Mimozemšťan útočí
Den první – sobota
Nechtěli jsme vybírat ledničku jen podle obrázků na internetu, tak jsme objeli několik showroomů, kde jsme si prohlédli vystavené spotřebiče a ujasnili si, co chceme a co ne. Po návratu domů jsme se rozhodli pro prodejce, který nabízel dopravu, vybalení a instalaci, odvoz obalového materiálu a starého spotřebiče, a to vše již zítra, což pro nás bylo zásadní. Být v létě několik dnů bez lednice, jejíž obsah jsme rozstrkali po sousedech, není úplně ideální.
Den druhý – neděle
Hned ráno nám přišel mail s upřesněním hodiny doručení a vzápětí nám s nadšením volal pracovník call centra, pochválil nás za výběr skvělého spotřebiče a ujistil se, že jsme pochopili pokyny, jak připravit k odvozu starou lednici. Následující mail nám sdělil, že kurýr je na cestě, ale naše těšení se vzápětí zchladila SMS, že z důvodu velikosti a hmotnosti spotřebiče nelze provést výnos. Ubezpečili nás, že celou situaci řeší a ozvou se nám. A neozvali se. Volala jsem do call centra a tam o této situaci nic nevěděli. Tak jsem volala řidiči, jehož kontakt byl prozíravě uveden ve zprávě o závozu. Ten nám řekl, že nemohou nosit zboží s hmotností nad 150 kg. Ale že se to pokusí nějak vyřešit. Znovu jsem volala do call centra a tam mi další operátor řekl, že tiket má rozpracovaný jeho kolega a že mu tedy pošle osobní zprávu, aby se mi ozval. A opět se nikdo neozval. Volala jsem tedy znovu řidiči a domluvili jsme se, že to zkusí. Ujistila jsem ho, že to není výnos do mrakodrapu, a že pokud se mu podaří zajet až před dům, jedná se o dva schody a asi 10 metrů s jedním nízkým prahem. Před dům se mu nakonec zajet nepodařilo – než dorazili, přehnala se bouřka a on nechtěl jet po mokré trávě. Manipulace s lednicí se tedy prodloužila o nějakých dvacet metrů od branky. Zásadní problém však nastal, když jsme zjistili, že dodávka nemá hydraulickou plošinu. Kurýři to samozřejmě věděli od začátku, ale tak nějak počítali s tím, že jim někdo pomůže. Tedy můj partner. Naštěstí byla neděle, tedy nebyl v práci. S určitými obtížemi, na rudlu s nedostatečnou nosností, se nakonec podařilo lednici postavit na místo, rozbalit ji a dokonce i tu starou, taky docela těžkou, narvat do auta.
Po několika hodinách, tak, jak bylo uvedeno v návodu, jsme lednici zapnuli. Ani nebroukla, displej zmateně blikal, sem tam se ozvalo lupnutí. Naštěstí (jedno z mála pozitiv) call centrum funguje nonstop, takže ještě před půlnocí další telefonát. Tentokrát to vzala slečna, která jako první z operátorů, se kterými jsem ten den hovořila, používala mozek, o čemž jsem se přesvědčila až druhý den – jejímu slibu, že tiketu dá nejvyšší prioritu, aby se jím někdo zabýval hned ráno, jsem po předchozích zkušenostech tak úplně nevěřila.
Den třetí – pondělí
Ráno přišel mail, že naše reklamace byla vyřešena dobropisem, a že mi celou částku vracejí zpět. Po jedné z minulých reklamací (čtečka), která po třicetidenním zkoumání pokaženého přístroje byla zamítnuta, mě to minimálně překvapilo. Nicméně mile. Očekávala jsem tedy další zprávu – kdy si vadnou lednici vyzvednou. Přišla však jiná – na další den je objednán závoz, kdy přivezou nový kus a ten vadný odvezou. Platba byla provedena zápočtem z dobropisu. Obratem jsem tedy odepsala, že je nutné, aby přijel vůz s hydraulickou plošinou a rudlem s dostatečnou nosností. Milá slečna mě ubezpečila, že tento pokyn předala na dispečink rozvozů.
Den čtvrtý – úterý
Kurýři dorazili na čas – v dodávce bez hydraulické plošiny… Přiznám se, že jsem nevěděla, jestli mám brečet, nebo se smát. Řidič ještě ověřil na dispečinku, že informaci, kterou jsem poslala na call centrum, vůbec neobdrželi. Nastala tedy další anabáze s dohrkáním druhé lednice do domu. Samozřejmě, že tu vadnou odvézt nemohli, bez plošiny prostě nebylo možné ji do dodávky dostat. Řidič tedy domluvil odvoz na zítřek. V tu chvíli mi bylo jasné, že v tomto shopu povinnosti call centra na sebe v plné míře berou kurýři a na rozdíl od neschopných operátorů jsou to oni, kdo zákazníkovi pomohou nestandardní situaci řešit. V našem obýváku s kuchyňským koutem běžných rozměrů vedle sebe trůnily dvě obří americké lednice. A mně už se chtělo ze všeho nejvíc koupit si malou Calexku a mít svatý pokoj. Do call centra už jsem napsala spíš jen ze setrvačnosti, že pokud nepřijedou druhý den do oběda, tak vadnou lednici vystrkáme na zahradu, ať si s ní dělají, co chtějí.
