Nike logo na kongresu ODS III

Jsem přesvědčen, že kdyby měl Obama nad sebou při prezidentské kampani toto logo s nápisem YES, WE CAN, nebyl by v tuto chvíli prezidentem USA. K takovému úletu by, na západ od nás, nikdy nemohlo dojít. A když by došlo, byl by to mazec. Ale žijeme v České republice a u nás se může opravdu všechno. Verlybáři nás mohou chytat na háček a nikomu to nepřijde divné.

Ano, my mužeme...

20 let po Listopadu 89 jsme se dopracovali k tomu, že pokud někdo nahlas řekne svůj názor, vyrojí se spousta kritiků, snažící se onoho pošetilce, který na něco poukáže, rychle uzemnit. Já jsem dalek toho brát si věci osobně, protože jsem přesvědčen, že to vypovídá spíše o těch lidech. A mohu jim poradit, aby si vystřihli fajfky otištěné ve čtvrteční MF Dnes nebo z vytištěného srovnání v mém předchozím blogu a dali je na sebe. Výsledky mi mohou napsat do komentáře pod blogem. To platí i pro mluvčího ODS, aby si teda porovnal ty proporce.  Třeba ho ta podoba překvapí.

Stejně bych reagoval, kdyby si ČSSD udělala oranžový znak Adidasu, natočila ho o pár stupňů a použila ho jako logo svého sjezdu, ovšem u konzervativní strany mě to opravdu překvapilo.

Nebát se a nekrást. Jak říkal prezident Masaryk. O to tady běží. Jde o princip. Falešní doktoři, turbostudenti, okopírované studentské práce, dozorčí rady, které dávají pozor jenom nato jestli dostaly zaplaceno, zneužívání poslaneckých náhrad, korupce, arogance, ignorance, zlaté padáky,.... A můžu pokračovat do nekonečna.

Zatržítka, podtržítka, odfajfkování. To je přeci úplně něco jiného, než použití loga na kongresu.

Když si někdo kupuje originál, kupuje ho kvůli kvalitě a renomé té které značky. Pokud zákazníkovi někdo prodá falzifikát nebo napodobeninu, s tím, že mu tvrdí, že se jedná o originál, jedná se o podvod. Vydávat logo kongresu za originální dílo je stejný případ. Těch ohlasů typu Nike sponzoruje ODS bylo tolik, že mě to utvrzuje v tom, že moje reakce byla plně adekvátní. Sponzoring je od toho, aby se fanoušci týmu identifikovali se zmíněnou značkou a kupovali její výrobky.

Logo na kongresu strany, zmítané tolika skandály, je reklama opravdu negativní a komentáře typu Sponzory ODS podporovat nebudu, jsou na denním pořádku. Každá negativní reklama poškozuje značku. Nebránit se tomu, je pro mě nemyslitelné. Minimalizovat poškození dobrého jména značky je jedním z cílů, kterého se snažím dosáhnout.

Dalším cílem je to, aby si příště kdokoliv další rozmyslel zneužívání ochranných známek. Oni totiž mohli klidně požít např. napnutou plachtu ve větru, ale to, že mají vítr v zádech by jim asi nikdo nevěřil...

Použití loga Nike považuji za neschopnost a nedostatek tvůrčí invence reklamní agentury. Myslím si, že přes americkou agenturu ve službách ČSSD by to neprošlo. Ale i já věřím, že nebylo cílem poškodit značku Nike.

Malý dovětek. Ve druhém kole senátních voleb konaných v minulém roce jsem veřejně podporoval kandidáta ODS proti kandidátovi ČSSD, takže mě podezírat z náklonosti k ČSSD, je úplně nesmyslné.

Vím, že jsou důležitější věci k řešení a tato kauza vypadá malicherně. Ale příště si někdo určitě rozmyslí, než použije všeobecně známé logo pro svoje účely. Zrovnatak jako si po skandálu na plzeňských právech rozmyslí kopírovat něčí texty a vydávat je za svou práci.  

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Martin BartošMartin | pátek 27.11.2009 9:02 | karma článku: 12,80 | přečteno: 1473x
  • Další články autora

Martin BartošMartin

Soudce idiot

22.10.2010 v 14:46 | Karma: 36,02

Martin BartošMartin

Hazard s hazardem

17.8.2010 v 9:19 | Karma: 11,46

Martin BartošMartin

Volební zázrak!?

2.6.2010 v 9:21 | Karma: 11,71