Diskuse
Elektromobilita je zelený podvod
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
T20o61m79á64š 61R76ů87ž32i61č38k32a
Měla byste psát pouze o věcech, kterým rozumíte.
M42i13c67h48a18l 97Š80t45a73j34n94r15t
Paní autorko, dost by mě zajímal zdroj, že kterého jste čerpala, Ty argumenty jsou trochu zmatené. Protože plně syntetické palivo ideálně vyrobené ze vzduchu a vody má své výhody, jako skladovatelnist, vysokou energetickou hustotu a to že se využije naplno produkce z obnovitelných zdrojů. Ale také nevýhody hlavně hodně nízkou účinnost celého cyklu - takže jsou potřeba ještě větší elektrárny než pri řešení postaveném na bateriich. A v neposledni řadě jsou potřeba továrny na výrobu toho paliva.
M52i63c77h91a10l 63K51a43n23d84a
Elektromobily mají výfuk v nejbližší tepelné elektrárně. Budou ho tam mít až do té doby, než objevíme stabilní bezemisní zdroj požadovaného výkonu včetně jeho distribuce. Obávám se, že ta doba bude velmi dlouhá.

P53a84v60e31l 39D52v90o76ř45á49k
Lepší, když Vám ten výfuk funí přímo pod nos.

P34a27v47e63l 66D51v66o73ř13á75k
Pokud byste se chtěla nad něčím zamyslet, tak je to problém dopravy - a osobní zejména. Postihuje to hustě osídlené oblasti, ale jinde to už dávno nějak řeší, např. přesun těžké nákladní na železnici. U nás? Zkuste zjisti stav. A co naše síť dálnic?
U elektromobilů je zatím jediný problém: najít výhodnější zdroj energie. Ale na tom se usilovně pracuje a nekecá.

S44t65a24n55i36s10l82a83v 86J68e20l94e19n
Ten přesun těýké nákladní dopravy na železnici je zajímavý problém. Mohl byste zkysit uvést nějaké příklady zemí, kde se podařilo zvýšit podíl železniční dopravy na úkor silniční?
Například v sousedním Německu vzrostl za posledních 30 let objem nákladní přepravy přibližně na dvojnásobek, ale objem převený železnicí se změnil jen málo. Kde tedy probíhá nějaké praktické řešení toho přesunu?
T55o80m35á25š 24D35v57o95ř76á39k
"Vůbec nejsem odbornice na motory ani pohony."
Ale že je elektromobileta zelený podvod, v tom máte jasno, že?
"Kdyby mělo Německo veškeré své plánované kapacity obnovitelných zdrojů v roce 2030 využít pouze k tomu, aby „elektřina v dopravě nahradila naftu a benzín“, pak by tyto zdroje pokryly jen polovinu současné spotřeby nafty."
Německo LONI, tj. v roce 2020, vyrobilo z OZE 233 TWh. V ekvivalentu dojezdu osobních aut to při uvažované spotřebě 20 kWh/100 km odpovídá 1,16 BILONU km. Při průměrném ročním nájezdu 15 000 km by to stačilo na 77 milionů aut. To je skoro jedno auto na každého obyvatele Německa včetně nemluvňat. Ve skutečnosti mají Němci jen asi 50 milionů aut. Takže už dnes Německo z OZE vyrábí víc elektřiny, než by bylo potřeba pro všechna jejich osobní auta. Přičemž elektromobily tvoří stále jen něco přes 1 % německého vozového parku. Pravda je, že nahrazení nákladní dopravy bude větší oříšek, ovšem k tomu rozhodně nedojde do roku 2030 a už teď má Německo opravdu v produkci elektřiny z OZE pro auta opravdu velký náskok.
"Místo masové výroby elektroaut, která snížení emisí nepřinese, žádají vědci podporu syntetických paliv."
Jo, jasně, syntetická paliva. To je ještě o řád lepší než vodík. Pro Vaši informaci - litr syntetického paliva vyjde asi na 10 USD (210 Kč). Samozřejmě bez spotřební daně, ale ta by se v té ceně, pravda, doslova ztratila. Takže zatímco u elektromobilů se můžeme dohadovat, jestli se vyplatí nebo ne, když za ně dáte cca 2x tolik, co za normální auto, a potom něco uspoříte na provozu, tak u syntetických paliv jsou karty rozdané jasně - pokud vezmeme jako základ současné vystoupané ceny benzínu, tak se bavíme o cca 7násobném zdražení provozních nákladů. Aneb pokud by politici začali tlačit TOTO, to by byl teprve na blogu kvikot
J46i49r87i 70V15r93a38b69e16c
Vyborne jste tu pani a mnoho odpurcu e-aut "odsadil" Ja jako vlastnik E-Kony vim ten rozdil tech smradlavych a hlucnych spalovacich motoru.
L89u76b39o38š 17U89l14r84i63c78h
Británia zakáže predaj automobilov so spaľovacím motorom od roku 2030, Japonsko 2035, v USA má senát v najbližších dňoch vyriecť termín ukončenia predaja áut so spaľovacími motormi.
Žeby tieto najvyspelejšie veľmoci vo výrobe automobilov boli až takí blbí, aby nedokázali predvídať, že je to nereálne?
J15a75n 31K47y77š68k73a
Blbí nejsou, ale že se nezeptali Barbory Vomáčkové, to je taky pravda.

R11a83d68e58k 39P71o42l64i72c17k70ý
Kolik vědců (tisíce?, desetitisíce?), včetně těch z ČR naopak vidí v elektromobilitě budoucnost automobilů (minimálně těch osobních?
Elektroauta jsou jednoznačně ekologičtější než auta na fosilní pohon a hlavně fosilní paliva prostě v nedaleké budoucnosti dojdou.
Elektromobilita je momentálně jediná realná cesta jak snížit ekologické dopady z dopravy na zemi. Žádné jiné způsoby zatím nejsou ve velkých objemech realné.
J21o81s92e39f 67S47o16u21k26u51p
A co takhle koupit si koně? Nebo osla.

H27o35r19s50t 92A26n70t63o24n 12H20a11s41l91b53a10u56e59r
Barboro, souhlasím a jsem na vaší straně!

P14a95v72e43l 81D43v72o81ř85á75k
Výborně, doporučuji asi hodinku postát na křižovatce před letenských tunelem, když je špička. R.I.P.
F18r83a40n65t52i31š82e58k 58Ř18e45h55ů70ř11e58k
Plně s Vámi souhlasím. Elektro auta jsou slepou uličkou vývoje aut. Nejsměšnější je při požáru lithiových baterií ponořit automobil na několik dnů do vody. Jak se tato kontaminovaná voda vyčistí?

P15e59t19r 49Š10i84n66d89e55l16á29ř
"Plavčík Ahmed ibn Polický" opět ví úplně všechno a pouštět se s ním do debaty, je zbytečné! A asi je mu jedno, že na každém druhém konci dlouhého kabelu napojeného do elektromobilu stojí vždy nějaká elektrárna a ještě dlouho mezi nimi budou převažovat klasické elektrárny spalující uhlí. Proto v dnešní době mají největší smysl automobily hybridní.
- Počet článků 40
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2205x