Den pátý – středa
Dopoledne volal řidič, že k nám jede vyzvednout vadný kus, jestli jsme doma. Na můj dotaz, zda má auto hydraulickou plošinu, reagoval trochu popuzeně, že samozřejmě. Když jsem mu nastínila, co tomu dotazu předcházelo, pochopil, a stejně jako předchozí posádky mluvil o tom, že komunikace mezi prodejcem, potažmo call centrem, a dispečinkem přepravy, je opravdu katastrofální. Celý odvoz proběhl v pořádku a já skoro nemohla uvěřit tomu, že je to za námi a že máme doma jednu funkční lednici. Omyl. Večer přišel mail z call centra, že odvoz vadné lednice je zajištěn na následující den, a že ráno dostaneme informace o přesném času vyzvednutí. Na to už jsem reagovala jen podrážděnou odpovědí, aby sem nikoho neposílali, že lednice je odvezena. Další slečna mi tedy poděkovala za zprávu s tím, že odvoz ruší.
Den šestý – čtvrtek
Dopoledne mi zazvonil telefon. Volal další řidič, že k nám má jet vyzvednout lednici, a jestli jsme doma. Naštěstí i tento řidič používal mozek, takže volal dříve, než k nám vyrazil. I on potvrdil to, co říkali jeho kolegové v předchozích dnech. Na práci call centra prší stížnosti ze všech stran, proto řidiči radši vše předem ověřují u zákazníků.
Den sedmý – pátek
Už je skoro poledne a nikdo z toho povedeného shopu nám dnes ještě nevolal ani nepsal. Lednice funguje, nakonec všechno dobře dopadlo – kdybych ale nebyla na neschopence a nemohla tomu týden věnovat většinu svého času, tak by to asi tak „snadné“ nebylo. Dokážu pochopit, že prodejce prodá vadný kus. Dokážu pochopit, že se dispečer splete a nechá těžký spotřebič naložit do nedostatečně vybaveného vozu. Ale nedokážu pochopit, že se to stane dvakrát, nedokážu pochopit, že zaměstnanci call centra slibují a nekonají, nekomunikují, že tam pravá neví, co dělá levá, a že nebýt ochoty řidičů a závozníků, tak asi nedoručí nikdy nic. A jak jsem jim napsala ve své stížnosti – pro občasné nákupy drobností je budu ráda využívat i dál, ale na velkou elektroniku tento nadpozemský obchod prostě nemá.
Anna Novacek
Čekání na obra
Už jako malou holčičku mě děda často brával na Ruzyni. Byl to snad nejoblíbenější cíl našich častých výletů z pražského Karlína.
Anna Novacek
Po letech...
Začátkem devadesátých let jsem byla na pionýrském táboře jako praktikantka. Na návštěvu tam přijel syn jednoho z vedoucích se svým kamarádem, oba tehdy byli v prvním nebo druhém ročníku na konzervatoři.
Anna Novacek
Já jsem o tom fakt nechtěla psát...
Myslím, že o válce na Ukrajině píše kdekdo, tak co bych k tomu mohla říct. Ale dnešní návštěva fastfoodu byla asi ta poslední kapka. Sice malá, ale zkrátka pohár přetekl.
Anna Novacek
Máme covid aneb Jak se navyšují čísla
Včera byl na testech můj syn i jeho partnerka. Setkali se s námi v době, kdy jsme díky "propracovanému" trasovacímu systému vůbec netušili, že k nějakému rizikovému kontaktu došlo a měli bychom být opatrní.
Anna Novacek
Máme covid? - II.
V sobotu jsme se dozvěděli, že je jeden z nás pozitivní a druhý negativní. Ale jak dál? Jsou v tom docela zmatky...
Další články autora |
Pohřešoval se profesor psychologie Ptáček, policie ho našla mrtvého
Ve věku 48 let zemřel známý psycholog Radek Ptáček. Od neděle se pohřešoval, policie po něm...
Americké váhání končí. Ukrajina dostane zbraň pro údery v hloubi Ruska
Premium Nejméně 245 vojenských cílů na území Ruska by mohla ukrajinská armáda zničit, pokud by jí k tomu...
Zelená fasáda olomouckého unikátu Green Wall ve vedru zvadla, rostliny uschly
V roce 2022 vzbudila fasáda moderního nízkoenergetického bytového domu v Tomkově ulici v Olomouci...
Češi se zbavují chat z covidového boomu. Ale kdo chce prodat, musí slevit
Premium Prodám chatu v chatové osadě, 49 metrů čtverečních, na pronajatém pozemku 481 metrů, před...
Volili jste Pavla? Pak mě neškolte! říká Konečná. Extremistu vidí v Řeporyjích
Do krajských a senátních voleb jde její strana s cílem bojovat proti vládě. Kromě nadcházejících...
„Gumovými“ tanky proti dronům. Ruská novinka má změnit situaci na bojišti
Ruská armáda nově využívá pryžové rohože pro ochranu tanků. Ty by měly zabránit ničení tanků...
Hrabáč rezignoval na post radního a zastupitele. Obviněný je z ovlivňování zakázek
Bývalý primátor Chomutova Marek Hrabáč (zvolen za ANO), kterého policie obvinila v souvislosti s...
GLOSA: Statisíce znásilněných v pražské MHD? Ach, ty osvětové kampaně
Když čtu o kampani z pražské MHD, která tvrdí, že šest procent osob z cestující veřejnosti bylo...
Kandidát venezuelské opozice González utekl do Španělska, žádá politický azyl
Venezuelský opoziční kandidát na prezidenta Edmundo González Urrutia, který podle opozice i...
Kosmetika nejen pro první koupání: Vyzkoušejte péči od sebamed Baby
Pokožka novorozenců a kojenců je velmi citlivá, a proto je důležité volit kvalitní a šetrné kosmetické produkty, zejména při koupání. Kosmetika...
- Počet článků 40
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1464x