Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
GF

Georgis Fasulis

19. 4. 2008 13:51
Souhlas s autorem

Souhlasím s autorem, je velmi alarmující, že se věci začnou hýbat až po tragédii.

19.5. 1976 Liberec - tramvaj na jednokolejce čelně naráží do druhé. To mi napsal kamarád z Liberce - v té tramvaji seděl. Těžká zranění vč. amputace nohou. Podobných nehod prý bylo v Liberci několik. Proto má Liberec taková zabezpečení, jaká má. 

Proč nebyly povinně takto zabezpečeny všechny ostatní tratě?

Nejvíc mě fascinoval v TV drážní inspektor: Klasické ...na té trati si nikdo nestěžoval, nepřišla jediná stížnost ani od řidičů ani od cestujících. Když nemáte žádný podnět, není důvod měnit systém. - Neuvěřitelné. A to platíme z našich daní. Redaktorka: "Takže vy nezabezpečíte líp ostatní podobné trati?" Inspektor: "Dokud nedojde k mimořádné události, není k tomu důvod."

Jinými slovy nám pan inspektor sděloval: "Vážení cestující, až se na našich drahách stanete obětí dopravních selhání, buďte ubezpečeni, že uděláme vše proto, aby se Vám nebo spíše Vašim pozůstalým něco podobného příště již nestalo."

0 0
možnosti
RB

R.B.

21. 4. 2008 16:30
Re: Souhlas s autorem

Přestně jste to vystihl. Takovéto jednokolejné tramvajové tratě svým charakterem mají jen málo společného od těch "pouličních" dvojkolejných, jaké známe třeba v Praze. A proto by ta otázka bezpečnosti neměla záviset jen na tom, jestli se řidič nepřehlédne v jízdním řádu. Svým charakterem jsou podobné tratím železničním a proto by nebylo od věci, aby na nich byla přikázána nějaká přísnější organizační nebo technická opatření.

  Naštěstí, jak se v tisku uvádí, žádná další jednokolejná tramvajová trať, kromě té ostravské a liberecko-jablonecké již v čechách není.

0 0
možnosti
RP

radim36

18. 4. 2008 15:35
křoví kolem koleje.

Já to tam neznám, ale vsadil bych se, že dokud se tolik nešetřilo, tak jednou za 2 - 3 roky  ostravský  Dopravní podnik objednal chlapy s pilami a sekerami a ti vysekali křoví a stromy podél tratě, takže se tramvaje zdaleka viděly.  Proti sobě potom možná vjely vždy tak jednou za nějaké roky, když řidič nedal pozor,  ale nikdy se nic nestalo, protože se viděly a stihly zastavit, takže o tom nikdo ani nějak zvlášť nemluvil.  Jenže posledních cca 10 let dopravní podnik začal šetřit a tak nikoho na vyřezání křovin neobjednal.;-D

0 0
možnosti
AH

alex hart

18. 4. 2008 14:26
Přiměřenost opatření.

Je vidět, že autor tohoto blogu ví naprostý kulový o zabezpečení železnice.

Tam totiž dodnes je mnoho tratí, kde záleží jen na výpravčích dvou sousedních stanic, zda nepošlou vlaky proti sobě. Čili bezpečnost provozu záleží plně na onom podělaným lidským faktoru.

A tak to bylo na železnici odedávna. Teprve od šedesátých let se u nás začal zavádět na hlavních tratích autoblok, tj. systém automaticky sledující obsazení koleje vlakem a řízení dopravy. Autoblok však dodnes nebyl zaveden zdaleka na všech našich tratích. Navíc se po roce 1989 dokonce na některých tratích zrušil (třeba posázavský pacifik).

Pokud jde o pouliční dráhu (tedy tramvaj či šalinu), tak celý její provoz je v zodpovědnosti řidičů tramvaje. V Ostravě tedy vůbec podle mne není potřeba zavádět drahý zabezpečovací systém, ale úplně postačí, aby tramvajáci v úseku kde nevidí dostatečně daleko před sebe, nejezdili jako hovada rychlostí 60 km/h. Tam musí jet asi tak 20 či 30 Km/h. A takové opatření úplně stačí.

0 0
možnosti
  • Počet článků 39
  • Celková karma 29,54
  • Průměrná čtenost 2274x
Jsem jedna desetimilióntina tohoto státu, stejně jako vy a ostatní občané tohoto státu.

Seznam rubrik