Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Je to vtipné, hlavne, keď si kúpite miestenku a potom na stanici 10 minút beháte okolo vlaku, aby ste nakoniec zistili, že vagón, v ktorom tú miestenku máte nie je v danom vlaku vôbec zapojený....:-(.

Takže nakoniec sedíte v inom vagóne a tŕpnete, či Vás nevyhodí niekto s platnou miestenkou.

Ešteže sú miestanky bez príplatku...

1 0
možnosti
HV

H44o14n37z40a 82V22r53á97n56a

1. 11. 2022 10:31

Zdarma místenka je jen (u ČD) při nákupu na eshopu.

0 0
možnosti
JH

J97i16ř31í 10H22o37l53ý

1. 11. 2022 7:15

Máte někdo informaci že by prokázání totožnosti (OP) ve vlaku vyplývalo z nějakého zákona? ̈

A nemyslím tím přepravní řád nějaké nestátní-soukromé firmy. České dráhy jsou akciová společnost - tedy soukromá firma.

0 0
možnosti
RC
RP

Podle mne je "jádro pudla" v tom, že existují chytré mobily. Nákup jízdenek po internetu je tak nastaven a optimalizován na nákup v chytrém mobilu, který člověk nosí pořád s sebou, má v něm internet a přes který současně může i platit. Potom je ten nákup jízdenky rychlý, flexibilní a i často levnější než klasicky u pokladny. Jet vlakem je pak v podstatě srovnatelné s tím, jak kdysi v minulosti člověk koupil kartičku a kdykoliv během následujících tří dnů mohl na tom nástupním nádraží nastoupit do jakéhokoliv vlaku, který zrovna jel tím směrem. Případně i přiměřeně daleko v některé stanici na cestě z vlaku vystoupit, ve městě si třeba něco vyřídit, vrátit se pak na nádraží a nastoupit do dalšího vlaku jedoucího tím směrem. Dokud nedojel do cílové stanice vyznačené na té kartičce. Přirozeně vlak musel být stejné nebo nižší třídy, na vyšší třidu bylo třeba kupovat příplatek.

Jenomže člověk, který z nějakého důvodu není takový otrok moderních technologií, má potom problémy.

1 1
možnosti
RP

Tak situaci, že spousta všelijakých rádoby moderních ťunťů a hlupců tlačí všude chytré mobily a nemyslí na lidi, kteří chytré mobily z různých důvodů nepoužívají a kterým to potom dělá problémy, nezměníte, ať to tady budete jakkoliv minusovat.

1 1
možnosti
VD

Nemám s ČD nic společného a proto je nemám potřebu obhajovat. Musím ovšem napsat, že se v současné době vlídnost průvodčích spíše zlepšila, v porovnání s dobou minulou.

2 0
možnosti
JM

Když kupuji jízdenku v aplikaci Můj vlak, je tam jasně napsáno, že můžu jet zvoleným vlakem, nebo některým NÁSLEDUJÍCÍM. OP předkládám automaticky, jsem 65+.

1 0
možnosti
RP

Tak to používám asi zastaralé stránky, v klasickém internetovém iDOSu jsem nenašel flexi jízdenky.

0 0
možnosti
JV

S tak arogantním průvodčím jsem se ještě nesetkal. Většinou spíše poradí a pomohou. Jinak nerad nakupuji jízdenky přes internet, lepší je osobní kontakt na pokladně, kde ještě poradí a pomohou. A jinak ta doba kartónových jízdenek nebyla nic moc. Rychlíkový příplatek vyšel na dnešních sto padesát korun, jezdilo málo vlaků, často byl člověk rád, že si vůbec sednul, někdy stál na chodbě celou cestu. Z Ostravy do Prahy se jelo šest hodin, dneska stačí tři hodiny. V kupé byly koženkové sedačky a tísnilo se tam 8 cestujících, dneska jsou plyšová sedadla a kupé pro šest a málokdy se zaplní. Kdysi jezdilo pár vlaků denně, dneska jezdí rychlíky prakticky v hodinovém taktu. Myslím, že dráhy udělaly pro cestující docela dost. Jen je škoda rušit regionální vlaky a mezikrajská spojení osobními vlaky, protože se kraje nedovedou domluvit a objednávají spoje jenom v rámci kraje.

