- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
To jako myslíte, že dát na trať Praha-Brno polovinu rychlíků s dvojnásobným počtem vozů bude zlepšení? Pro cestující jistě ne. Místo hodinového taktu dostanete dvouhodinový.
Kromě toho se vám takový vlak nevejde do nádraží, rozhodně ne k perónu většiny stanic. Nemáme nádraží dimenzované na vlaky amerického typu - i když ty jsou impozantní, ale u nás se to nikam nevejde.
Popsaný problém platí spíš pro železniční dopravu - za komunistů byly nákladní vlaky standardně o 50 ti vozech. Dnes mají často jen do 30 ti vozů.
Propustnost tratí je nyní ve všední dny výrazně menší - k vůli velkému počtu rychlíků na páteřních tratích.
V neposlední řadě je to ale také problém spolehlivosti a cenové politiky železniční dopravy, kterou si dnes mohou dovolit využívat jen kontejnerové a velké firmy, které mají nasmlouvané speciální ceny o kterých si může běžný zákazník jen snít. Pro normální podnikatele je železniční doprava příliš nespolehlivá a drahá.
Karma pane Fryči . . . . . Podstatné ale je, co na to "Brusel" a nejen na diesly pod trolejí, ale i o tisícovkách kamionů permanentně blokujících komunikace. . . . Snad to "vyřeší" Euro4?