potřebujete dopravit z Černého moře do Atlantského oceánu ? Moc jich asi nebude, ledaže byste to natáhli přes pRahu.
J21a12r64o93m43í51r 94K41r25á39l
Tankery leda přes oceán. Po souši je několikanásobně levnější doprava potrubím. Už vidím, jak ve fabrice naloží kontejnery na kamion, vezou 20 km k přístavu, pak 200 km po vodě a dalších 20 km kamionem k odběrateli.

Z86d52e28n88ě26k 85M13a36t64u74š36k14a
základní otázka - ten kanál potřebujeme, nebo jej chceme???
J75a78r94o38m35í19r 20K36r62á88l
Myslím, že ho chtějí jen někteří. Ostatním to připadá v dnešní době zcela zbytečné.
R61a81d44o52s19l91a60v 77K68l27a97u84d18a
Doprava vždycky musí reagovat na poptávku....Opačně to prostě nejde. Respektive jde to, ale maximálně u nějakého levného projektu, třeba zřízení nové autobusové linky. Tam pokud se po čase zjistí že ze strany cestujících není zájem, není problém linku zase zrušit, ztráty jsou velmi nízké. ČR potřebuje především dobudovat silniční infrastrukturu, investovat do její opravy a pochopitelně dostavět železniční koridory, případně na některých úsecích zvýšit kapacitu.
R16a96d48i43m 38P85o83l89á67š52e16k
Jenže až bude poptávka, bude pozdě vytyčovat trasy a začínat kopat. 15 let, než se to postaví, tak dlouho nikdo čekat nebude.

M35i85r98o15s25l84a30v 88O75s97t90ř46a54n72s75k21ý
Utopie. Založte si akciovku, vložte do toho potřebné prostředky, postavte si to, a pak cekejte na dividendy. Netahejte peníze z kapes všech. Dotace jsou zlo.
- Počet článků 11
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 758x