Děkujeme za pochopení.
V14i45k43t18ó61r57i80a 59B50o24h29u52š98o51v20á
Je to vtipné, hlavne, keď si kúpite miestenku a potom na stanici 10 minút beháte okolo vlaku, aby ste nakoniec zistili, že vagón, v ktorom tú miestenku máte nie je v danom vlaku vôbec zapojený.....
Takže nakoniec sedíte v inom vagóne a tŕpnete, či Vás nevyhodí niekto s platnou miestenkou.
Ešteže sú miestanky bez príplatku...
H44o14n37z40a 82V22r53á97n56a
Zdarma místenka je jen (u ČD) při nákupu na eshopu.
J97i16ř31í 10H22o37l53ý
Máte někdo informaci že by prokázání totožnosti (OP) ve vlaku vyplývalo z nějakého zákona? ̈
A nemyslím tím přepravní řád nějaké nestátní-soukromé firmy. České dráhy jsou akciová společnost - tedy soukromá firma.
R84a74d46i65m 36P64o11l20á60š46e85k
Podle mne je "jádro pudla" v tom, že existují chytré mobily. Nákup jízdenek po internetu je tak nastaven a optimalizován na nákup v chytrém mobilu, který člověk nosí pořád s sebou, má v něm internet a přes který současně může i platit. Potom je ten nákup jízdenky rychlý, flexibilní a i často levnější než klasicky u pokladny. Jet vlakem je pak v podstatě srovnatelné s tím, jak kdysi v minulosti člověk koupil kartičku a kdykoliv během následujících tří dnů mohl na tom nástupním nádraží nastoupit do jakéhokoliv vlaku, který zrovna jel tím směrem. Případně i přiměřeně daleko v některé stanici na cestě z vlaku vystoupit, ve městě si třeba něco vyřídit, vrátit se pak na nádraží a nastoupit do dalšího vlaku jedoucího tím směrem. Dokud nedojel do cílové stanice vyznačené na té kartičce. Přirozeně vlak musel být stejné nebo nižší třídy, na vyšší třidu bylo třeba kupovat příplatek.
Jenomže člověk, který z nějakého důvodu není takový otrok moderních technologií, má potom problémy.
R74a14d28i60m 43P91o29l39á71š97e34k
Tak situaci, že spousta všelijakých rádoby moderních ťunťů a hlupců tlačí všude chytré mobily a nemyslí na lidi, kteří chytré mobily z různých důvodů nepoužívají a kterým to potom dělá problémy, nezměníte, ať to tady budete jakkoliv minusovat.
V44l87a28d73i56s48l86a42v 63D81a66m86e60c
Nemám s ČD nic společného a proto je nemám potřebu obhajovat. Musím ovšem napsat, že se v současné době vlídnost průvodčích spíše zlepšila, v porovnání s dobou minulou.
J49a94r44o21s26l92a49v 46M45e72j16d89r
Když kupuji jízdenku v aplikaci Můj vlak, je tam jasně napsáno, že můžu jet zvoleným vlakem, nebo některým NÁSLEDUJÍCÍM. OP předkládám automaticky, jsem 65+.
R14a70d29i94m 89P41o86l49á35š31e47k
Tak to používám asi zastaralé stránky, v klasickém internetovém iDOSu jsem nenašel flexi jízdenky.
J45i36ř63í 22V59o52b70e91c47k41ý
S tak arogantním průvodčím jsem se ještě nesetkal. Většinou spíše poradí a pomohou. Jinak nerad nakupuji jízdenky přes internet, lepší je osobní kontakt na pokladně, kde ještě poradí a pomohou. A jinak ta doba kartónových jízdenek nebyla nic moc. Rychlíkový příplatek vyšel na dnešních sto padesát korun, jezdilo málo vlaků, často byl člověk rád, že si vůbec sednul, někdy stál na chodbě celou cestu. Z Ostravy do Prahy se jelo šest hodin, dneska stačí tři hodiny. V kupé byly koženkové sedačky a tísnilo se tam 8 cestujících, dneska jsou plyšová sedadla a kupé pro šest a málokdy se zaplní. Kdysi jezdilo pár vlaků denně, dneska jezdí rychlíky prakticky v hodinovém taktu. Myslím, že dráhy udělaly pro cestující docela dost. Jen je škoda rušit regionální vlaky a mezikrajská spojení osobními vlaky, protože se kraje nedovedou domluvit a objednávají spoje jenom v rámci kraje.
