Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
M37i82l43a92n 91K98e87s44l
Homeopati jsou podvodníci,čínská medicina také,o léčitelích darmo mluvit a ukrajinští lékaři jsou nedoukové.Jeden by si skoro myslel,že někdo má zájem,aby nedostatek zdravotníků pokračoval.Musíme však pracovat s tím,co máme.Každému z nich najít místo,kde se uplatní.Zrovna tak ve školství.Inženýr,který psal tak akorát technické zprávy nebude žádný lumém v českém jazyku,ale takovou matematiku,fysiku či chemii může zvládnout lépe než vystudovaný pedagog.

R13a83d67e25k 84S32á88r35k45ö29z68i
Vtipně napsáno :-) Také jsem psal něco podobného...
D30r49a80h56o93m51í76r 66S43t36r77o19u52h52a50l
Je hrozné zjistit, že celá učitelská odbornost je 250 hodin nad daným oborem, co? Každý je nahraditelný. Každý může být vyřazen.
O25d16s74t58r92a89n86ě25n90ý 50U23ž97i67v23a13t89e32l
J42a71n38a 32P56a35j48d50o25v42á
Pani Veselá, Váš článek mě rozesmál. Pojem "pedagogické minimum" existuje už dávno, už v 80. letech učili na školách lidé, kteří "peďák" neměli, ale učili s minimem. Jak mezi učiteli z peďáku, tak mezi učiteli s minimem byli dobří i špatní. I to srovnání s lékaři pokulhává. Sice si nenechám operovat srdce od inženýra, ale ten inženýr (nebo dokonce člověk bez titulu!) může být velmi schopným léčitelem, který způsobí, samozřejmě pokud k němu nemocný přijde dostatečně včas, že ta operace srdce nebude potřeba. Mimochodem znám takového léčitele. ......... Není náhodou zakopaný pes v tom, že učitelky mateřských škol, jako jste Vy, dřív byly středoškolačky a dnes jsou stále častěji vysokoškolačky? A že cítíte potřebu se vůči středoškolačkám vymezit? Vysokoškolačky nemusí být automaticky lepší, bohužel to není jen otázka vzdělání. Víte, že dříve, v padesátých letech byly učitelky prvního stupně také jen středoškolačky? Byly mezi nimi výborné učitelky :-)
N53o17v34o73s25a71d 43M16i81r60o86s35l77a43v
...přesně tak to už tady jednou bylo a absolventi gymplu to zvládali dobře...jak je vidět...

M33a89r15i80e 53T19o52m39š45í55č76k79o23v27á
Všichni dnes vidíme, jakým způsobem se získávají diplomy na vysokých školách, z aprobací, které nejsou pro další zaměstnání použitelné
A vy chcete, aby tito rychlostudenti soukromých, někdy i státních škol zasahovali do vzdělání vašich dětí
Stačí se rozhlédnout kolem, kolik bývalých absolventů vysokých škol s pedagogickým vzděláním zastává jiná místa, protože školy si na ta volná dosazují své kandidáty, není žádná nabídka, žádné přijímací pohovory, je dostatek známých, nebo důchodců, kteří tam naskočí.
Shrnuto. Učitelů se vzděláním je dost, jen jim umožnit, aby svoji práci mohli vykonávat a na ten výmysl, jak tímto způsobem zaměstnat ta kvanta vystudovaných a neschopných uplatnit se na trhu práce, rychle zapomenout.
J68a80n 35R17á77ž
Srovnávat lékaře s učiteli v souvislosti s návrhem aby dostali možnost učit i odborníci, kteří neabsolvovali pedagogickou fakultu je nonsens. A cpát do této debaty soustružníky je naprostá pitomost.
Léčit nemůže nikdo jiný, než absolvent lékařské fakulty, neb jinde relevantní informace nedostane. Ale neznám logický důvod, aby absolvent matfyzu nemohl po absolvování pedagogického minima nemohl učit středoškolskou matematiku nebo odborník na biologii nemohl učit tento předmět na základce, neb už z povahy předmětu jsou tito neskonale lépe vzdělaní odborníci, než naprostá většina absolventů PF. A o daleko lepších předpokladech dát studentům moderní pohled na technický obor má zcela jistě strojař s praxí, než teoretik, absolvent pajdáku, ani nemluvě.
S45t16a93n94i98s66l29a67v 96B16u89r23i71a78n
Neporovnávejte vzdělání lékaře se vzděláním učitele. Myslíte, že vysokoškoláci jsou nevzdělanci ? Rozhodně mohou být dobrými učiteli jako pedagogičtí pracovníci. V případě nedostatku učitelů je to řešením.
O96d44s58t26r46a10n34ě78n57ý 29U10ž25i33v38a82t27e84l
O44n18d15ř19e69j 85G28e28b12a61u67e20r
Dovolím si s vámi nesouhlasit a uvedu příklad ze života.
Moje sestra letos nastoupila na SŠ. Spadá mezi ty, kteří musí maturovat z matematiky, jenže její učitelka matematiky je tak trochu neschopná. Neříkám, že sestra je nějaký "einstein", ale když brali látku skoro týden a ona ji nepochopila, tak přišla za mnou. Studuji vysokou školu (strojárnu). Trvalo mi 10 minut ji to vysvětlit, tak aby to pochopila a to neoplývám zrovna talentem na vysvětlováním.
Tudíž výsledek je takový, že vystudovaná učitelka matematiky nedokáže žákům vysvětlit látku a já nedostudovaný vysokoškolák bez špetky "pajdáckého" vzdělaní to dokážu.
Další příklad, na střední škole mě učili fyziku 2 různí učitelé a oba vyli původně inženýři a i přesto dokáží učit matematiku a fyziku, protože tomu rozumí a ví o tom něco z praxe, takže to dává smysl.
Suma sumárum, člověk s praxí a odbornými znalostmi může (ne vždy musí) být výborný učitel.
Přeji pěkný den
H71a67n29u45š 85H78o62r76á17k
Na ZS z tohohle nejsem nadsenej, tam je IMHO pedagogicka dovednost(ktera je oprena o nejaky vzdelani) zasadni.
Na SS uz je to ale jina, zejmena co se odbornych predmetu tyce. Obavam se, ze nemala cast odborniku z praxe nejenom ze umi vic nez absolventi pajdaku, ale ve finale i vic nadchne pro obor, protoze umi jasne a nazorne ukazat k cemu je to dobry.
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 8586x