- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Snad bych jen doplnil, že to není první pokus němců o zavedení elektromobilů ve Škodovce. Zásadní rozdíl je v tom, že tentokrát nás od nich nikdo neosvobodí.
Myslím si, že po prvním několikadenním celoevropském blackoutu celý Green deal rychle skončí, neboť hladové davy vyhází všechny bruselské vyžírky z oken jejich paláců.
V zapadoceskem kraji jeste ani nezacal a uz tam s nim maji bohate zkusenosti, ale CEZ na tom usilovne pracuje.
Přátelé, děkuji za pobavení, musím končit. + neberte to tak vážně, stejně nic nezměníme. Zdravím vás.....
Vžijte se do nepříliš vzdálené budoucnosti : lidová auta v ceně kolem jednoho milionu (bez dotace), dálnice s provozem jako v třicátých létech, s pruhem pro elektrocyklisty, pohoda, jen pozor na dieselové TIRáky a tanky.
Ano konečně rozumné slovo. Oni všichni pomlouvají Kima rakeťáka, ale politický program mají stejný. Já se toho už nedožiju, ale vy ostatní toho dočkáte a jistě budete spokojení.
Ty řeči v této diskuzi o tom, že to auto by bylo nevýhodné, že technologie jdou kupředu atd., jsou úplně zbytečné. Sama automobilka Škoda prohlásila, že to auto je prodejné, ale v situaci, kdy musí platit pokuty za každý gram CO2, z nařízení EU, se jim nevyplatí vývoj a výroba. Protože čím více by automobilka vyrobila, tím větší pokutu by platila a tím více by tratila. Prostě výroba nebude nikoliv na základě nízkého prodeje, ale proto, že díky nařízení EU automobilka není schopná tyto vozy vyrábět se ziskem. To není o pokroku a technologii, ale byrokracii. Navíc se s kombi počítalo, Thomas Schäfer totiž loni potvrdil, že čtvrtá generace Fabie Combi dorazí až v roce 2023.https://www.auto.cz/nova-skoda-fabia-dorazi-i-jako-kombi-takhle-nejak-bude-vypadat-139048
A jestli někdo tleská tomu, že EU omezuje trh a vydává to za přednost, tak ať si dá mokrý hadr na hlavu. Už je to stejné jak za komunismu, kdy se rozhodovalo co se bude a co se nebude vyrábět. Jasně, je zde rozdíl. EU dá pravidla, která to určí, jaký v tom je rozdíl? A rozhodují o tom lidé bez technického vzdělání, lidé, kteří se řídí na základě svých domněnek a lobbistických skupin.
A celé je to scifi, protože nakonec provoz elektromobilu bude dražší než konvenčního automobilu. Už dnes, když nemůžete dobíjet auto doma, tak km vyjde dráž než u benzínu a nafty. Nepočítám pořizovací náklady a ekologie? Ta dostává na frak. Stačí se jen podívat na to, kde jsou ložiska vzácných kovů, jak tam vypadá krajina a kdo ty rudy těží. Nezřídka jsou to děti, ale to v EU asi nikomu nevadí. A nevadí ani dětská práce při těžbě kovů pro baterie. A recyklace a životnost baterií? Asi klídek, jasně, najdou se tací, kteří vědí jak ty baterie využít, jenže ty baterie budou pracovat na 20% kapacity a to jen několik let a co dál?
Dětská práce.... už zase. Alespoň se nenudí a něčemu se přiučí. - - - Kdybyste laskavě přestal pomlouvat, mluví z Vás závist.
Zajímavě se k elektromobilitě a EU vyjádřil šéf Škody:
Šéf Škody se otevřeně pustil do EU, snahy o zavádění elektromobilů a Euro 7 jsou prý směšné | Autoforum.cz
Když je něco směšné tak se tomu zasmějeme. Tím se nic nemůže pokazit.