R93a95d83i28m 54P15o84l73á98š24e22k
Tak dneska se nikdy nezaplní proto, protože téměř všude jsou místenky.
Když je moc lidí, dopravce, aby vydělal, prostě přidá vagón. Zatímco dříve prostě lidi museli stát.
A když se dnes obsadí všechna sedadla a dopravce dnes vagon nepřidá, nejedete, protože nejsou další místenky. A předtím, než se vyprodá, jsou ceny posledních pár místenek s jízdenkou několikrát dražší než stejná jízdenka na stejný vlak kupovaná o týden dříve.
R51o77s66t47i72s50l78a46v 35C28a57h98a
A vite, proc je jizdenka vazana na osobu? Protoze si jich muzete vytisknou kolik chcete! Nebo preposlat mobilem.
Ohledne prenosu na jiny vlak - tam nemam tuseni, kazdopadne NEPLATI, ze by osobak a rychlik stal na stejne trati vzdy stejne, treba kvuli vytizeni jednotlivych spoju.
Treba na trase, kterou jsem jako student jezdival je to 85, 99, 107. Tam paradoxne nejdrazsi je osobak.
BTW, vite o tom, ze jste pri nakupu jizdenky odsouhlasila smluvni podminky? Cetla jste je?
J83a61n 79L89a93k73o80m68ý
Platí to i dál, Vary - Ústí je osobák s přestupem dražší jak rychlík zajištěnej novým InterJetem.
Největší problém paní bude nákup přes IDOS. S kým jela a co všechno je špatně ví, ale koupit si jízdenku u něj už asi nedovede. Tam už jsou možnosti většinou jen tři - vázaná, flexi a první třída s popisem co je co.
B15o75h32u20s71l85a81v 64R61a32m32e33š
Řekl bych, že prostě měla autorka smůlu na průvodčího. Jel jsem několikrát jiným vlakem, než tím, co byl na jízdence uveden, a žádné drama se nekonalo. S tou občankou to beru spíše tak, že jde o ochranu proti zcizení elektronické jízdenky. Při nákupu běžné jízdenky nic takového ČD nechtějí.
M52a22r44t91i15n97a 51B68e93r73á74n48k83o44v92á
Pane Remeši, musím Vám oponovat. Nákup jízdenky u pokladny na nádraží. Spoj s přestupem. Občanku mi zkontrolovali v obou vlacích.
J94a78n 34V43i52k34l45i11c44k36ý
Vaši neznalost házíte na dráhy. Přitom když jízdenku kupujete, je jasně nabídnuta na vybraný vlak vázaná, na vlak i osobu, o něco levnější a hned pod tím aletrnativa, do kč dražší jízdenka flexi.
Nezlobte se, ale za problémy si můžete sama.
H10o63n95z81a 72V95r34á74n40a
Za problem s jízdenkou bezpochyby, ale pokud je pravdou to, jak se průvodčí choval (arogance, nezdravení,...) tak je to hodně špatně.
H48o45n96z88a 75V38r10á63n40a
Tak nevím. Jezdím vlakem porůznu (a s různými dopravci) poměrně často a zatím jsem se s popisovaným arogantním chováním stran průvodčí (ho) nesetkal. Čímž ovšem nevylučuji, že se to nikdy nikde nestalo. Spíše občas průvodčí obdivuji za jejich klid při jednání s problémovým (arogantním, opilým,...) cestujícím.
Z82d36e37n92ě57k 69Z81a96v87a79d28i75l
U ČD se mi stalo už několikrát, že po mně chtěli i občanku - ačkoliv jsem žádnou slevu neuplatňoval. U ostatních tuzemských dopravců se mi zatím žádný problém, či buzerace nevyskytla.
- Počet článků 17
- Celková karma 4,99
- Průměrná čtenost 397x