4 0
možnosti
RP

Tak dneska se nikdy nezaplní proto, protože téměř všude jsou místenky.

Když je moc lidí, dopravce, aby vydělal, prostě přidá vagón. Zatímco dříve prostě lidi museli stát.

A když se dnes obsadí všechna sedadla a dopravce dnes vagon nepřidá, nejedete, protože nejsou další místenky. A předtím, než se vyprodá, jsou ceny posledních pár místenek s jízdenkou několikrát dražší než stejná jízdenka na stejný vlak kupovaná o týden dříve.

0 0
možnosti
RC

A vite, proc je jizdenka vazana na osobu? Protoze si jich muzete vytisknou kolik chcete! Nebo preposlat mobilem.

Ohledne prenosu na jiny vlak - tam nemam tuseni, kazdopadne NEPLATI, ze by osobak a rychlik stal na stejne trati vzdy stejne, treba kvuli vytizeni jednotlivych spoju.

Treba na trase, kterou jsem jako student jezdival je to 85, 99, 107. Tam paradoxne nejdrazsi je osobak.

BTW, vite o tom, ze jste pri nakupu jizdenky odsouhlasila smluvni podminky? Cetla jste je?

7 2
možnosti
JL

J83a61n 79L89a93k73o80m68ý

1. 11. 2022 13:02

Platí to i dál, Vary - Ústí je osobák s přestupem dražší jak rychlík zajištěnej novým InterJetem.

Největší problém paní bude nákup přes IDOS. S kým jela a co všechno je špatně ví, ale koupit si jízdenku u něj už asi nedovede. Tam už jsou možnosti většinou jen tři - vázaná, flexi a první třída s popisem co je co.

0 0
možnosti
Foto

Řekl bych, že prostě měla autorka smůlu na průvodčího. Jel jsem několikrát jiným vlakem, než tím, co byl na jízdence uveden, a žádné drama se nekonalo. S tou občankou to beru spíše tak, že jde o ochranu proti zcizení elektronické jízdenky. Při nákupu běžné jízdenky nic takového ČD nechtějí.

4 0
možnosti
MB

Pane Remeši, musím Vám oponovat. Nákup jízdenky u pokladny na nádraží. Spoj s přestupem. Občanku mi zkontrolovali v obou vlacích.

0 0
možnosti
JV

Vaši neznalost házíte na dráhy. Přitom když jízdenku kupujete, je jasně nabídnuta na vybraný vlak vázaná, na vlak i osobu, o něco levnější a hned pod tím aletrnativa, do kč dražší jízdenka flexi.

Nezlobte se, ale za problémy si můžete sama.

4 4
možnosti
HV

H10o63n95z81a 72V95r34á74n40a

30. 10. 2022 19:08

Za problem s jízdenkou bezpochyby, ale pokud je pravdou to, jak se průvodčí choval (arogance, nezdravení,...) tak je to hodně špatně.

1 1
možnosti
HV

H48o45n96z88a 75V38r10á63n40a

30. 10. 2022 17:48

Tak nevím. Jezdím vlakem porůznu (a s různými dopravci) poměrně často a zatím jsem se s popisovaným arogantním chováním stran průvodčí (ho) nesetkal. Čímž ovšem nevylučuji, že se to nikdy nikde nestalo. Spíše občas průvodčí obdivuji za jejich klid při jednání s problémovým (arogantním, opilým,...) cestujícím.

5 1
možnosti
ZZ

U ČD se mi stalo už několikrát, že po mně chtěli i občanku - ačkoliv jsem žádnou slevu neuplatňoval. U ostatních tuzemských dopravců se mi zatím žádný problém, či buzerace nevyskytla.

;-)

0 0
možnosti
  • Počet článků 17
  • Celková karma 4,99
  • Průměrná čtenost 397x
Dcera, matka, babička, sestra (i zdravotní), začínající (už dlouho) spisovatelka, chovatelka, kreativní chaot a extrovert s touhou podělit se o své nápady a myšlenky, i kdybyste protestovali sebevíc. :-)

Seznam rubrik