Děkujeme za pochopení.
M43i72l36a26n 13K47e96s66l
Homeopati jsou podvodníci,čínská medicina také,o léčitelích darmo mluvit a ukrajinští lékaři jsou nedoukové.Jeden by si skoro myslel,že někdo má zájem,aby nedostatek zdravotníků pokračoval.Musíme však pracovat s tím,co máme.Každému z nich najít místo,kde se uplatní.Zrovna tak ve školství.Inženýr,který psal tak akorát technické zprávy nebude žádný lumém v českém jazyku,ale takovou matematiku,fysiku či chemii může zvládnout lépe než vystudovaný pedagog.
R96a83d64e52k 26S58á81r91k22ö90z30i
Vtipně napsáno :-) Také jsem psal něco podobného...
D12r93a78h52o34m87í97r 74S53t62r41o63u49h30a83l
Je hrozné zjistit, že celá učitelská odbornost je 250 hodin nad daným oborem, co? Každý je nahraditelný. Každý může být vyřazen.
O36d37s66t65r61a29n86ě42n71ý 38U31ž43i74v40a39t22e62l
J77a61n33a 61P63a29j12d37o14v71á
Pani Veselá, Váš článek mě rozesmál. Pojem "pedagogické minimum" existuje už dávno, už v 80. letech učili na školách lidé, kteří "peďák" neměli, ale učili s minimem. Jak mezi učiteli z peďáku, tak mezi učiteli s minimem byli dobří i špatní. I to srovnání s lékaři pokulhává. Sice si nenechám operovat srdce od inženýra, ale ten inženýr (nebo dokonce člověk bez titulu!) může být velmi schopným léčitelem, který způsobí, samozřejmě pokud k němu nemocný přijde dostatečně včas, že ta operace srdce nebude potřeba. Mimochodem znám takového léčitele. ......... Není náhodou zakopaný pes v tom, že učitelky mateřských škol, jako jste Vy, dřív byly středoškolačky a dnes jsou stále častěji vysokoškolačky? A že cítíte potřebu se vůči středoškolačkám vymezit? Vysokoškolačky nemusí být automaticky lepší, bohužel to není jen otázka vzdělání. Víte, že dříve, v padesátých letech byly učitelky prvního stupně také jen středoškolačky? Byly mezi nimi výborné učitelky :-)
N52o13v65o30s25a31d 41M31i54r35o55s39l11a24v
...přesně tak to už tady jednou bylo a absolventi gymplu to zvládali dobře...jak je vidět...
M60a17r24i12e 54T32o43m24š49í77č85k86o96v32á
Všichni dnes vidíme, jakým způsobem se získávají diplomy na vysokých školách, z aprobací, které nejsou pro další zaměstnání použitelné
A vy chcete, aby tito rychlostudenti soukromých, někdy i státních škol zasahovali do vzdělání vašich dětí
Stačí se rozhlédnout kolem, kolik bývalých absolventů vysokých škol s pedagogickým vzděláním zastává jiná místa, protože školy si na ta volná dosazují své kandidáty, není žádná nabídka, žádné přijímací pohovory, je dostatek známých, nebo důchodců, kteří tam naskočí.
Shrnuto. Učitelů se vzděláním je dost, jen jim umožnit, aby svoji práci mohli vykonávat a na ten výmysl, jak tímto způsobem zaměstnat ta kvanta vystudovaných a neschopných uplatnit se na trhu práce, rychle zapomenout.
J71a18n 63R37á56ž
Srovnávat lékaře s učiteli v souvislosti s návrhem aby dostali možnost učit i odborníci, kteří neabsolvovali pedagogickou fakultu je nonsens. A cpát do této debaty soustružníky je naprostá pitomost.
Léčit nemůže nikdo jiný, než absolvent lékařské fakulty, neb jinde relevantní informace nedostane. Ale neznám logický důvod, aby absolvent matfyzu nemohl po absolvování pedagogického minima nemohl učit středoškolskou matematiku nebo odborník na biologii nemohl učit tento předmět na základce, neb už z povahy předmětu jsou tito neskonale lépe vzdělaní odborníci, než naprostá většina absolventů PF. A o daleko lepších předpokladech dát studentům moderní pohled na technický obor má zcela jistě strojař s praxí, než teoretik, absolvent pajdáku, ani nemluvě.
S16t47a59n18i11s56l15a98v 82B81u38r37i62a86n
Neporovnávejte vzdělání lékaře se vzděláním učitele. Myslíte, že vysokoškoláci jsou nevzdělanci ? Rozhodně mohou být dobrými učiteli jako pedagogičtí pracovníci. V případě nedostatku učitelů je to řešením.
O44d37s34t19r58a46n70ě27n82ý 54U78ž31i11v16a94t41e88l
O34n39d62ř71e47j 37G87e31b25a13u64e54r
Dovolím si s vámi nesouhlasit a uvedu příklad ze života.
Moje sestra letos nastoupila na SŠ. Spadá mezi ty, kteří musí maturovat z matematiky, jenže její učitelka matematiky je tak trochu neschopná. Neříkám, že sestra je nějaký "einstein", ale když brali látku skoro týden a ona ji nepochopila, tak přišla za mnou. Studuji vysokou školu (strojárnu). Trvalo mi 10 minut ji to vysvětlit, tak aby to pochopila a to neoplývám zrovna talentem na vysvětlováním.
Tudíž výsledek je takový, že vystudovaná učitelka matematiky nedokáže žákům vysvětlit látku a já nedostudovaný vysokoškolák bez špetky "pajdáckého" vzdělaní to dokážu.
Další příklad, na střední škole mě učili fyziku 2 různí učitelé a oba vyli původně inženýři a i přesto dokáží učit matematiku a fyziku, protože tomu rozumí a ví o tom něco z praxe, takže to dává smysl.
Suma sumárum, člověk s praxí a odbornými znalostmi může (ne vždy musí) být výborný učitel.
Přeji pěkný den
H74a28n16u75š 27H72o78r86á33k
Na ZS z tohohle nejsem nadsenej, tam je IMHO pedagogicka dovednost(ktera je oprena o nejaky vzdelani) zasadni.
Na SS uz je to ale jina, zejmena co se odbornych predmetu tyce. Obavam se, ze nemala cast odborniku z praxe nejenom ze umi vic nez absolventi pajdaku, ale ve finale i vic nadchne pro obor, protoze umi jasne a nazorne ukazat k cemu je to dobry.
- Počet článků 46
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 8578x