Diskuse
Elektromobilita je zelený podvod
Děkujeme za pochopení.
T70o56m18á69š 87R75ů91ž57i81č52k13a
Měla byste psát pouze o věcech, kterým rozumíte.
M42i71c80h28a71l 41Š70t94a32j68n85r82t
Paní autorko, dost by mě zajímal zdroj, že kterého jste čerpala, Ty argumenty jsou trochu zmatené. Protože plně syntetické palivo ideálně vyrobené ze vzduchu a vody má své výhody, jako skladovatelnist, vysokou energetickou hustotu a to že se využije naplno produkce z obnovitelných zdrojů. Ale také nevýhody hlavně hodně nízkou účinnost celého cyklu - takže jsou potřeba ještě větší elektrárny než pri řešení postaveném na bateriich. A v neposledni řadě jsou potřeba továrny na výrobu toho paliva.
M48i59c97h12a48l 10K27a40n47d82a
Elektromobily mají výfuk v nejbližší tepelné elektrárně. Budou ho tam mít až do té doby, než objevíme stabilní bezemisní zdroj požadovaného výkonu včetně jeho distribuce. Obávám se, že ta doba bude velmi dlouhá.
P21a20v57e39l 27D62v77o70ř65á87k
Lepší, když Vám ten výfuk funí přímo pod nos.
P13a96v22e89l 35D45v73o37ř38á30k
Pokud byste se chtěla nad něčím zamyslet, tak je to problém dopravy - a osobní zejména. Postihuje to hustě osídlené oblasti, ale jinde to už dávno nějak řeší, např. přesun těžké nákladní na železnici. U nás? Zkuste zjisti stav. A co naše síť dálnic?
U elektromobilů je zatím jediný problém: najít výhodnější zdroj energie. Ale na tom se usilovně pracuje a nekecá.
S36t12a69n34i31s37l76a88v 19J81e34l72e93n
Ten přesun těýké nákladní dopravy na železnici je zajímavý problém. Mohl byste zkysit uvést nějaké příklady zemí, kde se podařilo zvýšit podíl železniční dopravy na úkor silniční?
Například v sousedním Německu vzrostl za posledních 30 let objem nákladní přepravy přibližně na dvojnásobek, ale objem převený železnicí se změnil jen málo. Kde tedy probíhá nějaké praktické řešení toho přesunu?
T27o60m56á10š 89D57v73o80ř65á20k
"Vůbec nejsem odbornice na motory ani pohony."
Ale že je elektromobileta zelený podvod, v tom máte jasno, že?
"Kdyby mělo Německo veškeré své plánované kapacity obnovitelných zdrojů v roce 2030 využít pouze k tomu, aby „elektřina v dopravě nahradila naftu a benzín“, pak by tyto zdroje pokryly jen polovinu současné spotřeby nafty."
Německo LONI, tj. v roce 2020, vyrobilo z OZE 233 TWh. V ekvivalentu dojezdu osobních aut to při uvažované spotřebě 20 kWh/100 km odpovídá 1,16 BILONU km. Při průměrném ročním nájezdu 15 000 km by to stačilo na 77 milionů aut. To je skoro jedno auto na každého obyvatele Německa včetně nemluvňat. Ve skutečnosti mají Němci jen asi 50 milionů aut. Takže už dnes Německo z OZE vyrábí víc elektřiny, než by bylo potřeba pro všechna jejich osobní auta. Přičemž elektromobily tvoří stále jen něco přes 1 % německého vozového parku. Pravda je, že nahrazení nákladní dopravy bude větší oříšek, ovšem k tomu rozhodně nedojde do roku 2030 a už teď má Německo opravdu v produkci elektřiny z OZE pro auta opravdu velký náskok.
"Místo masové výroby elektroaut, která snížení emisí nepřinese, žádají vědci podporu syntetických paliv."
Jo, jasně, syntetická paliva. To je ještě o řád lepší než vodík. Pro Vaši informaci - litr syntetického paliva vyjde asi na 10 USD (210 Kč). Samozřejmě bez spotřební daně, ale ta by se v té ceně, pravda, doslova ztratila. Takže zatímco u elektromobilů se můžeme dohadovat, jestli se vyplatí nebo ne, když za ně dáte cca 2x tolik, co za normální auto, a potom něco uspoříte na provozu, tak u syntetických paliv jsou karty rozdané jasně - pokud vezmeme jako základ současné vystoupané ceny benzínu, tak se bavíme o cca 7násobném zdražení provozních nákladů. Aneb pokud by politici začali tlačit TOTO, to by byl teprve na blogu kvikot
J56i84r18i 87V15r95a34b11e81c
Vyborne jste tu pani a mnoho odpurcu e-aut "odsadil" Ja jako vlastnik E-Kony vim ten rozdil tech smradlavych a hlucnych spalovacich motoru.
L55u16b77o34š 27U11l32r37i22c53h
Británia zakáže predaj automobilov so spaľovacím motorom od roku 2030, Japonsko 2035, v USA má senát v najbližších dňoch vyriecť termín ukončenia predaja áut so spaľovacími motormi.
Žeby tieto najvyspelejšie veľmoci vo výrobe automobilov boli až takí blbí, aby nedokázali predvídať, že je to nereálne?
J96a52n 65K22y54š17k69a
Blbí nejsou, ale že se nezeptali Barbory Vomáčkové, to je taky pravda.
R80a76d97e60k 17P53o16l83i44c55k32ý
Kolik vědců (tisíce?, desetitisíce?), včetně těch z ČR naopak vidí v elektromobilitě budoucnost automobilů (minimálně těch osobních?
Elektroauta jsou jednoznačně ekologičtější než auta na fosilní pohon a hlavně fosilní paliva prostě v nedaleké budoucnosti dojdou.
Elektromobilita je momentálně jediná realná cesta jak snížit ekologické dopady z dopravy na zemi. Žádné jiné způsoby zatím nejsou ve velkých objemech realné.
J52o95s35e80f 45S88o42u70k54u77p
A co takhle koupit si koně? Nebo osla.
H53o53r65s56t 14A28n95t42o97n 35H53a33s82l93b97a34u28e42r
Barboro, souhlasím a jsem na vaší straně!
P65a75v15e69l 57D71v70o30ř32á21k
Výborně, doporučuji asi hodinku postát na křižovatce před letenských tunelem, když je špička. R.I.P.
F45r25a12n11t34i14š65e98k 62Ř28e87h51ů14ř56e62k
Plně s Vámi souhlasím. Elektro auta jsou slepou uličkou vývoje aut. Nejsměšnější je při požáru lithiových baterií ponořit automobil na několik dnů do vody. Jak se tato kontaminovaná voda vyčistí?
P54e90t64r 58Š75i55n53d56e40l90á75ř
"Plavčík Ahmed ibn Polický" opět ví úplně všechno a pouštět se s ním do debaty, je zbytečné! A asi je mu jedno, že na každém druhém konci dlouhého kabelu napojeného do elektromobilu stojí vždy nějaká elektrárna a ještě dlouho mezi nimi budou převažovat klasické elektrárny spalující uhlí. Proto v dnešní době mají největší smysl automobily hybridní.
- Počet článků 40
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2204x