Řez skladbou železniční tratě
První slavné TGV z roku 1981, maximální rychlost 300 km/h. Provoz těchto jednotek skončil až v roce 2020.
A toto už je opravdový přímý předchůdce TGV, elektrická lokomotiva BB 9004, která v roce 1955 stanovila rychlostní rekord 331 km/h!
Motory Autorail Rapide. Pro mašinfíru to asi úplně pohodlné nebylo...
Parní lokomotiva Cramptom z roku 1852, která již dokázala jezdit rychlostí 120km/h. Za 8 let se tím pádem rychlost lokomotiv zdvojnásobila!
Po druhé světové válce zbylo ze 16 tisíc lokomotiv jen 7 tisíc. Železničáři je sami vyhazovali do vzduchu, aby je neukořistili Němci. Právě proto potom tyto americké lokomotivy směřovaly nejen do Francie, ale na obnovu celé Evropy.
Protože je právě parní lokomotiva Crampton považována za předchůdce TGV, tak byla při spuštění vysokorychlostní tratě Paříž - Štrasburk pořízena tato fotka TGV a Crampton vedle sebe.
Nejstarší evropská lokomotiva Buddicom z roku 1844, která vozila ryby z Le Havre do Paříže. Nejvyšší rychlost 60km/h.