Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
TR

Měla byste psát pouze o věcech, kterým rozumíte.

0 0
možnosti

Paní autorko, dost by mě zajímal zdroj, že kterého jste čerpala, Ty argumenty jsou trochu zmatené. Protože plně syntetické palivo ideálně vyrobené ze vzduchu a vody má své výhody, jako skladovatelnist, vysokou energetickou hustotu a to že se využije naplno produkce z obnovitelných zdrojů. Ale také nevýhody hlavně hodně nízkou účinnost celého cyklu - takže jsou potřeba ještě větší elektrárny než pri řešení postaveném na bateriich. A v neposledni řadě jsou potřeba továrny na výrobu toho paliva.

0 1
možnosti
MK

Elektromobily mají výfuk v nejbližší tepelné elektrárně. Budou ho tam mít až do té doby, než objevíme stabilní bezemisní zdroj požadovaného výkonu včetně jeho distribuce. Obávám se, že ta doba bude velmi dlouhá.

5 0
možnosti
Foto

Lepší, když Vám ten výfuk funí přímo pod nos. ;-D

1 3
možnosti
Foto

Pokud byste se chtěla nad něčím zamyslet, tak je to problém dopravy - a osobní zejména. Postihuje to hustě osídlené oblasti, ale jinde to už dávno nějak řeší, např. přesun těžké nákladní na železnici. U nás? Zkuste zjisti stav. A co naše síť dálnic?

U elektromobilů je zatím jediný problém: najít výhodnější zdroj energie. Ale na tom se usilovně pracuje a nekecá. Rv

3 3
možnosti
Foto

Ten přesun těýké nákladní dopravy na železnici je zajímavý problém. Mohl byste zkysit uvést nějaké příklady zemí, kde se podařilo zvýšit podíl železniční dopravy na úkor silniční?

Například v sousedním Německu vzrostl za posledních 30 let objem nákladní přepravy přibližně na dvojnásobek, ale objem převený železnicí se změnil jen málo. Kde tedy probíhá nějaké praktické řešení toho přesunu?

2 0
možnosti
TD

"Vůbec nejsem odbornice na motory ani pohony."

Ale že je elektromobileta zelený podvod, v tom máte jasno, že?

"Kdyby mělo Německo veškeré své plánované kapacity obnovitelných zdrojů v roce 2030 využít pouze k tomu, aby „elektřina v dopravě nahradila naftu a benzín“, pak by tyto zdroje pokryly jen polovinu současné spotřeby nafty."

Německo LONI, tj. v roce 2020, vyrobilo z OZE 233 TWh. V ekvivalentu dojezdu osobních aut to při uvažované spotřebě 20 kWh/100 km odpovídá 1,16 BILONU km. Při průměrném ročním nájezdu 15 000 km by to stačilo na 77 milionů aut. To je skoro jedno auto na každého obyvatele Německa včetně nemluvňat. Ve skutečnosti mají Němci jen asi 50 milionů aut. Takže už dnes Německo z OZE vyrábí víc elektřiny, než by bylo potřeba pro všechna jejich osobní auta. Přičemž elektromobily tvoří stále jen něco přes 1 % německého vozového parku. Pravda je, že nahrazení nákladní dopravy bude větší oříšek, ovšem k tomu rozhodně nedojde do roku 2030 a už teď má Německo opravdu v produkci elektřiny z OZE pro auta opravdu velký náskok.

"Místo masové výroby elektroaut, která snížení emisí nepřinese, žádají vědci podporu syntetických paliv."

Jo, jasně, syntetická paliva. To je ještě o řád lepší než vodík. Pro Vaši informaci - litr syntetického paliva vyjde asi na 10 USD (210 Kč). Samozřejmě bez spotřební daně, ale ta by se v té ceně, pravda, doslova ztratila. Takže zatímco u elektromobilů se můžeme dohadovat, jestli se vyplatí nebo ne, když za ně dáte cca 2x tolik, co za normální auto, a potom něco uspoříte na provozu, tak u syntetických paliv jsou karty rozdané jasně - pokud vezmeme jako základ současné vystoupané ceny benzínu, tak se bavíme o cca 7násobném zdražení provozních nákladů. Aneb pokud by politici začali tlačit TOTO, to by byl teprve na blogu kvikot ;-D

6 1
možnosti
JV

J25i31r36i 10V49r32a84b61e68c

28. 6. 2021 12:30

Vyborne jste tu pani a mnoho odpurcu e-aut "odsadil"R^ Ja jako vlastnik E-Kony vim ten rozdil tech smradlavych a hlucnych spalovacich motoru.

1 2
možnosti
LU

Británia zakáže predaj automobilov so spaľovacím motorom od roku 2030, Japonsko 2035, v USA má senát v najbližších dňoch vyriecť termín ukončenia predaja áut so spaľovacími motormi.

Žeby tieto najvyspelejšie veľmoci vo výrobe automobilov boli až takí blbí, aby nedokázali predvídať, že je to nereálne?8-o

3 6
možnosti
JK

J18a84n 64K84y13š60k61a

28. 6. 2021 12:25

Blbí nejsou, ale že se nezeptali Barbory Vomáčkové, to je taky pravda.

2 3
možnosti
Foto

Kolik vědců (tisíce?, desetitisíce?), včetně těch z ČR naopak vidí v elektromobilitě budoucnost automobilů (minimálně těch osobních?

Elektroauta jsou jednoznačně ekologičtější než auta na fosilní pohon a hlavně fosilní paliva prostě v nedaleké budoucnosti dojdou.

Elektromobilita je momentálně jediná realná cesta jak snížit ekologické dopady z dopravy na zemi. Žádné jiné způsoby zatím nejsou ve velkých objemech realné.

4 8
možnosti
JS

A co takhle koupit si koně? Nebo osla.

2 1
možnosti
Foto

Barboro, souhlasím a jsem na vaší straně!R^

4 0
možnosti
Foto

Výborně, doporučuji asi hodinku postát na křižovatce před letenských tunelem, když je špička. R.I.P.

1 2
možnosti

Plně s Vámi souhlasím. Elektro auta jsou slepou uličkou vývoje aut. Nejsměšnější je při požáru lithiových baterií ponořit automobil na několik dnů do vody. Jak se tato kontaminovaná voda vyčistí?

10 3
možnosti
Foto

"Plavčík Ahmed ibn Polický" opět ví úplně všechno a pouštět se s ním do debaty, je zbytečné! A asi je mu jedno, že na každém druhém konci dlouhého kabelu napojeného do elektromobilu stojí vždy nějaká elektrárna a ještě dlouho mezi nimi budou převažovat klasické elektrárny spalující uhlí. Proto v dnešní době mají největší smysl automobily hybridní.;-O

1 3
možnosti
  • Počet článků 40
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2204x
Život je soubor náhod a rozhodnutí. Jsme tu jen na chvilku a je zbytečné se zabývat hloupostmi. Podstatné věci však chápeme až od určitého věku a na začátku života se trápíme naprostými podružnostmi. Užijme si každou vteřinu s těmi, které máme rádi.

Seznam rubrik