EU pro své zelené sny potřebuje obrovské množství bateriových článků. EU ale baterie nemá a nebude mít. A opravdu tento problém nevyřeší jen množství investovaných peněz. V roce 2018 v EU jezdilo 278 milionů vozidel, z toho 242 milionů osobních automobilů. Kromě toho v Evropě jezdí zhruba 28 milionů lehkých užitkových vozidel, 700 000 autobusů a šest milionů nákladních automobilů. Každý osobní automobil potřebuje ke svému skutečně smysluplnému fungování baterii o kapacitě 100 kWh. Je to hodnota, kdy lze elektromobil považovat za měřitelný s vozidlem se spalovacím motorem. Tedy hodnota potřebná k udržení stejné úrovně mobility. Pokud chceme zachovat prodeje osobních automobilů z roku 2019 (který byl ale současně rekordní) i po roce 2035, potřebujeme jen a pouze pro elektrická osobní vozidla každoročně vyrábět a automobilkám dodávat 1,3 TWh (100 kWh × 13 milionů osobních vozidel) baterií – aby byla v EU zachována stejná dostupnost automobilů a mobilita obyvatel (sednu do auta a jedu do práce, nakupovat, na návštěvu, za kulturou, na úřad, do nemocnice, na dovolenou, pomáhat s katastrofou atd.)Kromě toho každý rok je v EU registrováno 1,7 milionu nových lehkých nákladních automobilů (do 3,5 tuny), zhruba 330 000 těžkých nákladních automobilů (nad 3,5 tuny) a zhruba 36 000 autobusů. Pro zjednodušení můžeme zprůměrovat, že osobní a lehké nákladní automobily potřebují baterií o kapacitě 100 kWh, autobusy 250 kWh a nákladní automobily 500 kWh. V případě, že do toho zahrneme nákladní auta a autobusy bude nutné v EU ročně na svém území vyrobit (nebo dovést) 1,0 - 1,5 TWh li-ion baterií. Ozbrojené složky se přitom nepočítají. Přitom 1,5 TWh představuje hmotnost 1 500 000 tun a 1500 m3 baterií, které bude nutné každoročně zmanipulovat a přepravit z továren k výrobcům automobilů, a časem také z elektromobilů do recyklačních továren.
A viete o tom, že jediná rafinéria spotrebuje viac elektrickej energie ako niekoľko svetových veľkomiest?
Karma ale „naše“ první oběť zeleného „šílenství“ bolo Citigo.
Hlavně to elektrické, to byla trága
"Je záhadou, že se dosud nenašla síla" - a proč a kde by se najít měla, je to celé namířené jenom proti obyčejným lidem. Staří lidi se už z principu do ničeho pouštět nebudou - mají to za pár - a mladí si taky udrží odstup - pokud si chtějí udržet hypotéku. A nevidím důvod, proč by automobilky měly být v budoucnu méně ziskové - prostě se to udělá tak, že budou vyrábět 1/3 objemu aut, v segmentech, kde bude výroba patřičně zisková. Laciné spalováky se už dělat nebudou, nakonec se nebude dělat ani střední třída. Malých elektromobilů se nikdy moc neprodá, protože s rozumným dojezdem by to byla auta za milion. Takže se budou dělat velká SUV v hybridu a v elektrice, tam je celkem jedno, kolik to váží, a taky je celkem šumafuk, jestli to stojí 1,8M nebo 2,5M, protože se to stejně znákladuje v podnikání. Prostě nebudou dostupná použitelná malá jetá auta a obyčejní lidi se budou přepravovat pěšky nebo na elektrokoloběžce. Nevím, co na tom kdo nechápe. Pan Babiš tomu plně rozumí, pro tenhle trend v EU vždy hlasoval a pokud má někdo něco proti, ať se jde vycpat.
Ono něco na tom, co píšete je. Nedávno jsem v Mladé Boleslavi trčel asi půl hodiny v zácpě na výjezdu z města. Odpovídající dráha na tu půlhodinu byla necelý kilometr. Smrad, randál ... nebylo by opravdu lepší to vzít pěšky nebo na bicyklu?
Taky se dost zvětšila krátká Fabia, k tomu mají Scalu, Fabia Combi by jí asi dost lezla do zelí, osobně bych asi zaříznul Scalu a dal přednost kombíkové Fabii, ale asi se jim tohle řešení vyplatí víc. Jinak by to nedělali.