Centrum vztahů - 2. čakra

VZTAHY – velký vliv na to, jak vnímáme a prožíváme vztahy má období cca od 7. do 14. roku věku. Je to období, kdy dozrává naše 2. čakra – centrum vztahů a zásadním způsobem se podepisuje na naší schopnosti radovat se ze života.

„Všichni máme vztahy. Máme vztah ke všemu a ke všem, stále. Máme vztah k sobě, k rodině, k okolí, k  práci, jeden k druhému. Vše, co o sobě víme, chápeme v souvislostech vytvářených našimi vztahy. Z tohoto důvodu jsou všechny vztahy – posvátné. A někde, v nejskrytějších hlubinách svých srdcí a duší, to víme. Proto tolik po vztazích toužíme – po vztazích, které by v našem životě něco znamenaly. To je také, bezpochyby, důvod, proč s nimi máme takové problémy. Opravdu nic nezpůsobilo lidstvu více problémů, nepřineslo více bolesti, nevyvolalo více utrpění či dokonce nemělo za následek více neštěstí než to, co nám mělo přinášet největší radost – naše vzájemné vztahy.“

N.D. Walsch

 

V této době máme ještě nárok být dětmi a záleží na podmínkách, ve kterých vyrůstáme, jak se toto období pak projeví v našem dospělém životě.

 

Elementem této čakry je voda, která může mít více skupenství.

  • Voda normálně plyne = harmonická čakra. Jsou to situace, kdy podmínky v dětství, ve kterých dítě vyrůstá jsou v pořádku, tzn., že všechno plyne a funguje tak jak má, dítě má možnost být dítětem, zkoušet si nové věci, zjišťovat hranice, zkouší i extrémní situace a poznává, jakou zkušenost mu to přinese. Dítě je kreativní, nadšené, radostné, poznává své možnosti, schopnosti a učí se odpovědnosti.?

 

  • Voda zamrzá = zamrzlá čakra. Jsou to situace, kdy dítě si nemůže dovolit být více dítětem třeba i proto, že je na něho naložena velká odpovědnost, která ještě nepřísluší jeho věku. Mohou to být situace, kdy dítě supluje nepřítomnost jednoho z rodičů, ať z důvodu jeho pracovní vytíženosti, fyzické nepřítomnosti, nebo proto, že některý z rodičů pil. Také to mohou být situace, kdy dítě tzv. nahrazuje rodiče v péči o mladšího sourozence. Rovněž to může být i v případě perfektních, nebo úzkostných rodičů, kteří nedovolují dětem zkoušet si různé životní situace a poznávat, kdo vlastně jsou, na co mají, jak se mohou projevovat v tomto světě. Tyto situace vedou k potlačení jejich kreativity, rovněž ke ztrátě dětského nadšení, spontánnosti a radosti. Je to pak většinou o „automatickém“ prožívání života místo jeho žití v radosti.

 

  • Voda se vaří = rozvařená čakra. To jsou situace, kdy se dítěti nepostaví mantinely, kdy se mu neurčí hranice a dítě tzv. jede přes limity. Pořád pak chce víc a víc, nic ho neuspokojuje. Dítě nemá možnost poznat důsledky svého chování. Častokrát takové dítě ztrácí kontakt i s realitou, tvrdě až agresivně si na svých rodičích a okolí vyžaduje plnění svých potřeb, požadavků a přání. V mnoha případech takové dítě následně ve starším věku uniká z reality a nefungující vztahy v rodině nahrazuje různými závislostmi, např. alkohol, drogy.

Velice dobrá technika pro zpracování nepříjemných situací z dětství je práce s vnitřním dítětem, které má každý z nás v sobě. 

Jaké jste měli dětství vy? Jak prožíváte vztahy?

 A jaké by to bylo uzdravit své dětství a prožívat harmonické vztahy? 

celodenní seminář práce s vnitřním dítětem:

Vědomá cesta k sobě

 

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Anna Bartošová | pátek 16.6.2017 13:28 | karma článku: 4,72 | přečteno: 215x