- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
"Opravdu jsem tak divná?" Někdo řekne, že ne, jiný, že ano. Univerzální odpověď podle mě neexistuje.
dost Vám rozumím, vážně...i když jsem k Vám onehdá byla jízlivá...já jsem totiž tak solitér, že nejsem schopná být v jakémkoliv sdružení nějakého prosazovaní...mluvim za sebe.
učím...a vidím.Kolikrát se na školu vykašlou, nebo prostě nějak nedokážou splnit takové ty všechny požadavky právě ti hodně chytří a osobnosti...revolta, odchod.. nojono... jenže pak je to právě to těžké, že se na vedoucí pozice a učitelování dostanou často ti plniči ovce se zúženým obzorem...zkrátka vybalancovat kompromis, někde se kousnout a neřešit. Ono obecně tvrdím celkem veřejně...školství má cenu,když žák přerůstá učitele a ten je za to šťastnej... navíc, když učitel ve své osobě přeroste člověka, je to hotová katastrofa. Co my můžem? akorát zanechat pocit okouzlených očí a uší a udělat všechno pro to aby se dotyčný sám a rád k věcem bez frustarce v dospělosti vrátil, chce-li.
Tento systém nepodporuje solitéry, ale má rád vše co podporuje kolektivismus a slepě poslouchá příkazy volených autorit.
Pro vás by byla tehdy nejlepší volbou škola Sudbury Valley.
http://www.svobodauceni.cz/clanek/deti-se-vzdelavaji-samy-4/
Každý člověk je jedinečný. Je to pozoruhodné, když si vezmete, kolik nás je. Myslím, že nejste vůbec divná, prostě nějak žijete a se školstvím má problémy snad každý mimo robotů. Ve škole učitelský systém nutí děti a mládež, aby se učili nezměrné množství pitmostí, z nichž pak v životě používají třeba 1 promile. Ale o co v životě člověka jde? Hlavně o to, aby byl spokojený, uměl si najít filosofii, která ho udrží ve stavu, kdy neskáče pod vlak, nechlastá, nefetuje, nemusí brát antidepresiva atd. To ale za mých časů nikdo nikoho neučil a myslím, že dnes to bude o něco lepší, ale ne o moc. Děti by měly být učeny, kdo jsou, co to je lidský druh...psychoanalýzu a filosofii, meditovat a jógu, ostatní specializovaně - například dnes se klade důraz na matematiku, ale já si pamatuju, že sjem měl limity, za které jsem se nedostal - a musel jsem to všechno "našprtat", přičemž jsem nevědděl, oč jde a čemu to má sloužit....a tak se je to s kažým oborem, k čemu vám třeba bude v životě, že se naučíte tisíce informací o pavoucích a beruškách, když nebudete zoolog? A tak je to se vším.
Hezké, ale vaše děti nejste vy. Každý z vás je jiná osobnost s jinou potřebou vést a být veden. Já jsem byla dítě, kterému vše šlo od ruky, naprosto cokoliv, navíc silně ambiciózní. Rodiče mne nechápali, nepodporovali a já si vše musela vybojovat sama. Ano, jsem na sebe pyšná a v době počínající dospělosti a soběstačnosti jsem si vytkla za cíl, že budu své děti podporovat aby to neměly tak těžké jako já. A víte vy co? Narodily se mi úplně jiné osobnosti, než jsem si myslela. Takže koloběh se opakuje a kdoví jak budou svoji rodičovskou roli pojímat za pár let ony.