Děkujeme za pochopení.
tomtop
myslíte ?
já bych řekl, že je to jen věc domácí výchovy, nikoliv školní motivace. A když ho pak ještě rodiče podrží a nic z případného problému školního nevyvodí, je to ještě horší .... učitel už nemá žádný prostředek, jak přimět žáka ke slušnosti nebo spolupráci ...
Mám možnost srovnání klasické zš a zš pro privilegované (tzn s vyším školným) pro bohatší .. hádejte, kde je to horší. B je správně ... bohatí rodiče nemají čas na výchovu a z jejich dětí jsou z velkého procenta děsní spratci.
barbora_topinkova
Re: myslíte ?
ano, právě proto je potřeba něco s tím udělat. domácí výchova je základ, ale vezměte si, že dneska mladý člověk stráví v průměru 7 hodin denně ve škole, další 2-3 hodiny na kroužcích. Přijde domů večer a rodiče mají na jeho výchovu cca 2 hodiny před spaním. Plus víkend. To není mnoho a role školy je proto nezastupitelná. Učitel by měl mít reálnou pravomoc vychovávat - ne tělesnými tresty, ale takovými postihy, aby to v případě neposlušnosti a raubířství zasáhlo jak žáka, tak jeho rodinu. Proto mluvím o pokutách, podmínečném či úplném vyloučení a veřejně prospěšných pracích.
Azbestus
Bylo by to krásný
Stejně myšlenky spousty utopistů, jenže oni by ti, kteří zákony navrhují a schvalují mohli riskovat, že na ně právě nucené práce dopadnou-celkem pochopitelně.
Když může zbohatlickej fracek lézt po kašně, až ji poškodí, protože to fotr zatáhne-ale je fakt, že v některých případech ty mlejny melou
Karma
barbora_topinkova
Re: Bylo by to krásný
Diky! Kdyz fracinkovi neurazi nevychovany pazoury kus sutru, at je to ucitel!
Tod Howado
.
pokuty su nezmysel. Podla mna je to skôr o odvahe ucitelov a riaditela skoly. Proste neposlusneho ziaka nechat prepadnut zo spravania napr. Alebo vylucit zo skoly, pochybujem ze niekde v zakone je dana povinnost ze skola musi ziaka drzat. Aspon co sa tyka stredneho skolstva. Co sa tyka zakladnej skoly tak nezvladnutelne decka hodit do specialnych skol, a tym padom ze by sa jednalo len o deti do 14 rokov, by tych specialnych skol ani nemuselo byt vela.
daadyy
bodový systém
Myslím, že sígři b y se spíš předháněli, kdo dřív nasbírá víc bodů..
fix
paní
učitelka Makovičková nás při hodinách zeměpisu řezala ukazovátkem. Nikdo si netroufl ani vrznout pantoflí, všichni dávali pozor a byli hodní. Doma případný žalobník dostal nášup, protože jen blbec neví, kde leží Kamčatka a ještě vytrhuje...
Dodnes na ní s láskou vzpomínám..
Alekks dostal banana
Re: paní
u nás ve škole by nevydržela ani pololetí.
molok
Nemyslím si, že by fyzické tresty
nějak zvlášť fungovaly, ale také si nemyslím, že by facka nebo pohlavek někomu někdy ublížily. Spousta lidí píše o tom, že člověk s autoritou nemusí nikoho mlátit, ale tady se ocitneme v bludném kruhu, kdy lidé s přirozenou autoritou a vysokoškolským vzděláním dělají dnes raději manažerské funkce než učí, je to dáno pochopitelně financemi. Jako ve všem to chce najít rozumnou míru, mně spíše zaráží strmý pád posledních let při mezinárodních srovnáním ve znalostech z prvních na poslední místa, než narůstající drzost dětí, ale jestli to nejde ruku v ruce. A jinak vaše představa, že Pavel čuměl na vaše znalosti a ne pod sukni je roztomile naivní
Jiří Míka
Nebo je problém ve školství?
