- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Souhlasím s Vámi v tom, že praktiky magie nebo okultismu jsou nebezpečné – nejen z hlediska duchovního, ale i psychického.
Ovšem Váš reinkarnační pohled nesdílím. Na konci třetího odstavce vpodstatě říkáte, že určitá forma tělesného postižení odpovídá adekvátní formě provinění v minulém životě. Dle této analogie slepý člověk patrně v minulém životě někoho připravil o zrak. Takový pohled na lidi lze považovat za nebezpečný. Proč? Protože se na postižené lidi můžete dívat jako na někoho, kdo trpí oprávněně, logicky a zaslouženě, a kdo utrpení potřebuje pro vylepšení karmy.
V Bibli nalezneme příběh, který tento problém vysvětluje. Kristus se svými učedníky potkali slepého mladíka a ptali se Krista: „Mistře, kdo se prohřešil, že se ten člověk narodil slepý? On sám, nebo jeho rodiče?“Ježíš odpověděl: „Nezhřešil ani on ani jeho rodiče; je slepý, aby se na něm zjevily skutky Boží. Musíme konat skutky toho, který mě poslal, dokud je den. …
Závěr tedy je, že musíme konat skutky Boží. Vůbec bychom se neměli zabývat tím, proč někdo trpí nebo zjišťovat jeho vinu – to není naše starost a je to doslova hřích, po kterém tvrdne naše srdce. Jedinou naší starostí by mělo být toto: pokud můžeme postiženému nějak ulevit nebo pomoci, měli bychom to udělat. Kristus ze své moci vrátil slepému mladíkvi zrak. My bychom měli být schopni slepému alespoň podat ruku, když o to požádá – to je právě také Boží skutek.
Kristus mladíka uzdravil a také stovky dalších. Jejich utrpení tedy nepovažoval za něco prospěšného.
je videt, ze uhodilo jaro a neni radno zustavat dlouho na slunicku.