- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jeden drobný, ale důležitý detail. Konkurence jim přebírá balíky, takže zdražují v těch segmentech, kde (zatím) mají monopol, a ne v těch balících. Líbit se nám to sice nemusí, ale z obchodního hlediska to má smysl:
1) výpadek příjmů si tím skutečně vykompenzují, protože drobné listovní zásilky a složenky zatím jinak posílat nejde (resp. nejde to efektivněji)
2) dělají si tím manévrovací prostor pro nadcházející cenovou válku, až o tenhle monopol za chvíli přijdou
O vedení ČP si sice myslím svoje, ale tomuhle plánu rozhodnutí nejde upřít jistá mazanost, kterou bych od nich nečekal.
Ještě z poslední věty vyhodit slovo "plánu" a bude to správně :)
Konkurence je ozdravení obchodu a zastavení růstu cen. Pokud budu na tržnici prodávat rajčata jako jedinný, tak zákazníka "osolím," ale bude- li nás tam s rajčaty 20 stánků tak rychle uberu na plynu. Pokud se ale s ostatními prodavači rajčat domluvím na ceně, tak zákazník opět zaplatí víc.