- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Fotky krajiny se mi líbily, ale psi jsou z celé várky nejlepší!! Obzvláště lovecká série začínající hrabáním přes nádherně zachycené skousnutí a končící labužnickým olíznutím. Karma!
Mně se líbí obrazy žňové krajiny z minulosti bez techniky. Svalnatý opálený sekáč s kosou upravenou k sekání obilí (chlopák), zalitý sluncem a potem; za ním čiperná postava v červené sukni nabírá a rovná pokos, umně váže povříslem z obilí do snopů...
Ale musela to být v to horku neskutečná dřina a ještě se do večera musely snopy sestavit do mandelů, aby do nich nenapadala rosa....Z toho by taková fotografka jako Alena B. vytěžila fotky
Tím nechci říct, že se mně její současné žňové nelíbí, mají nádherné světlo a kompozici, ale jak píše Paula - ty obrovské megarole. Cítím též smrad a hluk...
ale já s nostalgií vzpomínám na "balíky" - stavěli jsme si z toho domečky, bunkry, barikády na dětské bitvy .... z těchhle megarolí bez pomoci těžké techniky nepostavíte nic
Já si zase často vzpomenu, jak mi o žních vyprávěla babička. Za jejích časů se mlátilo cepem, musely se nadělat povřísla a těmi se pak svazovaly snopy. Snopy se nastavěly do panáků, kterým se říkalo bubáci. Asi to dalo hodně práce, ale krajinky malířů z té doby vypadají nádherně. Dnešní megarole jsou už trochu moc pokrokové. Člověk z toho cítí spíš smrad nafty a hluk těžké techniky. A kdo ví, co nás čeká v budoucnu. Třeba budou do snopů vázat roboti.