- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Další důkaz o šikovnosti našich lidí, jen tak dál. Víte vlastně, že jste pokračovatelé našich skvělých cestovatelů, inženýrů Jiřího Hanzelky a Miroslava Zikmunda? Ve státech, které navštívíte, zajděte na naše ambasády a tam ať vás představí tamním funkcionářům. Proč? Protože někdo z vás může v budoucnu proslavit i náš stát. Takovou šanci měl pan Jiří Hanzelka v roce 1968. Vážně se totiž uvažovalo s jeho kandidaturou na prezidenta. Uvědomujete si, jaké to mohlo být pro naši vlast terno? Totalita, netotalita. Pana Hanzelku totiž v té době znali v 80ti zemích světa a pokud by do většiny zemí stihl zajet, otevíral by dvéře našim firmám jaksi samovolně, snadno I toho se zalekli šéfové našich tzv. "spojenců" (Východ i Západ), zastínil by je všechny a tak raději všichni kývli a přijeli k nám tanky. Západ si navíc vymínil, že na určitý čas budou u nás "otevřeny" hranice, kterými utíkali vzdělanci a pracanti. Byl to sprostý únik mozků a o to jim hlavně šlo. Naštěstí máme všichni geny po našich předcích, kteří do roku 1938 předvedli, že se naši lidé ve světě neztratí, naopak. Jsou žádaní.
Přeji vám samé úspěchy...
Díky za ta slova, ale pánům Hanzelkovi a Zikmudnovi nesaháme ani po paty pokud bych o někom mluvil jako o Cestovatelech s velkým C, tak to budou právě oni. Zrovna louskám jejich knihu o jejich cestě do Jižní Ameriky, rozhovory, myšlenky, které nedávno Miroslav Zikmund dával ven ve formě rádiového programu i filmu jsou opravdu hluboké a rozhodně je všem doporučuju.
Je pravda, že dnes "cestovatelé" kontaktují ambasády v zemích jen když ztratí pas nebo mají jiný problém. Jako lidí jako my, kteří vezmou auto (pravda zase ne tolik jezdí v tak velkém :D ale jsou k vidění i větší "monstra) je hromada, takže si nejsu jisté, jestli potentáti v různých státech mají čas na setkávání se s "turisty"
Ale proč ne, v kontaktu s ambsádami stejně jsme kvůli zjišťování informací o danných zemích.
Tak jsem tady kápl na něco novýho, s chutí se dám do čtení s tím, že ty dva předešlý díly samozřejmě taky doženu - ale daleko se nedostanu a musím napsat, co mě zarazilo, než to nad čtením zapomenu: Když jedete do Ruska a Mongolska, proč ty auta popisujete anglicky? - No, nic, třeba se to dozvím.
Jste dobří Přečetla jsem si dodatečně i minulé blogy a přeji samé hezké zážitky na další výpravě
Díky moc za přání, Radko, určitě budeme psát dále o našich hezkých zážitcích
Tak to je ono!! Mluvíte mi z duše Když do světa, tak Trabantem, Avií apod. Žádné "bílé zboží" plné elektroniky, full control systémů apod. Hned v devadesátym jsem se přidal k bandě, co jela obyčejnou pošťáckou skříňovou Avií do Itálie...nemůže být nic lepšího. Koupil jsem pak starého Transita a začal vozit lidi(taky 9 i se mnou) po Evropě se stany a vlekem na kola neb lodě, což vozím dodnes. Dejte vědět až pojedete do Afriky nebo Sev. Ameriky nebo klidně i do toho Ruska/Číny, jel bych pro změnu já s váma
Přesně ... nedostatek elektroniky je dost výhoda, nemůže nám to chcípnout uprostřed stepi a chtít do servisu na diagnostiku ... Pravda, jedinou klimatizací je otevření okna u řidiče nebo střešního okna, takže někdy v létě se musí cestovat dost nalehko
S Aviemi se cestovalo do různých koutů světa již před dlouho před námi... výpravy do Afriky, Nepálu apod...
Proč by ne Avie bude po skončení jihoamerické výpravy zůstávat na jaře na severu Jižní Ameriky (Kolumbie asi) a pokud bude stále provozuschopná a já myslím, že bude, tak další výpravě do Střední a Severní Ameriky nic (právě kromě sehnání posádky) nebrání