Vzpurnost dětí ve škole je myslím spíš ve špatném pojetí školy jako takové. Ta již je postavena na principu trestu a odměn, a málo zábavy. Někdy to mohou být naopak nadané děti (ne nutně pro intelektuální činnost), které se pak víc bouří, protože jejich silnější energie se nechce nechat spoutat do submisivity. Obecně se také u dětí objevuje hyperaktivita, a často se to konvenčně řeší pomocí psychofarmak, aby dítě pacifikovaly (jakoby živost a nespoutaná energie byla něco, co má být vymíceno). Možná je naopak špatně, jak z nás škola vychovavala poddajné lokaje, kteří se bojí autorit i v dospělosti. Myslím, že jedna věc je výchova, aby dítě zas nebylo až moc domýšlivé, ale jiná jim vštěpovat pouze princip podřízenosti k autoritě jako takový. Možná je někdy vhodné vlepit za něco facku nebo jinak postihovat, ale z článku to vyznívá, že by měly být děti systematicky cepovány, a přitom samotné školství je myslím špatně zaměřené, zahlcuje děti a jejich čas.
molok
Re: Nebo je problém ve školství?
ono to není tak jednoduché, ještě před pár lety se např. hyperaktivitě říkala nevychovanost zvláštní také je, že touto poruchou často trpí děti, jež nemají příliš mantinelů ve výchově natož tak fyzické tresty ... vím, že studie dokazují, že takové dítě se pak často v dospělosti sklidní, je jen aktivní, schopné atd, ale lituju těch, jimž rodiče takové dítě do té doby svěří, jako např. učitele. Také musíte uvážit rozdílnost výchovy jednotlivých dětí, pokud něktěří rodiče vštěpují dítěti, že ve škole se má chovat slušně a při hodinách nevyrušovat a jiní že si má stát vždy za svým názorem a nedat se, pak k tomu to ve škole hodné dítě příjde docela zkrátka, když mu to druhé neustále narušuje svým vyrušováním samotné vzdělávání ...
Kuski
Opravdu hezká myšlenka
Musím říci, že tenhle článek mi stál za to se registrovat. Slečna Topinková se zprávně rozohňuje nad problematikou dospívajících ve školách. Ale je tu bohužel krásně vidět, že svou najivitou se velmi blíží pohádkovému krtečkovi. Bylo by to sice hezké, kdyby tento systém fungoval, ale při dnešní korupci(ať už na školách nebo mimo ní) by tento ušlechtilý nápad něšel uskutečnit. Ze srdce jsem se zasmál, když si slečna myslí, že by nějaký kravaťák dělal nucené práce se svým dítkem. Nebo při pokusu o podplácení jej obžalovat za ohrožení mravní výchovy mládeže. Dnešní svět ale bohužel jede v úplně jiných kolejích. Bohužel.
Ale nebojte slečno Topinková, jednou to sama poznáte a myslím si že velmi brzi.
Milka222
Re: Opravdu hezká myšlenka
A honem znovu do školy, Kuski! Pravopis není Vaše silná stránka.
Filmek
realita či sen?
Čte se to krásně, ale obávám se, že na to Dobešova (ani jiného vládního pohuňka) "odhodlanost pro změnu k lepšímu" nemůže stačit :-/
lolek77
Tak pokuty a body jste vyřešila
a ještě tu osobu blízkou (poraďte se s Humlem) a je to dokonalost sama stejně jako na silnicích
- Počet článků 85
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4262x
Autorka knih "Z lehu k běhu" a "Vánoce na sádle a jiné trable". Redaktorka časopisu Cosmopolitan.
Principiální odpůrkyně pitomců všeho druhu a propagátorka užívání zdravého rozumu ve všech aspektech lidského života.
www.pivaruvpruvodcegalaxii.cz
https://www.facebook.com/barboratopinkovaspisovatelka/
http://www.vecizpolicky.cz