Kecy v kleci

Skrytá netolerance, která ničí školy... Pisálek Josef Mačí píše na objednávku nebo nedokáže pobrat ty nejelementárnější logické principy? Co má přesně newspeak na mysli u termínu "znevýhodněný žák"?

Tak jsem se dozvěděl, že do Česka se potichu vrací segregace [1]. Jak to vrací? Nepamatuji se na české obchody či hromadnou dopravu pyšnící se za socíku na dveřích nápisy WHITES ONLY! Ani za socíku, ale ani nikdy předtím. 

Leč vezměme to popořádku: Do oka mi padl článek [1], mající tepat zlé, ošklivé, netolerantní Čechy v nejmenované obci na západě Čech. Přejděme jazykové perly jako např. pozvolný úprk či vzorový příklad přetrvávající segregace a podívejme se na logické (argumentační) klamy a fauly, jimiž pisálek v článku věru nešetří:

Jestliže žáci opustí "pozvolným úprkem" školu, vznikne fenomén prázdná škola. Ale co se stane, když školu pozvolným úprkem opustí většinové žactvo? (WTF, co to má být to většinové žactvo? Strejda Google mlčí, teta Wiki krčí rameny.) Vězte, že pak vzniká škola vyloučená. Co je -dle pisálka- pro takovou školu typické? Že úroveň školy jeví se býti nízkou. (Opět z článku vůbec není jasné, proč exodus nějaké blíže nespecifikované většinové menšiny má fatální vliv na úroveň školy. Myslel jsem, že úroveň školy by měla být víc závislá na kvalitním pedagogickém kolektivu, o jehož exodu se článek cudně nezmiňuje.) A už vůbec není v článku vysvětleno, proč se z žáků školy tím, že se stane vyloučenou, stávají znevýhodnění žáci. Čím? Což oni nemají stejnou možnost sebrat se a následovat onu nespecifikovanou většinovou menšinu? 

Následují čísla z analýzy Agentury pro sociální začleňování. Zde se dozvíme, jak moc vadí rodičům školáci s problémy v chování nebo Romové.
Ale např. o žactvu s vietnamskými kořeny analýza mlčí. Buď výzkumu nestáli za zmínku, nebo s nimi rodiče žáků problémy nemají. Pravda, jsou tam zmíněni cizinci, ale jsou "šoupnuti" do jednoho pytle s Romy... (já osobně bych do takového výzkumu prachy nevrážel)

"Přibližně 8 700 dětí ve školách s nadpoloviční většinou romských žáků tak v současné době nemá stejnou vzdělávací příležitost jako jejich vrstevníci na nesegregovaných školách..."

Tak moment! Nikde na stránkách Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy jsem nenarazil na usnesení o segregaci základních škol.
A už vůbec ne na nějaké protěžování škol neromských ohledně vzdělávacích příležitostí. Co se mi to ten pisálek (případně ombudsmanka) snaží podstrčit?

Jedno staré české přísloví říká: Ne proto vlka bijí, že je šerý, ale že ovce snědl. Co když ten důvod migrace žáků (který přece pro rodiče té většinové menšiny musí být každodenní zátěží) není podepřen rasovými aspekty (viz šerý vlk), ale jinými, o kterých je v naší genderově vyvážené multikulturní společnosti fujky-fujky hovořit? A protože o čem se nehovoří nesmí hovořit, to neexistuje, musí se najít zástupné důvody, aby se "problém" mohl "úspěšně řešit". 

Sice se v článku pisálek zmiňuje, že např. v Praze vzniku segregovaných škol nahrává třeba tradiční pověst škol nebo kvalitní doprava. Ale to už mi přijde jako chatrná náplast na celkové vyznění článku, který jistě kvůli nedostatečné dopravní obslužnosti několika základních škol nevznikl.

 

[1] https://www.seznamzpravy.cz/clanek/co-se-deje-kdyz-je-ve-tride-pet-romskych-deti-do-ceska-se-potichu-vraci-segregace-82654?dop-ab-variant=10&seq-no=1&source=hp

Autor: Karel Babica | čtvrtek 14.11.2019 11:11 | karma článku: 36,88 | přečteno: 1385x
  • Další články autora

Karel Babica

Blog vánoční

24.12.2023 v 7:00 | Karma: 14,84

Karel Babica

Má pravdu ten chlapec

11.12.2023 v 13:00 | Karma: 41,60